H Mercedes-Benz ανακοίνωσε και επίσημα την έναρξη της παραγωγής του eSprinter, της ηλεκτροκίνητης έκδοσης του κορυφαίου ελαφρού επαγγελματικού της που υπόσχεται πολλαπλά οφέλη στον ιδιοκτήτη του.
Μετά το επιτυχές λανσάρισμα της ηλεκτροκίνητης έκδοσης του Vito (eVito), η Mercedes-Benz ανακοίνωσε την έναρξη της παραγωγής και του ηλεκτροκίνητου «eSprinter», το κορυφαίου εκπροσώπου της στη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Ευπροσάρμοστο σε μια τεράστια γκάμα χρήσεων
Σε ότι αφορά στις εκδόσεις του, το νέο eSprinter θα είναι διαθέσιμο με μεικτό βάρος 3,5t. με τον μέγιστο ωφέλιμο όγκο του να ανέρχεται στα 10,5 κ.μ. ενώ ο ηλεκτροκίνητήρας του έχει απόδοση 85 kW (115 ίπποι περίπου) και ροπή 295 Nm.
Αναλόγως των απαιτήσεων της χρήσης για την οποία προορίζεται, η ηλεκτροκίνητη έκδοση του Sprinter θα εφοδιάζεται με συστοιχίες μπαταριών χωρητικότητας 41kWh ή 55 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη αυτονομία του οχήματος ανέρχεται στα 115 χλμ. και στη δεύτερη στα 168 χλμ. ενώ την ίδια στιγμή το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο διαμορφώνεται στα 1.045 ή 891 κιλά αντίστοιχα.
Χάρη στο ειδικό σύστημα φόρτισης των μπαταριών, η διαδικασία ταχείας φόρτισης τους στο 80% της χωρητικότητας τους επιτυγχάνεται σε μόλις 30 λεπτά της ώρας. Παράλληλα, η μέγιστη ταχύτητα οχήματος θα μπορεί να ρυθμιστεί από τα 80 – 120 χλμ./ώρα με ανάλογη επίδραση στη μέγιστη αυτονομία.
Εύχρηστο και εύκολο στην εκμάθηση σύστημα ηλεκτροκίνησης
Κατά την κίνηση του οχήματος, ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφόρων «προφίλ» ανάκτησης ενέργειας (μετατροπή της κινητικής ενέργειας του οχήματος σε ηλεκτρική και αποθήκευση της στις μπαταρίες), μέσω ειδικών paddles στο τιμόνι. Διαθέσιμες θα είναι οι επιλογές «D-», «D», «D+» και «D++» με την 1η να αφορά στην οδήγηση… με ένα πεντάλ χάρη στην έντονη επιβράδυνση του οχήματος και την 4η να επιτρέπει την ελεύθερη κύλιση του οχήματος, όπως όταν εμπλέκεται η νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Αντίστοιχα, μέσω ενός ειδικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων «E+», «E» και «C» που αφορούν στην οδήγηση του οχήματος με το 1ο να επιτρέπει την επίτευξη της μέγιστης αυτονομία και το 3ο να επιτυγχάνει τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης ως προς τις δυναμικές αντιδράσεις του οχήματος.