Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2006, έχει μια ιδιαίτερη ιστορία επιτυχίας. Το Active Brake Assist έχει πουληθεί περισσότερες από ένα εκατομμύριο φορές μέχρι σήμερα σε οχήματα της Daimler Truck.
Η Mercedes-Benz πρωτοπόρος στα συστήματα υποβοήθησης
Στο χαρτοφυλάκιο της
Daimler Truck, η
Mercedes-Benz αντιπροσωπεύει τεχνολογικά πρωτοποριακά επιτεύγματα στον τομέα της ασφάλειας – τα σχετικά συστήματα ασφαλείας χρησιμοποιούνται συχνά πρώτα στα φορτηγά της και στη συνέχεια προσφέρονται διαδοχικά σε άλλες μάρκες. Μόνο το 2022, μια ποικιλία νέων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης ήταν διαθέσιμα σε άλλες αγορές, μάρκες και μοντέλα – όπως το
Active Sideguard Assist στο
Freightliner Cascadia και το
Active Drive Assist 2 στα πούλμαν
Setra ComfortClass και
TopClass. Η εταιρεία ήταν ανέκαθεν πρωτοπόρος στον κλάδο όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης.
Μείωση των θανάσιμων τροχαίων από φορτηγά οχήματα
Η έρευνα ατυχημάτων επαγγελματικών οχημάτων (CV) από την εταιρεία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της
Daimler Truck. Με τις αναλύσεις ατυχημάτων της, προετοιμάζει τις βασικές αρχές για τη συνεχή ενσωμάτωση περαιτέρω μέτρων βελτιστοποίησης στα οχήματα από το 1972. Και πάντα σύμφωνα με την ολοκληρωμένη ιδέα της
Integral Safety.
Τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που είναι εγκατεστημένα στο όχημα μπορούν στη συνέχεια να παρέχουν υποστήριξη σε τέσσερις φάσεις: πρώτον κατά την οδήγηση, δεύτερον σε περίπτωση κινδύνου, τρίτον σε περίπτωση ατυχήματος και τέταρτον μετά από σύγκρουση. Τα φορτηγά έχουν γίνει όλο και πιο ασφαλή τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας.
Ο αριθμός των θανάτων σε ατυχήματα με φορτηγά οχήματα μειώθηκε από 889 σε 613 μεταξύ 2011 και 2021 – δηλαδή σχεδόν κατά 30%. Την ίδια περίοδο,
ο αριθμός των επιβαινόντων σε τροχαία ατυχήματα που σκοτώθηκαν από φορτηγά μειώθηκε από 174 σε 140 – σχεδόν 20 τοις εκατό.
Ένα βήμα μπροστά από την εποχή
Η
Daimler Truck ακολουθεί την προσέγγιση της διασφάλισης ενός πολύ υψηλού επιπέδου ασφάλειας για τα οχήματά της από την πλευρά του κατασκευαστή. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία εγκαθιστά πολλά συστήματα πολύ πριν απαιτηθούν από το νόμο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η
Mercedes-Benz Trucks ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που εισήγαγε το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης (
ABS) για φορτηγά ήδη από το 1981. Το αντιολισθητικό σύστημα
ASR ακολούθησε λίγα χρόνια αργότερα. Με την εισαγωγή του πρώτου
Actros το 1996, η
Mercedes-Benz Trucks έθεσε και πάλι πρότυπα με το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης
EBS. Το
Proximity Control Assist και το
Lane Assistant ακολούθησαν το 2000 ως περαιτέρω επαναστατικά συστήματα ασφαλείας και το 2001 το
Electronic Stability Program ESP για φορτηγά. Το 2002, μια λαβή ως βοήθημα εκκίνησης και το
Brake Assist γιόρτασαν την πρεμιέρα τους στη δεύτερη γενιά του
Actros.