Πρόκειται για σύστημα παθητικής ασφάλειας στα μπροστινά καθίσματα.
Ο μηχανισμός υποστηρίζει παράλληλα τον αερόσακο γονάτων.
Μεγάλος ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού, ακόμα και σε θέση άνεσης.
Εξοικονόμηση χώρου μέσα από μια απλοποιημένη διαδικασία.
Η ZF LIFETEC, το τμήμα παθητικών συστημάτων ασφαλείας του Ομίλου ZF, με ηγετική θέση στην τεχνολογία ασφάλειας για τα κάτω άκρα, εσχάτως σύστησε μια νέα καινοτομία που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να προσφέρουν στους επιβάτες τους καθίσματα με πρόσθετες θέσεις άνεσης.
Ο λόγος για τον ενεργό αερόσακο φτέρνας (Active Heel Airbag), που έχει σχεδιαστεί για να ενισχύει την προστασία από τραυματισμούς των επιβατών που κάθονται στα μπροστινά καθίσματα, με τον επικεφαλής ανάπτυξης της ZF LIFETEC, Harald Lutz, να τονίζει μεταξύ άλλων πως: «Ο ενεργός αερόσακος από τη μέση της γάμπας και κάτω συμβάλλει στην εξασφάλιση επαρκούς σημείου πρόσκρουσης της φτέρνας ακόμη και σε πιο άνετες θέσεις καθισμάτων».
Ο μηχανισμός υποστηρίζει παράλληλα τον αερόσακο γονάτων
Γενικά μιλώντας, αυτό που πρέπει να θυμόμαστε πάντοτε είναι πως η ασφάλεια των επιβατών μέσα στο όχημα εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της θέσης των ποδιών, των γονάτων και των πελμάτων.
Στις συμβατικές θέσεις καθισμάτων, λοιπόν, το δάπεδο του οχήματος παρέχει επαρκή στήριξη για τα πόδια των επιβατών των μπροστινών καθισμάτων, ώστε να εξασφαλίζεται ένα σταθερό σημείο πρόσκρουσης της φτέρνας που επιτρέπει την ελεγχόμενη πορεία των γονάτων. Κατά αυτόν τον τρόπο, συνεπώς, εξασφαλίζεται ότι η άρθρωση του γόνατος μπορεί να εισέλθει στον αερόσακο γονάτων (εφόσον το όχημα είναι εξοπλισμένο με κάτι τέτοιο), με την πιο ευνοϊκή γωνία, χάρη στην ασφαλή στήριξη της φτέρνας στο χώρο των ποδιών, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά μεγάλου μέρους της ενέργειας σύγκρουσης από το μηριαίο οστό - το ισχυρότερο οστό του ανθρώπινου σώματος - στη δομή του οχήματος.
Ωστόσο κάτι τέτοιο από μόνο του δεν αρκεί. Κι αυτό, γιατί δοκιμές έχουν δείξει ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα πρόσθετο σημείο πρόσκρουσης από τη μέση της γάμπας και κάτω, όταν ο επιβάτης σπρώξει το κάθισμά του προς τα πίσω και υιοθετήσει μια πιο άνετη θέση, καθώς έτσι αυξάνεται η απόσταση μεταξύ των φτερνών και του σημείου πρόσκρουσης, πράγμα που σημαίνει ότι η σύνδεση με το δάπεδο του χώρου ποδιών δεν είναι πλέον η καλύτερη δυνατή.
Μεγάλος ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού, ακόμα και σε θέση άνεσης
Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί συμφωνούν πως σε τραυματισμούς τέτοιου είδους, μπορούν να προκληθούν μακροχρόνιες βλάβες στο μυοσκελετικό σύστημα τόσο του οδηγού, όσο και του συνοδηγού
Και μολονότι ο κίνδυνος θανατηφόρων τραυματισμών στην προκειμένη περίπτωση είναι ιδιαίτερα χαμηλός, εντούτοις χωρίς τον ενεργό αερόσακο ποδοκνημικής άρθρωσης, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα πόδια και τα πέλματα να υποστούν σοβαρές ζημιές, όσο καλό και αν είναι το μετωπικό σύστημα συγκράτησης (βλ. αερόσακος γονάτων, ζώνη ασφαλείας και μπροστινός αερόσακος).
Εξοικονόμηση χώρου μέσα από μια απλοποιημένη διαδικασία
Όπως και να έχει, ο ενεργός αερόσακος από τη μέση της γάμπας και κάτω μπορεί να ενσωματωθεί απευθείας στην περιοχή των ποδιών δίχως να απαιτείται κάποιος πρόσθετος χώρος, ενώ στο σενάριο σύγκρουσης έχει προβλεφτεί να φουσκώνει κάτω από τη μοκέτα του δαπέδου του οχήματος, παρέχοντας την απαραίτητη σταθερότητα στη φτέρνα και προστατεύοντας το πόδι από πρόσκρουση π.χ. στο πεντάλ του φρένου.
Σε μελλοντικές εφαρμογές, άλλωστε, υπάρχει η σκέψη ο ενεργός αερόσακος ποδοκνημικής άρθρωσης να μπορεί να ενεργοποιείται από ένα κουμπί σε θέση άνεσης ή από την εσωτερική παρακολούθηση με κάμερα στη μεριά του οδηγού – φερειπείν, στο σενάριο υποβοηθούμενης οδήγησης, την ίδια ώρα που οι υπεύθυνοι της
ZF LIFETEC δεσμεύονται από την πλευρά τους πως το νέο σύστημα θα μπορεί να προσαρμοστεί σχεδόν σε κάθε μοντέλο οχήματος παγκοσμίως.