Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το νέο Volvo FMX πραγματοποίησε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην πρόσφατη BAUMA 2013 το Μονάχου.

Το εμπρόσθιο τμήμα της καμπίνας του νέου FMX έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και ο πιο στιβαρός προφυλακτήρας αποτελείται από τρία τμήματα, κατασκευασμένα από πιο ανθεκτικά και… ελαστικότερα υλικά.

Τα νέα φωτιστικά σώματα είναι επανασχεδια-σμένα, τοποθετημένα πιο ψηλά, φέρουν βελτιωμένη προστασία, ενώ μπορούν να εφοδιαστούν και με λυχνίες τύπου Bi-Xenon.

Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου FMX περιλαμβάνει 6κύλινδρους πετρελαιοκινητήρες με ισχύ έως 540 ίππους και ροπή έως 2.600 Nm που καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6…

… χάρη σε ένα πολύπλοκο σύστημα διαχείρισης και επεξεργασίας των καυσαερίων.

Η καμπίνα Globetrotter του νέου FMX έχει ωφέλιμο εσωτερικό ύψος 196 εκ.

Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι πλήρως ανανεωμένος και μεταξύ άλλων στοιχείων, αξίζει να αναφέρουμε το νέο τιμόνι με τα πολλαπλά ενσωματωμένα χειριστήρια.

Πολλαπλές θήκες για μικροαντικείμενα έχουν προβλεφθεί σε διάφορα σημεία της καμπίνας, χωρίς να εξαιρούνται οι «κλασικοί» χώροι στην οροφή του οχήματος ή κάτω από το κρεβάτι.

Χάρη στους νέους τύπους αξόνων και αναρτήσεων, το Volvo FMX έχει να επιδείξει μια σαφέστατα βελτιωμένη ευελιξία και ευκολία κίνησης ακόμα και στις πιο αντίξοες –εκτός δρόμου- συνθήκες.

Η πρόσβαση στο εσωτερικό αλλά και σε διάφορα άλλα σημεία του εξωτερικού του οχήματος γίνεται μέσω ανθεκτικών, εύκολα προσβάσιμων και αντιολισθητικών σκαλοπατιών.

Το νέο Volvo FMX: Εντελώς νέο και με κινητήρες Euro6

2.640 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2013)

Κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθέσεως για τον κλάδο των κατασκευών του Μονάχου (BAUMA 2013), η Volvo Trucks συνέχισε την πλήρη ανανέωση της γκάμας των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου FMX.

M όλις μια 3ετία μετά την πρώτη επίσημη παρουσίαση του, η Volvo Trucks προχωρά στην εκτεταμένη αναβάθμιση του δυναμικού χωματουργικού φορτηγού FMX. 
Ο νέος εκπρόσωπος της Volvo Trucks για τον κλάδο των κατασκευών, πέραν του ότι εφοδιάζεται με ολοκαίνουργιους κινητήρες τεχνολογίας Euro6, έχει να επιδείξει μια φρέσκια και πιο δυναμική σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, πληρέστερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας καθώς και πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες που αναβαθμίζουν σημαντικά την απόδοση, την αξιοπιστία και την ευκολία στο χειρισμό του, κάτω από όλες τις συνθήκες. 
Επιπρόσθετα, το νέο FMX έχει να επιδείξει ένα σαφέστατα περιορισμένο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. 
Πέραν του ότι, είναι εξοπλισμένο με ορισμένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά συστήματα όπως τα ESP, Adaptive Cruise Control και Forward Collision Warning, το νέο FMX έχει να επιδείξει και μια νέα γενιά τεχνολογιών, όπως το Volvo Dynamic Steering. Σε όλες τις πτυχές, τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά του νέου Volvo FMX, θα αναφερθούμε αναλυτικά στις σελίδες που ακολουθούν. 
Προς το παρόν, αυτό που οφείλετε να συγκρατήσετε είναι πως, η εμπορική του πορεία στις διάφορες αγορές της ΕΕ αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο (Σεπτέμβριος 2013). 

