Στο νέο τεύχος του Auto Τρίτη Επαγγελματικά οδηγούμε την… οικολογική έκδοση Eco-Power του νέου Piaggio Porter Maxxi που είναι σε θέση να κάνει χρήση και υγραερίου ως καύσιμο. Η επιλογή των στενών της Πλάκας για να διαπιστώσουμε την εξαιρετική ευελιξία του ιταλικού μοντέλου ωστόσο μάλλον… περίττευε.
Το πλήρως ανανεωμένο Piaggio Porter προσφέρεται σε πολλαπλές εκδόσεις αμαξώματος, απευθείας από το εργοστάσιο της ιταλικής εταιρείας και αποτελεί μια από τις πιο ιδανικές προτάσεις σε ότι αφορά τα ελαφρά επαγγελματικά πόλης. Οι εξαιρετικά περιορισμένες διαστάσεις του σε συνδυασμό με την δυνατότητα υποστήριξης φορτίων έως και 1.120 κιλών, επιτρέπουν στο Piaggio Porter να προσφέρει σημαντικές λύσεις σε επιχειρήσεις των οποίων η συνήθης δραστηριότητα εστιάζεται στην κίνηση εντός των πόλεων, ακόμα και αν αυτή εμπεριέχει εξαιρετικά στενά δρομάκια όπως π.χ. το ιστορικό κέντρο.
Σημαντικά βελτιωμένο εσωτερικό Οι περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματος, έχουν σαφή αντίκτυπο στο εσωτερικό του νέου Piaggio Porter καθώς οι χώροι επαρκούν για την μεταφορά έως και δύο επιβατών (εξαιρουμένων των εκδόσεων mini-bus) με το ωφέλιμο ύψος και τον αέρα για το κεφάλι των επιβατών να αποτελεί ωστόσο το μοναδικό πρόβλημα και αυτό στην περίπτωση που οι επιβάτες έχουν ύψος άνω των 1,8 μέτρων. Ο εσωτερικός διάκοσμος έχει επανασχεδιαστεί ενώ νέος είναι τόσο ο πίνακας οργάνων όσο και η θέση οδήγησης. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας με προσεγμένη συναρμολόγηση ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας έχει αναβαθμιστεί σημαντικά καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στοιχεία όπως το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, ράδιο-CD MP3, αισθητήρες υποβοήθησης της πέδησης κ.ά.
Ωφέλιμο φορτίο έως και 1.120 κιλών! Οι εκδόσεις Piaggio Porter Maxxi, όπως αυτή που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στα στενά της Πλάκας είναι και οι μεγαλύτερες του ιταλικού μοντέλου από πλευράς διαστάσεων καθώς το συνολικό μήκος του αμαξώματος ανέρχεται στα 4.360 χλστ., το πλάτος στα 1.560 χλστ. και το ύψος στα 1.730 χλστ. αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση, το Porter Maxxi παραμένει ένα… λιλιπούτειο όχημα, δεν ισχύει όμως το ίδιο για τα φορτία που είναι σε θέση να μεταφέρει. Με μεικτό βάρος 2,2t., προσφέρει χώρο φόρτωσης στην ανοικτή του καρότσα με μήκος 2.817 χλστ. και πλάτος 1.500 χλστ. ενώ χάρη στην εξαιρετική δομή των αναρτήσεων και τα διπλά ελαστικά του πίσω άξονα, το ωφέλιμο φορτίο μπορεί να ανέλθει έως και στα 1.120 κιλά. Παράλληλα η απόσταση του δαπέδου της καρότσας από το έδαφος δεν υπερβαίνει τα 850 χλστ.
Οικολογικοί κινητήρες με διπλό τύπο καυσίμου Το Porter Maxxi που οδηγήσαμε εφοδιάζονταν με τον κινητήρα Eco-Power που ουσιαστικά αφορά σε μια τροποποίηση του γνωστού βενζινοκινητήρα των 1.300 κ.εκ. της ιταλικής εταιρείας. Η μέγιστη ισχύς του ανέρχεται στους 64 ίππους και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο Porter με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα. Πέραν της αμόλυβδης βενζίνης, το εν λόγω μηχανικό σύνολο μπορεί να κάνει χρήση και υγραερίου (LPG) ως καύσιμο το οποίο αποθηκεύεται σε σχετικές δεξαμενές χωρητικότητας από 24- 32 λτ. Αυτό συμβάλλει στην σημαντική αύξηση της μέγιστης αυτονομίας του οχήματος ενώ, δεδομένου και του περιορισμένου κόστος του LPG σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη, μειώνεται σημαντικά και το κόστος χρήσης του οχήματος.