Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

«Έσπασε» το μέτωπο βυτιοφόρων- φορτηγών

1.760 Επισκέψεις στο άρθρο (15/5/2008)

Με ψήφους 43 υπέρ και 29 κατά, η γενική συνέλευση των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ αποφάσισε να συνεχίσει τις απεργιακές κινητοποιήσεις ωστόσο οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων Δ.Χ. οχημάτων αποφάσισαν να σταματήσουν και από τα ξημερώματα της Πέμπτης (15/5) ξεκίνησαν το εφοδιασμό των πρατηρίων καυσίμων σε όλη τη χώρα.

Τελικά δέκα ημέρες διήρκεσαν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών βυτιοφόρων Δ.Χ. οχημάτων κατά τη διάρκεια των οποίων η αγορά των υγρών καυσίμων παρέλυσε σε ένα μεγάλο τμήμα της ελληνικής επικράτειας.

Παρά το γεγονός ότι στη γενική συνέλευση των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. αποφασίστηκε πως οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν, ήδη ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Εθνικός Μεταφορών, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών Βορείου Ελλάδος καθώς επίσης και οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων Δ.Χ. ανακοίνωσαν ότι θα εκτελέσουν κανονικά από σήμερα το μεταφορικό τους έργο.

Ωστόσο όπως όλα δείχνουν τόσο οι ιδιοκτήτες φορτηγών όσο και των βυτιοφόρων έχουν ήδη καταφέρει να λάβουν αρκετά σημαντικά «ανταλλάγματα» από την Πολιτεία που αφορούν σε ορισμένα από τα αιτήματα τους.

Συγκεκριμένα, ήδη ικανοποιήθηκαν από τα συναρμόδια υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και Εσωτερικών, δύο αιτήματα των απεργών που αφορούν στην άρση των απαγορευτικών μέτρων κυκλοφόριας των φορτηγών στις εθνικές οδούς τις Παρασκευές και τη κυκλοφορία των βυτιοφόρων στα τούνελ.

Οι εν λόγω παραχωρήσεις ωστόσο… θορύβησαν μια μεγάλη μερίδα της κοινής γνώμης καθώς χαρακτηρίστηκαν ως επικίνδυνες για την ασφάλεια στους δρόμους. Ερωτηθείς σχετικά με αυτό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κ. Θ. Ρουσόπουλος, δήλωσε πως «… σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει ούτε η σκέψη κάποιου από την κυβέρνηση να μπει σε δεύτερο πλάνο η οδική ασφάλεια των πολιτών».

Παρόλα αυτά δημοσιεύματα στον Τύπο αναφέρουν πέντε βασικές παραχωρήσεις της Πολιτείας προκειμένου να εκτονωθεί η κρίση που ξέσπασε στον κλάδο των Μεταφορών με αφορμή τις πρόσφατες κινητοποιήσεις. Συγκεκριμένα, τα συναρμόδια υπουργεία που προαναφέραμε υποσχέθηκαν:

1ον:
¶ρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας για τα φορτηγά στις εθνικές οδούς, το διάστημα από 1η Οκτωβρίου- 31η Μαίου. Μέχρι τώρα ισχύει ότι κάθε Παρασκευή στις εξόδους απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών από τις 16:00- 20:00.

2ον:
Το ίδιο διάστημα, τις Κυριακές, κατά τη μαζική επιστροφή- είσοδο των οδηγών Ι.Χ. στις μεγαλουπόλεις, η απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών στις εθνικές οδούς θα ισχύει από τις 15:00- 21:00 (αντί έως τις 22:00 όπως ίσχυε μέχρι τώρα).

3ον:
Κατά τη θερινή περίοδο (από 1η Ιουνίου- 30η Σεπτεμβρίου), η απαγόρευση της κυκλοφίας των φορτηγών τις Παρασκευές στις εξόδους θα ισχύει από τις 16:00- 21:00 (τώρα ισχύει η απαγόρευση από 15:00- 22:00).

4ον:
Επίσης κατά τη θερινή περίοδο (από 1η Ιουνίου- 30η Σεπτεμβρίου), κατά την είσοδο των εκδρομέων οδηγών Ι.Χ. τις Κυριακές, τα φορτηγά δεν θα κυκλοφορούν στις εθνικές οδούς από τις 15:00- 22:00 (αντί από 15:00- 23:00 που ισχύει σήμερα).

5ον:
Οι απεργοί ιδιοκτήτες βυτιοφόρων Δ.Χ. απέσπασαν τη δέσμευση του ΥΠΕΧΩΔΕ για την κυκλοφορία τους εντός των τούνελ των εθνικών οδών (π.χ. στη Κακιά Σκάλα, το Αρτεμίσιο, τον Αγ. Κωνσταντίνο, Καμένα Βούρλα κλπ.), κάτι που έως σήμερα απαγορεύεται.

Τέλος αξίζει να σημειώσουμε πως σε αυτή τη φάση και παρά το γεγονός ότι αποφάσισαν να σταματήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους, οι βυτιοφορείς δηλώνουν πως δεν είναι ικανοποιημένοι από τα όσα υποσχέθηκε η κυβέρνηση και επιφυλάχθηκαν να επαναλάβουν τις κινητοποιήσεις τους. Ωστόσο επισημαίνουν πως ο υπουργός Μεταφορών, κ. Κ. Χατζηδάκης, υποσχέθηκε να εξετάσει εκ νέου στο μέλλον, το αίτημα για αυξήσεις των τιμολογίων τους άνω του 5% σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση της τιμής του πετρελαίου. Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν πως επήλθε συμφωνία κυβέρνησης και απεργών βυτιοφορέων στην αύξηση (από 0,8% σε 1%) της αυξομείωσης του όγκου λόγω θερμοκρασίας και για τη νοθεία στα ρεζερβουάρ των βυτίων.