Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τις προτάσεις του για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών κατέθεσε το προεδρείο του ΕΕΘ.

Οι προτάσεις του ΕΕΘ για τις μεταφορές

2.674 Επισκέψεις στο άρθρο (4/1/2012)

Τις προτάσεις της για την βελτίωση των επιβατικών και εμπορευματικών οδικών μεταφορών παρέδωσε στον υπουργό Μεταφορών αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.

Στην συνάντηση που είχε με τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μ. Βορίδη, η αντιπροσωπεία της διοίκησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) με επικεφαλής τον πρόεδρο, κ. Μιχάλη Ζορπίδη, παρέδωσε τις προτάσεις της για τον εκσυγχρονισμό των οδικών μεταφορών της χώρας (επιβατικών και εμπορευματικών).
Οι εκπρόσωποι του ΕΕΘ είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στον υπουργό Μεταφορών μια σειρά αιτημάτων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο πεδίο των μεταφορών και του τουρισμού. Παράλληλα κατέστησαν σαφές πως η ικανοποίηση των εν λόγω αιτημάτων δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ενώ παράλληλα είναι σε θέση να προσφέρουν «ανάσα ζωής» σε κλάδους που δύνανται να συνεισφέρουν σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και την τόνωση της απασχόλησης.
Συγκεκριμένα, τα αιτήματα του ΕΕΘ που τέθηκαν υπόψη του υπουργού Μεταφορών συνοψίζονται ως εξής:

Για τα τουριστικά λεωφορεία

1-Να εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος 3919/2011 σε όλο το εύρος των επιβατικών μεταφορών και να καταργηθούν οι αδικαιολόγητοι περιορισμοί στην πρόσβαση και στην άσκηση των δραστηριοτήτων.
2-Να εφαρμοστεί και στις χερσαίες επιβατικές μεταφορές η αρχή της «επαγγελματικής ελευθερίας» και να προστατευθεί ο ανταγωνισμός.
3-Να έχουν τα τουριστικά λεωφορεία το δικαίωμα να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο με εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόμιστρο, γεγονός που θα οδηγήσει σε ένταση του υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος της αγοράς και των καταναλωτών.
4-Να αρθεί το όριο ηλικίας των λεωφορείων και να ισχύσει ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη καθώς τώρα ορίζεται κατΆ εξαίρεση στα 23 έτη, χωρίς να υφίσταται κάποιος λόγος γιΆ αυτή την διαφοροποίηση.
5-Να επιβάλλονται κυρώσεις στα αλλοδαπά τουριστικά λεωφορεία με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας που παραβιάζουν τον ΕΚ 1073/2009 και τον ΕΚ 12/98, δηλαδή την εξυπηρέτηση ενδομεταφορών από κοινοτικό μεταφορέα μη εγκατεστημένο στην Ελλάδα. Να υπογραφεί το συντομότερο δυνατό η σχετική υπουργική απόφαση που θα λύσει τα χέρια των διωκτικών αρχών, που γνωρίζουν την παράβαση της νομοθεσίας αλλά δεν μπορούν να διώξουν τους παραβάτες.
6-Να μειωθούν τα διόδια που πληρώνουν τα τουριστικά λεωφορεία στο ύψος των διοδίων που καταβάλλουν τα ΚΤΕΛ, τα οποία σήμερά είναι μειωμένα κατά 50%. Παράλληλα, τα τουριστικά λεωφορεία μέχρι 24 θέσεων, να πληρώνουν μειωμένα κατά 50% διόδια σε σχέση με τα τουριστικά λεωφορεία 50 θέσεων.
7-Τα τουριστικά λεωφορεία να περνούν από ελέγχους ΚΤΕΟ και να εκδίδουν κάρτα καυσαερίων σε ετήσια βάση και όχι σε εξαμηνιαία βάση προκειμένου να μειωθεί το γραφειοκρατικό και διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων.
8-Να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων και να εξομοιωθούν με τα τέλη κυκλοφορίας των λεωφορείων των ΚΤΕΛ.
9-Βάσει του νόμου 2963/01 ΦΕΚ 268/Α/23-11-2001, άρθρο 12 παράγραφος 7, κάθε αστικό και υπεραστικό λεωφορείο που τίθεται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, σε αντικατάσταση κυκλοφορούντος οχήματος και είναι καινούργιο ή μεταχειρισμένο, ηλικίας έως 5 ετών από το έτος κατασκευής του, απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας επί μια 3ετία, συμπεριλαμβανομένου και του τέλους ταξινόμησης του. Προκειμένου να τηρηθούν οι κανόνες ισονομίας και ισοπολιτείας, το εν λόγω μέτρο πρέπει να επεκταθεί και στα τουριστικά λεωφορεία.
10-Να διακοπεί η διάθεση αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης στα συνοριακά τελωνεία, στα λεωφορεία που εξέρχονται της χώρας καθώς αυτά, εκτελώντας δρομολόγια, επιστρέφουν στην Ελλάδα ολοκληρώνοντας την διαδρομή τους κάνοντας χρήση φθηνού καυσίμου. Κάτι τέτοιο όπως είναι φυσικό αποτελεί αθέμιο ανταγωνισμό στα ελληνικά λεωφορεία που εκτελούν παρόμοιο μεταφορικό έργο.

Για τις εμπορευματικές μεταφορές

1-Να χαρακτηρίζονται ΦΔΧ κοινού φορτίου τα οχήματα που φέρουν αμάξωμα μόνο και σταθερά συνδεδεμένο με το πλαίσιο.
2-Για τα διασπώμενα οχήματα με ανεξάρτητη άδεια κυκλοφορίας, να ισχύσει η κατηγοριοποίηση μόνο για το ρυμουλκούμενο όχημα που θα δύναται να συνδέεται με τον τράκτορα που θα πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές έλξης και μόνο.
3- Οι μεταφορικές εταιρείες να μπορούν να ασκήσουν και άλλες οικονομικές δραστηριότητες και να μην είναι αποκλειστικού τύπου.
4-Να μπορούν οι ΑΕ, οι ΕΠΕ, οι προσωπικές και οι ατομικές επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Γ κατηγορίας και εκτελούν εθνικές ή διεθνείς μεταφορές, να διαθέτουν απεριόριστο αριθμό ρυμουλκούμενων οχημάτων. Οι λοιπές μεταφορικές επιχειρήσεις να δύνανται να θέτουν σε κυκλοφορία ως δύο ρυμουλκούμενα οχήματα.
5-Το ελάχιστο κόστος που θα πρέπει να προσδιοριστεί για την χορήγηση νέων αδειών να διαμορφωθεί στις 5.000 ευρώ για μικρά οχήματα και 15.000 ευρώ για μεγάλα οχήματα με μεικτό βάρος έως 40 τόνων.
6-Να ενταχθούν και οι μεταφορικές εταιρείες στον αναπτυξιακό νόμο, χωρίς περιορισμούς όπως και οι λοιπές εντασσόμενες επιχειρήσεις.