Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το Volvo I-See είναι σε θέση να μειώσει έως και κατά 5% την μέση κατανάλωση καυσίμου ενός φορτηγού ενώ παράλληλα διευκολύνει το έργο του οδηγού.

Το I-See αναμένεται να είναι διαθέσιμο στα οχήματα της Volvo Trucks μέσα στο 2013.

Εξοικονομήστε καύσιμα με το Volvo I-See

3.104 Επισκέψεις στο άρθρο (28/6/2012)

Το νέο –πρωτοποριακό- σύστημα I-See της Volvo Trucks εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του φορτηγού προκειμένου να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 5%.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες στην εξέλιξη των μελλοντικών βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στον οποία έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα οι διεθνείς κατασκευάστριες εταιρείας είναι αυτός της μείωσης της μέσης κατανάλωσης καυσίμου.

Πέραν των βελτιώσεων που δέχονται συνεχώς οι κινητήρες, των παρεμβάσεων στην σχεδίαση του αμαξώματος προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω ο αεροδυναμικός συντελεστής του οχήματος κ.ά., μια ακόμη παράμετρος αφορά στην διαχείριση της κινητικής ενέργειας και της ορμής που ένα βαρύ επαγγελματικό όχημα αναπτύσσει κατά την κίνηση του.

Αυτό ακριβώς είναι και το πεδίο στο οποίο εστιάζεται η λειτουργία του νέου –πρωτοποριακού- συστήματος I-See που παρουσίασε η Volvo Trucks.

Το Volvo I-See επεμβαίνει ουσιαστική στην λειτουργία του cruise-control και του κιβωτίου ταχυτήτων προκειμένου να εκμεταλλευτεί την κινητική ενέργεια ενός φορτηγού, προκειμένου να μειώσει το έργο που απαιτείται να παράγει ο κινητήρας για το κινήσει και κατΆ επέκταση το καύσιμο που θα καταναλώσει.

 

Πως λειτουργεί το Volvo I-See

 

Το εν λόγω σύστημα είναι συνδεδεμένο με τον αισθητήρα κλίσης του κιβωτίου ταχυτήτων και λαμβάνει ψηφιακές πληροφορίες αναφορικά με την τοπογραφία της διαδρομής που χρησιμοποιεί το όχημα.

Μια σημαντική διαφοροποίηση του σε σχέση με αντίστοιχα συστήματα που έχουν εξελίξει άλλες εταιρείες κατασκευής βαρέων φορτηγών εστιάζεται στο γεγονός ότι δεν εξαρτάται από χάρτες και συστήματα GPS για να εξακριβώσει τις διάφορες υψομετρικές διαφορές. Το στοιχείο αυτό καθιστά το I-See που αξιόπιστο και αξίζει να σημειώσουμε πως είναι σε θέση να «θυμάται» έως και 4.000 επικλινή σημεία σε μια διαδρομή, που ουσιαστικά αντιστοιχούν σε μια απόσταση 5.000 χλμ. περίπου.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Volvo Trucks, το cruise- control χρησιμοποιείται στα μισά περίπου χιλιόμετρα που διανύει ένας επαγγελματίας οδηγός κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του και για ένα φορτηγό που διανύει περίπου 140.000 χλμ. σε ετήσια βάση, η μείωση κατά 5% της μέσης κατανάλωσης καυσίμου μέσω του I-See, ισοδυναμεί με εξοικονόμηση περίπου 1.000 λτ. καυσίμου σε ετήσια βάση.

 

Συνοπτικά, το Volvo I-See που θα είναι διαθέσιμο μέσα στο 2013, διαθέτει που αφορούν σε έξι διαφορετικά σενάρια κίνησης σε έναν επικλινή δρόμο:

 

- Επιταχύνει το όχημα προτού αρχίσει ένα ανηφορικό τμήμα.

- Αποφεύγει την επιλογή μιας πιο μικρής σχέσης στο κιβώτιο (κατέβασμα) ότι βρίσκεται πλησίον της κορυφής του λόφου, εφόσον αυτό είναι δυνατόν. Κάθε αλλαγή σχέσης επιφέρει ελάττωση της ταχύτητας κίνησης.

- Δεν επιταχύνει όταν το όχημα πλησιάζει σε κατηφόρα αλλά περιμένει την… βαρύτητα να παίξει τον ρόλο της στην επιτάχυνση του οχήματος.

- Κάνει χρήση της ορμής του οχήματος όταν το όχημα πλησιάζει σε επικείμενη κατηφόρα.

- Σπεύδει να επιβραδύνει αρκετά πριν το τέλος του κατηφορικού τμήματος, ωστόσο:

- Απελευθερώνει τα φρένα στο τέρμα της κατηφόρας προκειμένου το όχημα να αναπτύξει ταχύτητα ενόψει της επόμενης ανηφόρας.