ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ασφάλεια

Διάφορα
Πρόσδεση και μεταφορά φορτίου
Διαβάστηκε από 1622 αναγνώστες
Η φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων και υλικών αποτελεί την καθημερινότητα πολλών επαγγελματιών. Ο τρόπος με τον οποίο τοποθετούμε και δένουμε το φορτίο, έχει άμεση επίδραση στη συμπεριφορά του οχήματός μας και αν δεν τηρηθούν κάποιοι βασικοί κανόνες ασφαλείας, οι κίνδυνοι που εγκυμονούν είναι πολλοί για εμάς, αλλά και για όσους κινούνται στο δρόμο γενικότερα. Οι δυνατότητες των επαγγελματικών οχημάτων έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια, επιτρέποντας τη μεταφορά βαρέως φορτίου ακόμη και από τους εκπροσώπους των μικρότερων κατηγοριών. Ένα φορτίο της τάξης των 200 κιλών μπορεί να επιδράσει σημαντικά στην κατανομή βάρους του αυτοκινήτου μας, προσδίδοντας αστάθεια και ασαφή συμπεριφορά κατά την κίνησή του. Παράγοντας κινδύνου μπορεί να είναι επίσης η ελλιπής ή λανθασμένη στήριξη και ασφάλιση του φορτίου κατά τη μεταφορά του.
Κατά τη μεταφορά φορτίου, η δυναμική συμπεριφορά του οχήματός μας αλλάζει σημαντικά. Η επιτάχυνση και η επιβράδυνση έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό, ενώ για την ακινητοποίηση του οχήματος απαιτείται πολύ μεγαλύτερη απόσταση. Η επίδραση της αδράνειας έχει αυξηθεί, με αποτέλεσμα το όχημα να υπακούει στις αλλαγές κατεύθυνσης και στο χειρισμό του με μεγαλύτερη καθυστέρηση και δυσκολία. Σε κάθε περίπτωση, προσαρμόζουμε την οδήγησή μας ανάλογα με τα νέα δεδομένα, ενώ φροντίζουμε να κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες, κρατώντας μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα, αποφεύγουμε τους απότομους ελιγμούς και το νευρικό χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης.
Η μεταφορά βαρέων φορτίων απαιτεί ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση, με σταθερούς και ήρεμους χειρισμούς του οχήματος, κινούμενοι πάντα σε χαμηλές ταχύτητες.
Τα σχόλια δικά σας: άναρχη φόρτωση, ελλιπής στήριξη και ασφάλιση, υλικά που προεξέχουν του αμαξώματος, μειωμένο οπτικό πεδίο… Δυστυχώς, μια εικόνα που συναντάμε συχνά στους ελληνικούς δρόμους.
Επιβεβλημένη είναι η χρήση καλύμματος, όταν ο χώρος φόρτωσης είναι ανοιχτός. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα χαλίκια είναι έτοιμα να… συνάψουν στενές επαφές με πεζούς, μοτοσικλετιστές και παρμπρίζ αυτοκινήτων.
Μία εικόνα, χίλιες λέξεις… Ο συγκεκριμένος κύριος θέτει εαυτόν και συνοδοιπόρους σε μεγάλο κίνδυνο. Παρατηρήστε πόσο έχει "κάτσει" η πίσω ανάρτηση, εξαιτίας της τοποθέτησης φορτίου εκτός του μεταξονίου του οχήματος.
ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
• Ανάλογα με το είδος του φορτίου που χρειάζεται να μεταφέρουμε, είναι χρήσιμο να συσκευάσουμε τα υλικά για πρακτικούς και χωροταξικούς λόγους.
• Υγρά και δη χημικά ή εύφλεκτα υλικά τοποθετούνται σε δοχεία, που πληρούν τους κανόνες ασφαλείας για τη μεταφορά τους.
• Τοποθετούμε τα βαρύτερα αντικείμενα στη βάση και εναποθέτουμε σταδιακά τα ελαφρύτερα από πάνω. Προηγουμένως έχουμε συσκευάσει προσεκτικά, ώστε να μην καταστραφούν τα υλικά από τη μεταξύ τους επαφή.
• Φροντίζουμε, ώστε ο κύριος όγκος του φορτίου να βρίσκεται εντός του νοητού χώρου που ορίζεται από το μεταξόνιο και το μετατρόχιο του οχήματός μας.
• Κατανέμουμε το φορτίο ισόποσα στο χώρο φόρτωσης, τοποθετώντας αντικείμενα ίδιου βάρους δεξιά - αριστερά και εμπρός - πίσω, αντιστοίχως.
• Σε καμία περίπτωση δε φορτώνουμε αντικείμενα που υπερβαίνουν το μήκος του αμαξώματος, έστω και ελάχιστα.
• Είναι σημαντικό η φόρτωση να γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη μειώνεται στο παραμικρό η ορατότητα και το εύρος του οπτικού μας πεδίου προς όλες τις κατευθύνσεις.
• Σε περίπτωση που το όχημά μας έχει ανοικτό τύπο καρότσας, απαραιτήτως σκεπάζουμε το φορτίο με κάλυμμα, προκειμένου να προφυλάξουμε τους άλλους οδηγούς από διαρροή υλικών ή πτώση αντικειμένων κατά την κίνησή μας.
• Τοποθετούμε το φορτίο με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχουμε στη διάθεσή μας αρκετά σημεία δεσίματος. Αν το φορτίο μας αποτελείται από επί μέρους κιβώτια και υλικά, τα τοποθετούμε δημιουργώντας έναν ενιαίο και συμπαγή όγκο.
• Στατικά, θα πρέπει ο όγκος του φορτίου να ισορροπεί στη βάση του. Τυχόν τάσεις αστάθειας είναι σίγουρο πως θα ενισχυθούν κατά την κίνηση του οχήματος με αρνητικά αποτελέσματα.
• Ασφαλίζουμε το φορτίο σταθερά με ιμάντες και σχοινιά αντοχής, έχοντας υπ' όψιν, ότι το συνολικό βάρος του φορτίου πολλαπλασιάζεται κατά την κίνηση, λόγω της επίδρασης των φυσικών δυνάμεων.
• Φροντίζουμε ώστε να έχει ασφαλιστεί το φορτίο με τρόπο που αποτρέπει τη μετατόπισή του. Απότομη μετατόπιση του φορτίου κατά τη μεταφορά του θα προκαλέσει αστάθεια και ενδεχομένως απώλεια ελέγχου του οχήματος.
• Ακόμη και τα μικρότερου όγκου και βάρους αντικείμενα, πρέπει να τοποθετούνται σε θήκες του οχήματος, ή να ασφαλίζονται γερά, αφού σε περίπτωση έντονου φρεναρίσματος, διάβασης ανωμαλιών του οδοστρώματος ή -στη χειρότερη περίπτωση- ατυχήματος, θα μετακινηθούν, με πιθανότητα να μας τραυματίσουν.
• Τηρούμε ευλαβικά της οδηγίες του κατασκευαστή, σχετικά με το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος φορτίου που προβλέπεται για το όχημά μας. Η υπέρβαση του ορίου αυτού μπορεί να προκαλέσει εκτεταμένες ζημιές και να επηρεάσει αρνητικά την οδική συμπεριφορά.