Μόλις μια 3ετία μετά την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του, η Volvo Trucks προχώρησε στην πλήρη ανανέωση του κορυφαίου χωματουργικού φορτηγού της.
Σχεδιασμένο προκειμένου να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει με άνεση ακόμη και στις πιο δύσκολες αποστολές στον κλάδο των κατασκευών, το νέο FMX είναι διαθέσιμο με μεικτό βάρος από 18t.-120t. με νέα και πλήρως αναβαθμισμένη σχεδίαση. Παρά τις εκτεταμένες διαφοροποιήσεις της, η καμπίνα του FMX διατηρεί το δυναμικό και καλαίσθητο χαρακτήρα της, με το λογότυπο της εταιρείας να είναι πλέον τοποθετημένο πιο ψηλά, ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ. Το αμάξωμα έχει δεχθεί πολλαπλές νέες ενισχύσεις που διασφαλίζουν τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα του στη σκληρή χρήση.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του προφυλακτήρα που αποτελείται από τρία τμήματα. Όλα τους είναι κατασκευασμένα από πιο ισχυρά αλλά και ελαστικότερα υλικά που επιτρέπουν την παραμόρφωση αλλά όχι και την καταστροφή τους, στην περίπτωση επαφής τους με κάποιο εμπόδιο σε μικρές ταχύτητες κίνησης.
Αντίστοιχη είναι και η δομή και εικόνα των νέων φωτιστικών σωμάτων που εδράζονται πλέον πιο ψηλά, φέρουν νέα σχεδίαση και –νέου τύπου- προστατευτικές επενδύσεις.
Κινητήρες Euro6 11λτ. και 13λτ.
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου FMX περιλαμβάνει δύο 6κύλινδρους –σε σειρά- πετρελαιοκινητήρες με χωρητικότητα 10,8λτ. και 12,8λτ. αντίστοιχα.
Ο πρώτος είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ από 330-450 ίππους και μέγιστη ροπή από 1.600-2.150 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 950-1.400 σ.α.λ. Αντίστοιχα, ο D13K προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ από 420-540 ίππους και μέγιστη ροπή από 2.100-2.600 Nm από τις 860-1.450 σ.α.λ.
Προκειμένου να καλύψουν τις προδιαγραφές της Euro6, τα εν λόγω μηχανικά σύνολα κάνουν χρήση, τόσο της τεχνολογίας SCR, όσο και της EGR επανακυκλοφορώντας τα καυσαέρια στον θάλαμο καύσης προτού τα εμπλουτίσουν με διάλυμα AdBlue και τα επεξεργαστούν στο ειδικό καταλύτη και φίλτρο μικροσωματιδίων.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η αλλαγή των λιπαντικών ορίζεται κάθε 100.000 χλμ. ή σε ετήσια βάση ενώ, αναφορικά με τα κιβώτια ταχυτήτων, πέραν του Powertronic και των μηχανικών κιβωτίων, τις εντυπώσεις κλέβει χωρίς αμφιβολία το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο Volvo I-Shift που, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η σουηδική εταιρεία, πλέον απαιτεί αλλαγή λιπαντικού κάθε 450.000 χλμ.
Τρεις τύποι καμπίνας για όλες τις χρήσεις
Παρότι πρόκειται για ένα σκληροτράχηλο φορτηγό προορισμένο για ιδιαίτερες καταπονήσεις, στο εσωτερικό του ο οδηγός απολαμβάνει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.
Η έδραση της καμπίνας πιο χαμηλά σε σχέση με το πλαίσιο (συγκριτικά με τη προηγούμενη γενιά), έχει συμβάλει τα μέγιστα στη βελτίωση της άνεσης κατά την είσοδο αλλά και στο περιμετρικό οπτικό πεδίο του οδηγού.
Τόσο το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα, όσο και το τιμόνι αλλά και ο πίνακας οργάνων, έχουν επανασχεδιαστεί.
Όπως και στην περίπτωση του νέου FH, έτσι και στο FMX, ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη (το ίδιο ισχύει και για την κεντρική κονσόλα) απΆ όπου ο οδηγός μπορεί να αντλήσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος. Αντίστοιχα, μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι, είναι σε θέση να ελέγξει συστήματα όπως το cruise-control, τη τηλέφωνο, το ηχοσύστημα αλλά και το σύστημα πλοήγησης.
Αλλαγές υπάρχουν και στη δομή των καθισμάτων καθώς και στις ρυθμίσεις αυτών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή άνεση για τους επιβάτες, ενώ οι τύποι καμπίνας είναι τρεις:
- Καμπίνα ημέρας
Με άνετη και εργονομική σχεδίαση έχει εσωτερικό ύψος 157 εκ. ή 114 εκ. πάνω από το κουβούκλιο του κινητήρα.
- Καμπίνα με κρεβάτι
Με υψηλό επίπεδο άνεσης, μπορεί να εφοδιαστεί με ένα ή δύο κρεβάτια και έχει ωφέλιμο εσωτερικό ύψος αντίστοιχο με αυτό της καμπίνας ημέρας.
- Καμπίνα Globetrotter
Η κορυφαία σε διαστάσεις καμπίνα του FMX προσφέρει πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους και έως και δύο κρεβάτια. Το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος της ανέρχεται στα 196 εκ. ή 153 εκ. πάνω από το κουβούκλιο του κινητήρα.