Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
elastika
Leasing
7 χρόνια δεν αρκούν για τον στόχο. Φορτηγά και φορτιστές το στοίχημα!

7 χρόνια δεν αρκούν για τον στόχο. Φορτηγά και φορτιστές το στοίχημα!

7.674 Επισκέψεις στο άρθρο

- Δύσκολος ο στόχος μείωσης των ρύπων ως το 2030
- Για να βγει πρέπει να πουληθούν 400.000 φορτηγά μηδέν ρύπων
- Ο κόσμος δεν αγοράζει ηλεκτρικά (λόγω έλλειψης φορτιστών)
- Αν δεν «θέλει» η αγορά, θα μπει φρένο στον εξηλεκτρισμό

Δύσκολος ο στόχος μείωσης των ρύπων ως το 2030

Νωρίτερα μέσα στον μήνα το Συμβούλιο της Ε.Ε. ενέκρινε την πρόταση ενίσχυσης κανονισμών σχετικών με τα πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Συνολικά αυτά ευθύνονται για πάνω από το 25% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που προκαλεί το σύνολο των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη.
 
Οι νέοι στόχοι είναι οι εξής:

  • Μείωση εκπομπών 45% από το 2030 (αύξηση από 30%)
  • Μείωση εκπομπών 65% από το 2035
  • Μείωση εκπομπών κατά 90% από το 2040
 
Έκτοτε, Ευρωπαίοι κατασκευαστές  φορτηγών και λεωφορείων εξέφρασαν τις ανησυχίες τους, πως αυτοί οι στόχοι φαίνονται φιλόδοξοι, όμως δεν έχουν κάποιο αντίκρισμα στην πραγματικότητα και είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθούν. «Η μείωση εκπομπών άνθρακα δεν είναι παιχνίδι για έναν» δήλωσε η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Οχημάτων. «Χρειαζόμαστε προσπάθειες τόσο από επενδυτές όσο και από νομοθέτες».
 

Ο κόσμος δεν αγοράζει ηλεκτρικά (λόγω έλλειψης φορτιστών)

Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι ως το 2030, πρέπει να πουληθούν 400.000 φορτηγά μηδενικών ρύπων. Παράλληλα πρέπει να κατασκευαστούν τουλάχιστον 50.000 δημόσιοι φορτιστές, περίπου 30.000 φορτιστές MCS (που αγγίζουν την μεγαβατώρα) και 700 σταθμοί πλήρωσης υδρογόνου. Χωρίς όλη αυτή την υποδομή, οι αγοραστές δεν αγοράζουν εύκολα ηλεκτρικά, καθώς φοβούνται μήπως ξεμείνουν σε μέρος που δεν έχει φορτιστή, ή ο διαθέσιμος φορτιστής είναι εκτός λειτουργίας.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν δεν «θέλει» η αγορά, θα μπει φρένο στον εξηλεκτρισμό

Το πρόβλημα είναι πως αν οι αγοραστές δεν επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, χάνεται το κίνητρο των επενδύσεων από τις εταιρείες για υποδομές και δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο όπου στο τέλος «φρενάρει» η πρόοδος προς την ηλεκτροκίνηση. Με αυτόν τον τρόπο, ο στόχος του 2030 φαντάζει  εντελώς εκτός πραγματικότητας.
 
Η πρόταση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Οχημάτων είναι να εφαρμοστούν μέτρα μείωσης εκπομπών CO2 ανάλογα με την περίπτωση και όχι γενικευμένα. Με αυτό τον τρόπο δίνεται το περιθώριο στους κατασκευαστές να εξελίξουν σταδιακά τα οχήματά τους και να δώσουν το περιθώριο στην αγορά να ανταποκριθεί ομαλά στις αλλαγές.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »