Νέα ADAS για φορτηγά, προστατεύουν πεζούς & ποδηλάτες!
Daimler & Volvo προετοιμάζουν τα πιο «έξυπνα» φορτηγά του μέλλοντος
Ένας από τους βασικούς πυλώνες στην εξέλιξη των μελλοντικών βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στον οποία έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα οι διεθνείς κατασκευάστριες εταιρείας είναι αυτός της μείωσης της μέσης κατανάλωσης καυσίμου.
Πέραν των βελτιώσεων που
δέχονται συνεχώς οι κινητήρες, των παρεμβάσεων στην σχεδίαση του αμαξώματος
προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω ο αεροδυναμικός συντελεστής του οχήματος κ.ά.,
μια ακόμη παράμετρος αφορά στην διαχείριση της κινητικής ενέργειας και της
ορμής που ένα βαρύ επαγγελματικό όχημα αναπτύσσει κατά την κίνηση του.
Αυτό ακριβώς είναι και το
πεδίο στο οποίο εστιάζεται η λειτουργία του νέου –πρωτοποριακού- συστήματος I-See που παρουσίασε η Volvo Trucks.
Το Volvo I-See επεμβαίνει
ουσιαστική στην λειτουργία του cruise-control και του κιβωτίου ταχυτήτων προκειμένου να
εκμεταλλευτεί την κινητική ενέργεια ενός φορτηγού, προκειμένου να μειώσει το
έργο που απαιτείται να παράγει ο κινητήρας για το κινήσει και κατΆ επέκταση το
καύσιμο που θα καταναλώσει.
Πως λειτουργεί το Volvo I-See
Το εν λόγω σύστημα είναι
συνδεδεμένο με τον αισθητήρα κλίσης του κιβωτίου ταχυτήτων και λαμβάνει
ψηφιακές πληροφορίες αναφορικά με την τοπογραφία της διαδρομής που χρησιμοποιεί
το όχημα.
Μια
σημαντική διαφοροποίηση του σε σχέση με αντίστοιχα συστήματα που έχουν εξελίξει
άλλες εταιρείες κατασκευής βαρέων φορτηγών εστιάζεται στο γεγονός ότι δεν
εξαρτάται από χάρτες και συστήματα GPS για να εξακριβώσει τις διάφορες
υψομετρικές διαφορές. Το στοιχείο αυτό καθιστά το I-See που αξιόπιστο και
αξίζει να σημειώσουμε πως είναι σε θέση να «θυμάται» έως και 4.000 επικλινή
σημεία σε μια διαδρομή, που ουσιαστικά αντιστοιχούν σε μια απόσταση 5.000 χλμ.
περίπου.
Σύμφωνα
με τα στατιστικά στοιχεία της Volvo Trucks, το cruise- control χρησιμοποιείται στα
μισά περίπου χιλιόμετρα που διανύει ένας επαγγελματίας οδηγός κατά τη διάρκεια
του δρομολογίου του και για ένα φορτηγό που διανύει περίπου 140.000 χλμ. σε
ετήσια βάση, η μείωση κατά 5% της μέσης κατανάλωσης καυσίμου μέσω του I-See,
ισοδυναμεί με εξοικονόμηση περίπου 1.000 λτ. καυσίμου σε ετήσια βάση.
Συνοπτικά,
το Volvo I-See που θα είναι διαθέσιμο μέσα
στο 2013, διαθέτει που αφορούν σε έξι διαφορετικά σενάρια κίνησης σε έναν
επικλινή δρόμο:
-
Επιταχύνει το όχημα προτού αρχίσει ένα ανηφορικό τμήμα.
-
Αποφεύγει την επιλογή μιας πιο μικρής σχέσης στο κιβώτιο (κατέβασμα) ότι
βρίσκεται πλησίον της κορυφής του λόφου, εφόσον αυτό είναι δυνατόν. Κάθε αλλαγή
σχέσης επιφέρει ελάττωση της ταχύτητας κίνησης.
-
Δεν επιταχύνει όταν το όχημα πλησιάζει σε κατηφόρα αλλά περιμένει την… βαρύτητα
να παίξει τον ρόλο της στην επιτάχυνση του οχήματος.
-
Κάνει χρήση της ορμής του οχήματος όταν το όχημα πλησιάζει σε επικείμενη
κατηφόρα.
-
Σπεύδει να επιβραδύνει αρκετά πριν το τέλος του κατηφορικού τμήματος, ωστόσο:
- Απελευθερώνει τα φρένα στο τέρμα της κατηφόρας προκειμένου το όχημα να αναπτύξει ταχύτητα ενόψει της επόμενης ανηφόρας.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr