ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η Scania εξελίσσει μια νέα γενιά –αυτόνομων- φορτηγών που θα μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς οδηγό σε εφαρμογές όπως π.χ. τα εργοτάξια και τα λατομεία.

Αυτόνομα χωματουργικά!

1.565 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2016)

Το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης της Scania Trucks ετοιμάζεται να ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, ενός χωματουργικού φορτηγού που θα κινείται χωρίς οδηγό!

Ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο ερευνητικό πρόγραμμα διεξάγει στην παρούσα φάση το Κέντρο Research & Development της Scania Trucks σε συνεργασία με διάφορους ερευνητικούς φορείς. Βάσει του συγκεκριμένου προγράμματος, δεν αποκλείεται σύντομα να δούμε πλήρως αυτόνομα χωματουργικά φορτηγά να λειτουργούν σε καθημερινή βάση σε λατομεία και εργοτάξια, δηλαδή στα πιο απαιτητικά και επικίνδυνα σημεία όπου ένα φορτηγό μπορεί να επιχειρήσει.

Το συγκεκριμένο ερευνητικό πρόγραμμα της Scania Trucks είναι σε αρκετά προχωρημένο στάδιο και δεν αποκλείεται, πολύ σύντομα να ξεκινήσουν ακόμη και οι πιλοτικές δοκιμές οχημάτων, σε πραγματικές συνθήκες χρήσης.

Σύμφωνα με τους υπευθύνους του προγράμματος «Autonomous Transport Solutions» της Scania, στην παρούσα φάση, τα πρωτότυπα οχήματα που έχουν εξελιχθεί είναι σε θέση να πραγματοποιούν αρκετές από τις διαδικασίες που απαιτούνται χωρίς την ανάγκη ύπαρξης οδηγού στο εσωτερικό της καμπίνας τους ενώ, είναι ήδη σε θέση να ανταποκρίνονται με ασφάλεια σε τυχόν εμπόδια που θα συναντήσουν στον δρόμο τους.

Παρά τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που ένα εργοτάξιο μπορεί να έχει από ένα βαρύ επαγγελματικό όχημα, όπως π.χ. τα μεγάλα φορτία, το σαθρό οδόστρωμα κ.ο.κ., δεν παύει να αποτελεί ένα ελεγχόμενο κλειστό περιβάλλον που επιτρέπει στους υπεύθυνους του προγράμματος να ελέγχουν με ασφάλεια το προσωπικό και τα μηχανήματα που απασχολούνται στους διάφορους τομείς του.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι υπεύθυνοι της Scania αναζητούν νέες, τεχνολογικά προηγμένες, λύσεις που σχετίζονται με την αυτόνομη κίνηση οχημάτων εντός των εργοταξίων (ή π.χ. των λατομείων), καθώς η υιοθέτηση τους θα μπορούσε να συμβάλλει στη σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους των συγκεκριμένων επιχειρήσεων.

Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε πως το επόμενο βήμα είναι η εξέλιξη αυτόνομων φορτηγών οχημάτων που θα δραστηριοποιούνται στην μεταφορά φορτίων σε λιμάνια ενώ, το τελικό στάδιο θα είναι φυσικά οι διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές όπου τα εν λόγω οχήματα θα επιχειρούν μεταξύ των μεγάλων –κεντρικών- εμπορευματικών κέντρων σε προκαθορισμένα δρομολόγια.