ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Για μια ακόμη φορά το θέμα της υποθαλάσσιας ζεύξης της Σαλαμίνας και της Λευκάδας έρχεται στην επικαιρότητα από το υπουργείο Μεταφορών.

Υποθαλάσσιες ζεύξεις Σαλαμίνας- Λευκάδας

3.926 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2012)

Με υποθαλάσσιες σήραγγες αναμένεται να συνδέονται στο μέλλον η Σαλαμίνα με το Πέραμα και η Λευκάδα με τον νομό Αιτωλοακαρνανίας σύμφωνα με τις εγκρίσεις δημοπράτησης που υπέγραψε το Μεταφορών.

Πιο συγκεκριμένα, η υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου- Πρέβεζας αναμένεται να αποτελέσει το πρότυπο πάνω στο οποίο θα βασιστούν οι συμβάσεις παραχώρησης για την κατασκευή των μελλοντικών υποθαλάσσιων σηράγγων που θα συνδέουν τη Σαλαμίνα με το Πέραμα και την Λευκάδα με την ηπειρωτική Ελλάδα (νομός Αιτωλοακαρνανίας).
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μ. Βορίδης, υπέγραψε τις εγκρίσεις δημοπράτησης των έργων προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για τις δύο εργολαβίες.
Σε πρώτη φάση προβλέπεται η προεπιλογή των υποψηφίων η οποίοι μαζί με το Δημόσιο και τους συμβούλους θα διαμορφώσουν το αντικείμενο των έργων και τις προϋποθέσεις των διαγωνισμών. Στην τελική φάση της διαδικασίας η υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.
Παράλληλα ανακοινώθηκε πως σύντομα θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για την πρόσληψη των συμβούλων του Δημοσίου.
Ποια είναι όμως τα μέχρι στιγμής δεδομένα των δύο έργων που έχουν γίνει γνωστά;

Σύνδεση Σαλαμίνας- Περάματος
Το έργο της ζεύξης της Σαλαμίνας θα περιλαμβάνει μια υποθαλάσσια σήραγγα 1,1 χλμ. περίπου με εκατέρωθεν προσβάσεις συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ., το οδικό τμήμα επέκτασης- σύνδεσης με τη λεωφόρο Σχιστού (μήκους περίπου 5 χλμ.) και την παράκαμψη της πόλης της Σαλαμίνας προς τις περιοχές του βόρειου και ανατολικού τμήματος του νησιού, όπως οι περιοχές Αιάντειο και Ρέστη, μήκους περίπου 4 χλμ.
Ο προγραμματισμός του έργου είχε ανακοινωθεί ήδη από τα τέλη του 2010 από τον πρώην υπουργό Μεταφορών, κ. Ρέππα.

Σύνδεση Λευκάδας- Αιτωλοακαρνανίας
Στο έργο της ζεύξης της Λευκάδας θα περιλαμβάνεται το οδικό τμήμα συνολικού μήκους 3 χλμ. περίπου, καθώς και η υποθαλάσσια σήραγγα, η οποία θα συνοδεύεται από τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου (μήκους 1,1 χλμ.) καθώς και η διαπλάτυνση του διαύλου από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας μέχρι το κάστρο της Αγ. Μαύρας και η δημιουργία μαρίνας μεγάλων τουριστικών σκαφών στη περιοχή του διαύλου βορειοανατολικά του –υπό λειτουργία- Τουριστικού Λιμένα σκαφών αναψυχής.
Η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας στην περιοχή είχε αποφασιστεί και ανακοινωθεί επί υπουργίας του κ. Σουφλιά ενώ είχε επανέλθει στον σχεδιασμό του υπουργείου από τον κ. Ρέππα με προϋπολογισμό 50 εκ. ευρώ.