ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η ACEA εκφράζει την ικανοποίησή της για την εισαγωγή των ορίων CO2 για φορτηγά στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά ζητεί μια σωστή και ρεαλιστική προσέγγιση.

ACEA: «Mην συγκρίνετε τα φορτηγά με τα αυτοκίνητα στις εκπομπές CO2!»

2.009 Επισκέψεις στο άρθρο (14/5/2018)

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων κάνει έκκληση στην Ε.Ε να λάβει υπόψη της τις μεγάλες διαφορές μεταξύ φορτηγών και αυτοκινήτων κατά την θέσπιση των πρότυπων ορίων εκπομπών CO2. Δείτε τι αναφέρει.

Μια εβδομάδα προτού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύσει τις προτάσεις της για τα πρότυπα όρια εκπομπών CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προτρέπει τους νομοθέτες να λάβουν υπόψη τους την ιδιαίτερη πολυπλοκότητα της αγοράς φορτηγών κατά τον καθορισμό των ορίων.

«Σε αντίθεση με τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα φορτηγά δεν είναι καταναλωτικά αγαθά. Είναι εργαλεία εργασίας που χρησιμοποιούνται από μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.

Πράγματι, τα περισσότερα φορτηγά είναι κατασκευασμένα κατά παραγγελία για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών, οι οποίοι τις χρησιμοποιούν για μια ευρεία ποικιλία εργασιών και αποστολών. Υπάρχουν κυριολεκτικά χιλιάδες διαφορετικά σχήματα και μεγέθη φορτηγών. Τα φορτηγά δεν είναι μεγάλα αυτοκίνητα. Έτσι, κατά την οριοθέτηση των ορίων CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής δεν πρέπει να πέσουν στην παγίδα και να αντιγράψουν την προσέγγιση που χρησιμοποιείται για τα επιβατικά αυτοκίνητα. »

Ορισμένοι υπεραπλουστεύουν τη συζήτηση συγκρίνοντας τις εκπομπές CO2 των φορτηγών με τις εκπομπές των αυτοκινήτων με βάση τους ρύπους που εκπέμπονται ανά όχημα και όχι ανά φορτίο. Στην πραγματικότητα, αν και τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο των εκπομπών CO2 που συνδέονται με τις μεταφορές στην ΕΕ, είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά πάνω από το 70% όλων των χερσαίων φορτίων.

Αλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς επίσης υπέβαλαν τις δικές τους προτάσεις για τη μείωση των εκπομπών CO2. Ωστόσο, καθώς αυτές οι προτάσεις χρησιμοποιούν τελείως διαφορετικά χρονικά πλαίσια και βασικές γραμμές, δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες. Ο Jonnaert σημείωσε: «Δεδομένων των διαφορετικών συνθηκών πλαισίων πίσω από αυτούς τους διαφορετικούς αριθμούς, πρέπει να προσέξουμε να μην συγκρίνουμε μήλα με αχλάδια».

Από το 2019 και μετά, όλοι οι κατασκευαστές φορτηγών στην Ε.Ε θα χρησιμοποιήσουν το ίδιο εργαλείο υπολογισμού (VECTO) για να δηλώσουν και να αναφέρουν τις εκπομπές CO2 από ένα ευρύ φάσμα φορτηγών. Για το λόγο αυτό σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) , το 2019 θα είναι η πιο ισχυρή βάση για όλους τους μελλοντικούς στόχους που θα τεθούν στο μέλλον.

Η ACEA τέλος, εκφράζει την ικανοποίησή της για την εισαγωγή των ορίων CO2 για φορτηγά στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά ζητεί μια σωστή και ρεαλιστική προσέγγιση.