Εκτός από την εισαγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών και την ανάπτυξη της τεχνολογίας υδρογόνου, η DAF προετοιμάζει τους θερμικούς κινητήρες της και για χρήση νέων τύπων εναλλακτικών καυσίμων (HVO - Υδροεπεξεργασμένο Φυτικό Έλαιο) για περαιτέρω μείωση εκπομπών.
Το πιο βιώσιμο καύσιμο για φορτηγά diesel
Το
Υδροεπεξεργασμένο Φυτικό Έλαιο, κοινώς
HVO, παρασκευάζεται από υπολείμματα και λίπη της βιομηχανίας τροφίμων. Είναι επί του παρόντος το πιο βιώσιμο καύσιμο στην αγορά για φορτηγά ντίζελ και προσφέρει
μείωση έως και 90% στις εκπομπές CO₂ («Well-to-Wheel») σε σύγκριση με το κανονικό ντίζελ. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές βιοκαυσίμων, το
HVO δεν έχει καμία επίδραση στην παραγωγή τροφίμων.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε φορτηγά DAF χωρίς προσαρμογές
Εκτός από τα περιβαλλοντικά οφέλη, ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι το
HVO μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε
φορτηγά DAF χωρίς προσαρμογές στα οχήματα, διατηρώντας παράλληλα την εξαιρετική απόδοση των φορτηγών, καθώς και τα διαστήματα σέρβις έως και 200.000 χιλιομέτρων για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων.
Κατάλληλο για την πλήρη γκάμα της DAF
Όλα τα
φορτηγά DAF νεότερης γενιάς είναι έτοιμα να χρησιμοποιήσουν
100% HVO, συμπεριλαμβανομένης της δημοφιλής σειράς
LF για μεταφορά διανομής, του ευέλικτου
XD για διανομή και ειδικές εφαρμογές και των «υψηλών προδιαγραφών»
XF, XG και XG+.
«Η
DAF βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της φιλοδοξίας της κοινωνίας μας να μειώσει τις
εκπομπές CO₂», σύμφωνα με τον Patrick Dean, επικεφαλής μηχανικό της
DAF Trucks και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. «Το 2018 ήμασταν οι πρώτοι που λανσάραμε ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό και πέρυσι παρουσιάσαμε μια εντελώς νέα γενιά ηλεκτρικών φορτηγών
με αυτονομία «μηδενικών εκπομπών» έως και 500 χιλιόμετρα. Ετοιμαζόμαστε και για τις νέες γενιές καυσίμων. Το
HVO μάς δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε ένα τεράστιο άλμα στη μείωση των εκπομπών CO₂, ήδη σήμερα, με τα τρέχοντα φορτηγά στην αγορά και, κυρίως, «καλά στον τροχό». Όσον αφορά την πιστοποίηση των φορτηγών CO₂, θα ήταν ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός εάν η ευρωπαϊκή νομοθεσία εκτιμούσε τη συμβολή των καθαρών καυσίμων στη μείωση των εκπομπών CO₂, καθώς δεν μπορούμε να αφήσουμε αχρησιμοποίητες ευκαιρίες για την επίτευξη βιώσιμων οδικών μεταφορών. Αυτό θα πρέπει να επεκτείνει την εστίαση στη συνολική αλυσίδα – από την πηγή ενέργειας μέχρι το τι βγαίνει από την εξάτμιση – αντί να εστιάζει μόνο στο
"tank-to-wheel"».