ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Μέσω ενός ειδικού επιλογέα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τύπο του καυσίμου που χρησιμοποιεί το όχημα του καθώς και να ενημερωθεί για την ποσότητα υγραερίου που διαθέτει.

Η μετασκευή του κινητήρα για χρήση και του LPG ως καύσιμο, προϋποθέτει αλλαγές σε συγκεκριμένα μηχανικά του μέρη…

… καθώς και την τοποθέτηση ειδικών δεξαμενών σε έξυπνα μελετημέ-να σημεία (π.χ. αντικατάσταση της ρεζέρβας).

Αρκετοί κατασκευαστές όπως π.χ. η Piaggio με το Porter (εικόνα), προσφέρουν εκδόσεις των οχημάτων τους με δυνατότητα χρήσης του υγραερίου ως καύσιμο, κατευθείαν από το εργοστάσιο.

Επιχειρήστε… εναλλακτικά

1.711 Επισκέψεις στο άρθρο (31/7/2013)

Το υψηλό κόστος των συμβατικών τύπων καυσίμων όπως είναι το πετρέλαιο κίνησης και η αμόλυβδη βενζίνη, στρέφει ολοένα και περισσότερους επιτηδευματίες στη μετασκευή του κινητήρα του επαγγελματικού τους οχήματος για χρήση και του υγραερίου ως καύσιμο. Μια λύση με πολλαπλά οφέλη και μηδαμινό ρίσκο.

Το υγραέριο ή LPG (Liquified Petroleum Gas) χρησιμοποιείται ως καύσιμη ύλη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων, εδώ και πολλές δεκαετίες. 
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, κυκλοφορούν περισσότερα από 7 εκ. οχήματα που κάνουν χρήση του LPG ως καύσιμο, γεγονός που καθιστά το υγραέριο ως το πιο διαδεδομένο εναλλακτικό τύπο καυσίμου. 
Το ίδιο ισχύει και στην ελληνική αγορά όπου, η χρήση του υγραερίου ως καύσιμο σε όλα ανεξαιρέτως τα οχήματα, επιτρέπεται από το 1999 βάσει του άρθρου 45 του Ν.2773/99 (ΦΕΚ ΑΆ 286/22.12/1999) καθώς και της Υπουργικής Απόφασης 18586/ 698/29.3.2000.
Η διασκευή όλων των τύπων οχημάτων για χρήση υγραερίου ως καύσιμο από τον κινητήρα τους είναι μια εξαιρετικά απλή διαδικασία που πραγματοποιείται από εξειδικευμένους τεχνικούς σε μια πληθώρα εξουσιοδοτημένων συνεργείων στα συστήματα υγραερίου. Με βάση όλα τα παραπάνω, καθίσταται σαφές πως αν κάποιος το επιθυμεί, μπορεί νόμιμα να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους κάνοντας χρήση του LPG ως καύσιμο.  
Κάτι τέτοιο μάλιστα συνεπάγεται και σημαντικά οφέλη, τόσο για την… τσέπη του, όσο και για το περιβάλλον καθώς ως καύσιμο, το LPG είναι σημαντικά πιο φθηνό από ό,τι η αμόλυβδη βενζίνη, ενώ και οι εκπομπές ρύπων του είναι εξαιρετικά περιορισμένες, σε σχέση με τους υπόλοιπους τύπους καυσίμων.

Σαφέστατα οικολογικά οφέλη
Μια από τις σημαντικές ιδιαιτερότητες του υγραερίου σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, είναι οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως, σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης, το LPG προσφέρει:
- Μειωμένες κατά 60% εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) σε σχέση με τη βενζίνη και κατά 90% σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης
- Μειωμένους κατά 40% υδρογονάνθρακες (HC) από τη βενζίνη και κατά 80% από το πετρέλαιο
- 60% λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) από τη βενζίνη αλλά και το πετρέλαιο
- Έως και 20% μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τη βενζίνη και έως και 10% από το πετρέλαιο
- 40% λιγότερα μικροσωματίδια από το πετρέλαιο κίνησης. 
Επιπρόσθετα, τόσο ο κινητήρας του οχήματος, όσο και ο καταλύτης, έχουν λιγότερες φθορές καθώς το LPG έχει «καθαρότερη» καύση που δεν αφήνει υπολείμματα με αποτέλεσμα να επιμηκύνεται ο χρόνος ζωής τους. Παράλληλα, ο κινητήρας που κάνει χρήση του LPG ως καύσιμο απαιτεί αραιότερα σέρβις καθώς δεν σχηματίζονται επικαθίσεις σωματιδίων άνθρακα στους κυλίνδρους του, τα μπουζί διατηρούνται πιο καθαρά, ενώ και τα λιπαντικά δεν ρυπαίνονται, δεδομένου ότι το LPG δεν διαλύεται σε αυτά. Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε πως το LPG δεν νοθεύεται. 

Αξίζει να γνωρίζετε για το υγραέριο
- To LPG (Liquefied Petroleum Gas) είναι μείγμα προπανίου (C3H8) και βουτανίου (C4H10). Είναι άοσμο και άχρωμο και προκειμένου να γίνονται αντιληπτές πιθανές διαρροές, του προσδίδονται ορισμένες ουσίες όσμωσης. Η αναλογία βουτανίου- προπανίου διαμορφώνει και στην περιεκτικότητα του υγραερίου σε οκτάνια που κυμαίνεται συνήθως άνω των 110. Δεν περιέχει μόλυβδο και διαθέτει ιδιαίτερα χαμηλή περιεκτικότητα σε CO2. 
- Το LPG συμπιέζεται και αποθηκεύεται σε υγρή μορφή και δεν αλλοιώνεται ή χάνει τις ιδιότητες του. 
- Στην παρούσα φάση υπάρχουν περισσότερα από 25.500 πρατήρια υγραερίου στην ΕΕ με τη Γερμανία να διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό (5.800) και να ακολουθούν οι Ιταλία (2.200), Γαλλία (1.400), Ολλανδία (1.100) κ.ά. 
- Ως αέριο, το LPG είναι βαρύτερο του αέρα και για τον λόγο αυτό, σε «ελεύθερη» κατάσταση συσσωρεύεται στο έδαφος. 
- Το 60% της παραγωγής του υγραερίου γίνεται κατά την εξόρυξη του φυσικού αερίου και πετρελαίου, ενώ το υπόλοιπο 40% από την διύλιση του αργού πετρελαίου. 
- Ως καύσιμο, το υγραέριο χρησιμοποιείται σε περισσότερες από 1.000 εφαρμογές.
- Το υγραέριο αποτελεί την καύσιμη ύλη στην «Ολυμπιακή δάδα» κατά την διαδρομή της από την Αρχαία Ολυμπία.
- Ο όγκος του LPG σε υγρή μορφή είναι κατά 274 φορές μικρότερος από ό,τι σε αέρια μορφή.