ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Νέες λεωφορειολωρίδες αντίθετης ροής

1.953 Επισκέψεις στο άρθρο (3/7/2008)

Νέες λεωφορειολωρίδες αντίθετης ροής προγραμματίζει το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων του ΟΑΣΑ. Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε το γεγονός ότι η ταχύτητα κίνησης σε αυτές αυξάνεται έως και κατά 200% σύμφωνα με τους ειδικούς.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», ο υπουργός Μεταφορών, κ. Κ. Χατζηδάκης, έχει δώσει εντολή στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) να προχωρήσει σε εκπόνηση μελέτης για την δημιουργία λεωφορειολωρίδων αντίθετης κατεύθυνσης στο κέντρο της Αθήνας, όπως αυτή στην οδό Πανεπιστημίου.

Σε πρόσφατη συνάντηση του με εκπροσώπους μη κυβερνητικών περιβαλλοντικών οργανώσεων, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως «η αστυνόμευση των υπάρχουσων λεωφορειολωρίδων θα μπορούσε να είναι καλύτερη, ωστόσο δεν είναι δυνατόν δίπλα σε κάθε πολίτη να υπάρχει και από ένας αστυνομικός».

Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, προκειμένου να αποδώσει το μέτρο των λεωφορειολωρίδων, επιβάλλεται να μην καταστρατηγούνται- παραβιάζονται από Ι.Χ. αυτοκίνητα, ταξί και άλλα επαγγελματικά οχήματα, όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην Αθήνα.

Χαρακτηριστικά αναφέρουν με σε μια λεωφορειολωρίδα παράλληλης ροής, η οποία λειτουργεί σωστά και δεν χρειάζεται αστυνόμευση, η μέση αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων κυμαίνεται από 50%- 100% ενώ σε μια αντίστοιχη –αντίθετης ροής- η αύξηση μπορεί να είναι της τάξης του 200%. Στην Αθήνα, η μέση αύξηση της ταχύτητας των αστικών λεωφορείων και των τρόλεϊ που διέρχονται σε όλο το μήκος του δρομολογίου τους μέσα από λεωφορειολωρίδες υπερβαίνει το 20%.

Ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα των λεωφορειολωρίδων αντίθετης ροής είναι πως δεν χρειάζονται αστυνόμευση.

Αξίζει επιπλέον να σημειώσουμε πως στη παρούσα φάση, από το σύνολο των 50,91 χλμ. λεωφορειοδρόμων που υπάρχουν στην Αθήνα, μόλις τα 3,06 χλμ. αφορούν σε λεωφορειολωρίδες αντίθετης ροής.