Πλήρως ανανεωμένο σε όλους τους τομείς
Μόλις μια 3ετία μετά την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του, η Volvo Trucks προχώρησε στην πλήρη ανανέωση του κορυφαίου χωματουργικού φορτηγού της. 
Σχεδιασμένο προκειμένου να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει με άνεση ακόμη και στις πιο δύσκολες αποστολές στον κλάδο των κατασκευών, το νέο FMX είναι διαθέσιμο με μεικτό βάρος από 18t.-120t. με νέα και πλήρως αναβαθμισμένη σχεδίαση.  Παρά τις εκτεταμένες διαφοροποιήσεις της, η καμπίνα του FMX διατηρεί το δυναμικό και καλαίσθητο χαρακτήρα της, με το λογότυπο της εταιρείας να είναι πλέον τοποθετημένο πιο ψηλά, ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ. Το αμάξωμα έχει δεχθεί πολλαπλές νέες ενισχύσεις που διασφαλίζουν τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα του στη σκληρή χρήση. 
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του προφυλακτήρα που αποτελείται από τρία τμήματα. Όλα τους είναι κατασκευασμένα από πιο ισχυρά αλλά και ελαστικότερα υλικά που επιτρέπουν την παραμόρφωση αλλά όχι και την καταστροφή τους, στην περίπτωση επαφής τους με κάποιο εμπόδιο σε μικρές ταχύτητες κίνησης. 
Αντίστοιχη είναι και η δομή και εικόνα των νέων φωτιστικών σωμάτων που εδράζονται πλέον πιο ψηλά, φέρουν νέα σχεδίαση και –νέου τύπου- προστατευτικές επενδύσεις. 

Κινητήρες Euro6 11λτ. και 13λτ.
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου FMX περιλαμβάνει δύο 6κύλινδρους –σε σειρά- πετρελαιοκινητήρες με χωρητικότητα 10,8λτ. και 12,8λτ. αντίστοιχα. 
Ο πρώτος είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ από 330-450 ίππους και μέγιστη ροπή από 1.600-2.150 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 950-1.400 σ.α.λ. Αντίστοιχα, ο D13K προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ από 420-540 ίππους και μέγιστη ροπή από 2.100-2.600 Nm από τις 860-1.450 σ.α.λ. 
Προκειμένου να καλύψουν τις προδιαγραφές της Euro6, τα εν λόγω μηχανικά σύνολα κάνουν χρήση, τόσο της τεχνολογίας SCR, όσο και της EGR επανακυκλοφορώντας τα καυσαέρια στον θάλαμο καύσης προτού τα εμπλουτίσουν με διάλυμα AdBlue και τα επεξεργαστούν στο ειδικό καταλύτη και φίλτρο μικροσωματιδίων. 
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η αλλαγή των λιπαντικών ορίζεται κάθε 100.000 χλμ. ή σε ετήσια βάση ενώ, αναφορικά με τα κιβώτια ταχυτήτων, πέραν του Powertronic και των μηχανικών κιβωτίων, τις εντυπώσεις κλέβει χωρίς αμφιβολία το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο Volvo I-Shift που, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η σουηδική εταιρεία, πλέον απαιτεί αλλαγή λιπαντικού κάθε 450.000 χλμ.

Τρεις τύποι καμπίνας για όλες τις χρήσεις
Παρότι πρόκειται για ένα σκληροτράχηλο φορτηγό προορισμένο για ιδιαίτερες καταπονήσεις, στο εσωτερικό του ο οδηγός απολαμβάνει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. 
Η έδραση της καμπίνας πιο χαμηλά σε σχέση με το πλαίσιο (συγκριτικά με τη προηγούμενη γενιά), έχει συμβάλει τα μέγιστα στη βελτίωση της άνεσης κατά την είσοδο αλλά και στο περιμετρικό οπτικό πεδίο του οδηγού. 
Τόσο το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα, όσο και το τιμόνι αλλά και ο πίνακας οργάνων, έχουν επανασχεδιαστεί. 
Όπως και στην περίπτωση του νέου FH, έτσι και στο FMX, ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη (το ίδιο ισχύει και για την κεντρική κονσόλα) απΆ όπου ο οδηγός μπορεί να αντλήσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος. Αντίστοιχα, μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι, είναι σε θέση να ελέγξει συστήματα όπως το cruise-control, τη τηλέφωνο, το ηχοσύστημα αλλά και το σύστημα πλοήγησης. 
Αλλαγές υπάρχουν και στη δομή των καθισμάτων καθώς και στις ρυθμίσεις αυτών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή άνεση για τους επιβάτες, ενώ οι τύποι καμπίνας είναι τρεις:
- Καμπίνα ημέρας
Με άνετη και εργονομική σχεδίαση έχει εσωτερικό ύψος 157 εκ. ή 114 εκ. πάνω από το κουβούκλιο του κινητήρα. 
- Καμπίνα με κρεβάτι
Με υψηλό επίπεδο άνεσης, μπορεί να εφοδιαστεί με ένα ή δύο κρεβάτια και έχει ωφέλιμο εσωτερικό ύψος αντίστοιχο με αυτό της καμπίνας ημέρας. 
-  Καμπίνα Globetrotter
Η κορυφαία σε διαστάσεις καμπίνα του FMX προσφέρει πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους και έως και δύο κρεβάτια. Το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος της ανέρχεται στα 196 εκ. ή 153 εκ. πάνω από το κουβούκλιο του κινητήρα. 

Ανεξάντλητες εκδόσεις, πολλαπλές νέες τεχνολογικές καινοτομίες
Το νέο Volvo FMX θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μεικτό βάρος από 18t.-120t. και δύο, τρεις ή τέσσερεις άξονες σε διάταξη 4x2, 4x4, 6x2, 6x4, 6x6, 8x2, 8x4 και 8x6. 
Ένα από τα βασικότερα γνωρίσματα και της προηγούμενης γενιάς, οι εκτός δρόμου ικανότητες κίνησης, έχουν αναβαθμιστεί περαιτέρω, χάρη στην εξέλιξη νέων αξόνων και αναρτήσεων που βελτιώνουν, τόσο την ευελιξία του, όσο και τη δυνατότητα υπερπήδησης εμποδίων. 
Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε την νέα αερανάρτηση που έχει εξελιχθεί για εκτός δρόμου χρήση καθώς και τους εντελώς νέους άξονες, τόσο κατευθυντήριους, όσο και κινητήριους. Τα εν λόγω συστήματα έχουν συμβάλει στην αύξηση, τόσο της απόστασης του πλαισίου από το έδαφος, όσο και των γωνιών του αμαξώματος (προσέγγισης, αποχώρησης και ράμπας). Το νέο FMX θα προσφέρεται με τέσσερα διαφορετικά ύψη πλαισίου ως προς το έδαφος (από 900 – 1.240 χλστ.), ενώ πλήρως αναθεωρημένες είναι και οι διάφορες υποδοχές και αναμονές για την υποστήριξη ποικίλων τύπων υπερκατασκευών. 
Πέραν όμως όλων των παραπάνω, το νέο Volvo FMX εφοδιάζεται με το εντελώς νέο σύστημα διεύθυνσης «Volvo Dynamic Steering» που μεταξύ άλλων, είναι σε θέση να μειώσει τον κύκλο στροφής ενός 4αξονικού 8x4 οχήματος, έως και κατά 5 μέτρα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. 
Το Ενεργό Σύστημα Διεύθυνσης της Volvo Trucks είναι ουσιαστικά ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα υποβοήθησης που είναι σε θέση να μεταβάλλει την λειτουργία του έως και κατά 2.000 φορές/δευτερόλεπτο ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος. 
Χάρη στους προηγμένους αισθητήρες και την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του, το Volvo Dynamic Steering προσφέρει την δυνατότητα ελέγχου του ενός 4αξονικού χωματουργικού με πλήρες φορτίο… με το ένα χέρι!
Αντίστοιχα, το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να «απορροφά» τους ενοχλητικούς κραδασμούς που λαμβάνει ο οδηγός, μέσω του συστήματος διεύθυνσης, ενώ παράλληλα του παρέχει ένα υψηλό επίπεδο… πληροφόρησης σχετικά με τα τεκταινόμενα μεταξύ των τροχών και του οδοστρώματος.