Τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης στα λεωφορεία του μέλλοντος!
Ξεκίνησαν τα πρόστιμα των 1.000 ευρώ για τα ταξί δίχως POS!
Υποχρεωτική μέχρι τις 31/12/2024 η τοποθέτηση ταχογράφων 2ης έκδοσης!
- Έμφαση στις τεχνολογίες για την αποφυγή συγκρούσεων και τη διεύρυνση οπτικού πεδίου
- Στόχος είναι οι κατασκευαστές να δώσουν προτεραιότητα στα χαρακτηριστικά ασφαλείας
- DAF, Scania, Volvo και ZG συνεργάζονται με τον Euro NCAP στο εγχείρημα
- Πάνω από το 15 % των θανάτων στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης οφείλονται σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα
Μια στιγμή ορόσημο στην ιστορία του Euro NCAP είναι πλέον γεγονός, ύστερα από την ανακοίνωση στην εκδήλωση NCAP24 των πρώτων δοκιμών αξιολόγησης αναφορικά με την ασφάλεια όλων των τύπων φορτηγών οχημάτων άνω των 3,5t.
Μολονότι τα νέα πρωτόκολλα ασφαλείας αναμένεται να δημοσιευθούν επίσημα μέσα στον επόμενο μήνα, ωστόσο από τη συνάντηση των εμπειρογνωμόνων οδικής ασφάλειας στο NCAP24, προκύπτει πως προτεραιότητα έχει δοθεί στις τεχνολογικές καινοτομίες και στα προηγμένα μέτρα ασφάλειας, που θέτουν ως στόχο να ξεπεράσουν τους υφιστάμενους κανονισμούς ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προτεραιότητα δίνεται στην αποφυγή συγκρούσεων, στη διεύρυνση οπτικού πεδίου και στη διάσωση ύστερα από σύγκρουση, με τις βασικές τεχνολογίες ασφάλειας που αξιολογούνται από τον Euro NCAP να περιλαμβάνουν τομείς όπως η Ευφυής Προσαρμογή Ταχύτητας (ISA), η Αυτόνομη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης (AEB), τα Συστήματα Υποστήριξης Λωρίδας (LSS) και τα νέα συστήματα παρακολούθησης με κάμερα (e - Mirrors) που βελτιώνουν την ορατότητα.
Στη σύγχρονη εποχή είναι δεδομένο πως οι ιδιοκτήτες στόλων που περιλαμβάνουν βαρέα επαγγελματικά οχήματα δίνουν έμφαση περισσότερο στις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες παρά στην ασφάλεια, καθώς π.χ. σε ένα φορτηγό 44t θα κυριαρχήσουν οι παράγοντες της δαπάνης των καυσίμων, της αξιοπιστίας και του αυξημένου ωφέλιμου φορτίου όσον αφορά το Συνολικό Κόστος Χρήσης.
ΠαρΆ όλΆ αυτά, στο πλαίσιο της εκδήλωσης NCAP24, αναδείχτηκε το ζήτημα της ασφάλειας ως προαπαιτούμενη δέσμευση από την πλευρά των κατασκευαστών, με τον Γενικό Γραμματέα του Euro NCAP, δόκτορ Michiel van Ratingen να δηλώνει πως: «Τους τελευταίους 12 μήνες, συνεργαστήκαμε στενά με τους κατασκευαστές οχημάτων για την ανάπτυξη των δοκιμών και συμβουλευτήκαμε διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη, όπως διανομείς, μεταφορείς, ασφαλιστές, δημοτικές αρχές, νομοθέτες και στρατηγικούς οδικούς οργανισμούς, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως την πολυπλοκότητα της προσπάθειας να γίνουν τα φορτηγά και οι δρόμοι ασφαλέστεροι.
Η μελλοντική αξιολόγηση “Truck Safe” θα δώσει κίνητρα για καλές επιδόσεις ασφάλειας τόσο στις πόλεις όσο και στους αυτοκινητόδρομους και θα επιτρέψει τη βελτιστοποίηση της επιχειρησιακής ασφάλειας και του κόστους. Οι νέες κανονιστικές απαιτήσεις ανάγκασαν τους κατασκευαστές να αυξήσουν τις επιδόσεις ασφάλειας. Ωστόσο, στόχος μας είναι να προχωρήσουμε προς τις βέλτιστες πρακτικές σε όλους τους τύπους ασφάλειας οχημάτων και όχι απλώς να πληρούμε τα ελάχιστα πρότυπα, στόχος που έχουμε επιτύχει με επιτυχία στα επιβατικά αυτοκίνητα».
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Στο πλαίσιο του «Truck Safe», ο Euro NCAP έχει αναπτύξει στενή συνεργασία με ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου και κατασκευαστές οχημάτων όπως οι DAF, Scania, Volvo και ZG, προκειμένου να συμβάλουν με τις σύγχρονες τεχνολογίες τους στην αναβάθμιση των τομέων ασφάλειας των φορτηγών.
Συνεπώς, στα νέα πρωτόκολλα ασφαλείας που θα δημοσιευτούν μέσα στον επόμενο μήνα, αναμένεται να γνωστοποιηθούν και τα αντίστοιχα κίνητρα που θα δοθούν στους κατασκευαστές, ώστε να δώσουν προτεραιότητα στα χαρακτηριστικά προστασίας.
Αν και τα φορτηγά αποτελούν ένα μόλις 3 % των κυκλοφορούντων οχημάτων στους δρόμους της Ε.Ε., ωστόσο έχει υπολογιστεί πως εμπλέκονται στο 15 % των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα.
Το ζήτημα έχει δυο προεκτάσεις… Από τη μια, η συντριπτική πλειοψηφία του μεταφορικού έργου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πραγματοποιείται μέσω των χερσαίων οδικών μεταφορών. Από την άλλη, το μέγεθος και το βάρος των φορτηγών συνιστά τεράστια απειλή σε βάρος των πιο ευάλωτων χρηστών των οδικών δικτύων, όπως είναι οι δικυκλιστές και οι πεζοί.
Ενδεικτικά, πάντως, αναφέρεται ότι πέρα από την αποφυγή συγκρούσεων και τη διεύρυνση οπτικού πεδίου, ένας τομέας του προγράμματος «Truck Safe» μελλοντικά θα επεκταθεί και στον τομέα της προστασίας κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, μέσα από προσομοιώσεις βγαλμένες από τρακαρίσματα στην κανονική ζωή.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr