|
Το Mercedes-Benz Travego συγκαταλέγεται μεταξύ των λεωφορείων με το υψηλότερο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας και χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι από το 2003 το ESP αλλά και τα Brake Assist, ABS, EBS και ASR περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό του, χωρίς να παραβλέπουμε επιπλέον ηλεκτρονικά συστήματα, όπως τα AICC (Autonomous Intelligent Cruise Control), Lane Assistant, CBL (Continuous Braking Limiter) κ.ά., τα οποία αναλαμβάνουν να υποβοηθήσουν ακόμα και σε ακραίες καταστάσεις το έργο του οδηγού.
Ωστόσο, η ενεργητική ασφάλεια του νέου Travego αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο, χάρη σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα που η Mercedes-Benz έχει παρουσιάσει από το 2006 στην γκάμα των φορτηγών της. Αναφερόμαστε στο Active Brake Assist (ΑΒΑ), που βασίζεται στους αισθητήρες του Distronic, προκειμένου να ανιχνεύσει την προβλεπόμενη απόσταση ασφαλείας που οφείλει να διατηρεί το λεωφορείο από τα προπορευόμενα οχήματα, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησής τους. Σε περίπτωση που το σύστημα "αντιληφθεί" πως η απόσταση αυτή μειώνεται επικίνδυνα, αρχικά ειδοποιεί οπτικά και ηχητικά τον οδηγό, προκειμένου να κάνει χρήση του συστήματος πέδησης. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως, αναλαμβάνει να επέμβει στο σύστημα πέδησης, προκειμένου να μειώσει αυτόματα την ταχύτητα του λεωφορείου και στην περίπτωση που αυτό δεν επαρκεί για την αποφυγή της σύγκρουσης, αυτόματα κάνει χρήση της μέγιστης ισχύος πέδησης που διαθέτει το λεωφορείο και το ακινητοποιεί στην ελάχιστη δυνατή απόσταση. Με αυτόν τον τρόπο, το Travego είναι σε θέση να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητες πρόσκρουσης με κάποιο όχημα ή εμπόδιο αυτόματα, ακόμα και χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.
Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε συμπληρωματικά στοιχεία, που αναβαθμίζουν το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας του οχήματος, όπως το "έξυπνο" σύστημα φωτιστικών σωμάτων, όπου ο προβολέας ομίχλης περιστρέφεται και φωτίζει το εσωτερικό της στροφής, αυξάνοντας το οπτικό πεδίο του οδηγού, καθώς και το "Pitch and Roll Control", που αναλαμβάνει να μεταβάλει συνεχώς τη λειτουργία της ανάρτησης, προκειμένου να διατηρεί υπό έλεγχο τις δυναμικές αντιδράσεις του αμαξώματος (ταλαντώσεις) σε δρόμους με έντονες ανωμαλίες ή σε στροφές, αποτρέποντας π.χ. τον κίνδυνο ανατροπής του. Τέλος, στις 3αξονικές εκδόσεις του νέου Travego, ο τρίτος άξονας φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση, που αναβαθμίζει σημαντικά τόσο την άνεση των επιβατών, όσο και την πρόσφυση του οχήματος, ενώ παράλληλα έχει επιφέρει μείωση στο συνολικό απόβαρο.
|
|
|
|
Το σύστημα Active Brake Assist αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει ακόμα και χωρίς τη βοήθεια του οδηγού το λεωφορείο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ενώ παράλληλα τον έχει προειδοποιήσει οπτικά και ηχητικά εκ των προτέρων.
|
|
 |