Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νέο Vito είναι η εξαιρετικά ευρεία γκάμα εκδόσεων που πλέον διαθέτει. Συγκεκριμένα, το νέο μοντέλο θα προσφέρεται (από το Νοέμβριο όταν και θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας) με δύο μήκη μεταξονίου, τρία μήκη αμαξώματος, μεικτό βάρος από 2,5t. – 3,2t. καθώς και με συστήματα μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός, τους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς.
Παράλληλα, πέραν των εκδόσεων Van θα είναι διαθέσιμες οι εκδόσεις Mixto που προσφέρουν την δυνατότητα μεταφοράς τόσο φορτίων όσο και επιβατών σε δύο σειρές καθισμάτων αλλά και οι –επιβατικές- εκδόσεις Tourer με πολλαπλά επίπεδα εξοπλισμού που καλύπτουν ακόμη και τους πιο απαιτητικούς.
Πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες
Όπως ήταν φυσικό για έναν εκπρόσωπο της Mercedes-Benz, το νέο Vito υιοθετεί τις πιο προηγμένες τεχνολογικές εξελίξεις αναφορικά με τα μηχανικά του μέρη, τους κινητήρες αλλά και τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας.
Η γκάμα των κινητήρων του περιλαμβάνει δύο μηχανικά σύνολα 1,6λτ. και 2,15λτ. που αποδίδουν ισχύ από 88 – 114 ίππους και από 136 – 190 ίππους αντίστοιχα. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην έκδοση 119 BlueTec του OM 651 (2,15λτ.) που αποδίδει ισχύ 190 ίππων και καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων της Euro6.
Όλα τα προαναφερθέντα μηχανικά σύνολα συνεργάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή το αυτόματο 7G-Tronic Plus ενώ, σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής η εταιρεία, τα διαστήματα μεταξύ των service του ανέρχονται πλέον στα 40.000 χλμ. ή σε 2ετή βάση.
Για το τέλος αφήσαμε τη… λεπτομέρεια πως, η μέση κατανάλωση του νέου Mercedes-Benz Vito έχει μειωθεί κατά 2,6λτ./100χλμ. σε σχέση με τον προκάτοχο του και πλέον περιορίζεται έως και στα 5,7λτ./100χλμ., ανάλογα με την έκδοση.
Εντελώς νέο, πιο εργονομικό, άνετο και ευρύχωρο εσωτερικό
Δεδομένου ότι η δομή του αμαξώματος έχει μεταβληθεί, σημαντικές είναι και οι αλλαγές στη χωροταξική διαρρύθμιση και τη σχεδίαση στο εσωτερικό του νέου Vito.
Τα καθίσματα είναι νέα και φέρουν περισσότερες ρυθμίσεις (προσκέφαλα, υποβραχιόνια κ.ά.) ενώ η πλάτη τους μπορεί να μετακινηθεί περισσότερο (+83χλστ.) σε σχέση με το παρελθόν.
Παράλληλα, ο εσωτερικός διάκοσμος έχει μεταβληθεί πλήρως και η σχεδίαση του βασίζεται σε πιο «καθαρές» και λιτές γραμμές με έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και την εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων. Το νέο τριάκτινο τιμόνι μπορεί να φέρει πολλαπλά χειριστήρια (ακόμη και για τον υπολογιστή ταξιδιού) ενώ ο πίνακας οργάνων είναι εντελώς νέος, ευανάγνωστος και με κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων.
Η κεντρική κονσόλα είναι επίσης επανασχεδιασμένη και περιλαμβάνει, εκτός από μια κεντρική οθόνη 5,8 ιντσών και πολλαπλούς χώρους αποθήκευσης τόσο στο κάτω όσο και στο πάνω μέρος της.
Πολλαπλές εκδόσεις για όλες τις χρήσεις
Όπως προαναφέραμε, το νέο Vito προσφέρεται σε εκδόσεις με δύο μεταξόνια, τρία μήκη αμαξώματος και μεικτό βάρος από 2,5t. – 3,2t. Όλες οι εκδόσεις είναι κατά 140 χλστ. μακρύτερες του προηγούμενο μοντέλου εξαιτίας επεμβάσεων στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος για τις ανάγκες καλύτερης προστασίας των πεζών.
Κατά κύριο λόγο, το μεικτό βάρος του οχήματος ορίζεται από τα τους 2,8t. – 3,05t. ωστόσο προσφέρονται και εκδόσεις με μεικτό βάρος 2,5t. ή 3,2t.
Στις εκδόσεις Van, ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης κυμαίνεται από τα 5,5 – 6,6 κ.μ. ενώ το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να υποστηριχθεί ανέρχεται στα 1.369 κιλά!
Σε ότι αφορά στις επιβατικές εκδόσεις, που πλέον θα ονομάζονται Vito Tourer, οι επιλογές περιλαμβάνουν τρία επίπεδα εξοπλισμού (Base, Pro και Select) με την τελευταία να είναι και η πληρέστερη.
Μετάδοσης της κίνησης… κατά παραγγελία
Ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται, το νέο Vito μπορεί να αποκτηθεί με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός, τους πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς. Οι νέες –εμπροσθοκίνητες- εκδόσεις προσφέρουν σημαντικά οφέλη και κυρίως αυξημένο ωφέλιμο κατά 60 κιλά σε σχέση με τις πισωκίνητες εκδόσεις και κατά 120 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Αντίστοιχα όμως, οι εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς είναι σε θέση να έλξουν φορτία με βάρος έως και 2,5t. ενώ, οι 4κίνησες εκδόσεις βασίζονται στο δοκιμασμένο σύστημα «4ETS» που μεταφέρει την απόδοση του κινητήρα σε αναλογία 45:55 μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.
Πέραν όμως των παραπάνω, έχουν γίνει σαφείς βελτιώσεις στους άξονες, το σύστημα διεύθυνσης (ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενο) αλλά και την ανάρτηση με σκοπό την σημαντική βελτίωση τόσο της ενεργητικής ασφάλειας όσο και της ποιότητας κύλισης του οχήματος.
Νέα δεδομένα στον τομέα της ασφάλειας
Πέραν όλων των άλλων βελτιώσεων που παρατηρούνται στη νέα γενιά του Vito, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα αναβαθμισμένα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που προσφέρει.
Σε ότι αφορά στον πρώτο τομέα, αξίζει απλώς να αναφέρουμε πως το νέο αμάξωμα του Vito είναι ακόμη πιο στιβαρό ενώ, οι κορυφαίες επιβατικές εκδόσεις «Tourer», είναι σε θέση να φέρουν έως και οκτώ αερόσακους ενώ διαθέσιμο είναι και το εξαιρετικό σύστημα ασφάλειας «PRE-SAFE» όπως το γνωρίζουμε από τα επιβατικά οχήματα της γκάμας.
Αναφορικά με την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος, θα αρκεστούμε να αναφέρουμε πως στον εξοπλισμό του νέου Mercedes-Benz Vito περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα όπως τα: Adaptive ESP, ABS, ASR, EBV, Brake Assist, Hill-Start Assist, Load Adaptive Control (LAC), Roll Over Mitigation (ROM), Roll Movement Intevention (RMI), Enhanced Understeering Control (EUC), Electronic Brake Prefill), Trailer Stability Assist (TSA) καθώς και τα Attention Assist, Crosswind Assist, Tyre Pressure Monitoring, Active Parking Assist, Collision Prevention Assist, Blind Spot Assist, Lane Keeping Assist, κάμερα υποβοήθησης οπισθοπορείας κ.ά.