-Σχεδιασμένα με οικολογική συνείδηση, τα δυο οχήματα αποτελούνται κατά 40% από ανακυκλωμένα υλικά
-Διθέσιο, με μήκος 2,43 μ. & αυτονομία 161 χλμ το Duo
-Με κιβώτιο φόρτωσης 649 λίτρων, μήκος 2,54 μ. και αυτονομία 149 χλμ το Bento
-Στάνταρ αερόσακος, ψηφιακές υπηρεσίες & θερμαινόμενο παρμπρίζ στις υπηρεσίες των 2 Micro-Vans
Με στόχο να απλοποιήσουν τη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών, εντός του αστικού ιστού, τα δυο Micro – Vans της Mobilize (βλ. θυγατρική εταιρεία του Ομίλου Renault), Duo και Bento, είναι δυο ηλεκτρικά τετράκυκλα που απευθύνονται τόσο σε πελάτες λιανικής όσο και σε επιχειρήσεις.
Προορισμένα για οικολογικά υπεύθυνους χρήστες, αμφότερα τα οχήματα αποτελούνται σε ποσοστό άνω του 40% από ανακυκλωμένα υλικά, την ίδια ώρα που η δέσμευση των κατασκευαστών του Duo για μια πιο φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση επεκτείνεται και στη διαδικασία συναρμολόγησης, η οποία λαμβάνει χώρα στο εργοστάσιο της Ταγγέρης, που εφαρμόζει ένα σχέδιο χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, με το 90% των ενεργειακών της αναγκών να καλύπτεται από ανανεώσιμες πηγές.
Παράλληλα, η παραγωγή των μερών και των εξαρτημάτων του Duo παράγει 66% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου από ό,τι ένα ηλεκτρικό όχημα της κατηγορίας A, ενώ τα κύρια μέρη του αμαξώματος, όπως οι προφυλακτήρες, τα φτερά και οι θόλοι των τροχών, περιλαμβάνουν σε ποσοστό 60% ανακυκλωμένα πολυμερή.
Διθέσιο, με μήκος 2,43 μ. & αυτονομία 161 χλμ το Duo
Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά του κάθε Micro-Van ξεχωριστά, το Duo είναι ένα διθέσιο Van για τους χρήστες της πόλης, με μήκος 2,43 μέτρων και πλάτος 1,30 μέτρων, με καθίσματα τοποθετημένα σε διάταξη tandem (βλ. το ένα πίσω από το άλλο) και εξαιρετική ευελιξία, απόρροια του κύκλου στροφής μόλις 6,80 μέτρων.
Από εκεί και πέρα, ο δοκιμασμένος ηλεκτροκινητήρας 48V προέρχεται από το προηγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης του Renault Austral, παρέχοντας ισχυρή επιτάχυνση κι επιτρέποντας στο Duo να γλιστράει εύκολα μέσα και έξω από την αστική κυκλοφορία, την ίδια ώρα που η μπαταρία NMC των 10,3 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας εξασφαλίζει αυτονομία έως και 161 χλμ.
Επιπλέον, το Duo ανακτά ενέργεια όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ, περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση ενέργειας, ενώ για την επαναφόρτισή του διαθέτει ένα τυπικό βύσμα στο μπροστινό καπό του για οικιακές συνδέσεις ή, προαιρετικά, ένα βύσμα τύπου 2 κατάλληλο για τα περισσότερα δημόσια ή εταιρικά σημεία φόρτισης. Έτσι, το Micro-Vanμ προκειμένου να κάνει το 20% - 80% (που αντιστοιχεί σε περίπου 120 χιλιόμετρα) χρειάζεται 3 ώρες και 50 λεπτά από οικιακή πρίζα και 3 ώρες και 25 λεπτά από πρίζα τύπου 2.
Με κιβώτιο φόρτωσης 649 λίτρων, μήκος 2,54 μ. και αυτονομία 149 χλμ το Bento
Τα στοιχεία που αντικρίζουμε στο Duo, είναι πανομοιότυπα πάνω – κάτω με εκείνα που βλέπουμε και στο Bento, με κάποιες απαραίτητες διαφοροποιήσεις βέβαια, όπως το γεγονός ότι το δεύτερο Micro-Van, αντί για κάθισμα συνοδηγού, διαθέτει ένα προσαρμόσιμο κιβώτιο φόρτωσης 649 λίτρων για τη μεταφορά εξοπλισμού, με ωφέλιμο όγκο φόρτωσης περίπου 1 κυβικού μέτρου. Αντίστοιχα, το μήκος του ανέρχεται στα 2,54 μέτρα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του παρέχει αυτονομία 149 χλμ.
Στάνταρ αερόσακος, ψηφιακές υπηρεσίες & θερμαινόμενο παρμπρίζ στις υπηρεσίες των 2 Micro-Vans
Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά ασφαλείας τους, τόσο το Duo όσο και το Bento είναι τα μοναδικά τετράτροχα της κατηγορίας τους στην αγορά που διατίθενται με αερόσακο, με τις ζώνες ασφαλείας να περιλαμβάνουν έναν περιοριστή δύναμης στο μπροστινό μέρος. Συνακόλουθα, το Fireman Access είναι ένα σύστημα αποκλειστικά του Ομίλου Renault, το οποίο συναντάται σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα και εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο στους πυροσβέστες σε περίπτωση ατυχήματος.
Επιπλέον, αμφότερα τα Micro-Vans διαθέτουν πόρτες elytra με κάθετο άνοιγμα που επιτρέπουν σε οδηγό και επιβάτες να αποβιβάζονται εύκολα, χωρίς κίνδυνο για άλλους χρήστες του δρόμου, όπως οι ποδηλάτες, οι μοτοσικλετιστές και οι πεζοί.
Και τα δυο οχήματα, άλλωστε, είναι εγγενώς συνδεδεμένα, διαθέτοντας τη δική τους εφαρμογή «MyDuo» (συμβατή με Android και iOS) για κινητά, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία έως και έξι ψηφιακών κλειδιών, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στον Όμιλο Renault.
Κάποιες ακόμα υπηρεσίες που ξεχωρίζουν δε, είναι το θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού & παρμπρίζ για το χειμώνα, αλλά και ο χειροκίνητος κλιματισμός για το καλοκαίρι, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με τη διάταξη της ανάρτησης, οι φαρδιές ερπύστριες επέτρεψαν τη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση των αμορτισέρ για εξαιρετική άνεση στην οδήγηση.
Ακολούθως, οι λειτουργίες οθόνης και συνδεσιμότητας παρέχονται από το smartphone του οδηγού μέσω σύνδεσης Bluetooth ή USB-C, ενώ η ανάπτυξη των υπηρεσιών ξεκινά αμέσως μετά την παραγγελία του οχήματος, εξασφαλίζοντας την ιχνηλασιμότητα μέχρι την παράδοση - και η διαδικασία συνεχίζεται με το ψηφιακό κλειδί, αντικαθιστώντας την κάρτα χρήστη, η οποία ωστόσο εξακολουθεί να παρέχεται.
Από εκεί και πέρα, το κλειδί λειτουργεί με ένα τηλέφωνο για το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του οχήματος, ενώ μπορεί να μοιραστεί με έως και έξι άλλους χρήστες της εφαρμογής με λίγα μόνο κλικ. Συνεπώς, ο ιδιοκτήτης μπορεί να ενεργοποιεί και να απενεργοποιεί τα ψηφιακά κλειδιά όποτε θέλει και να ορίζει μια περίοδο διαθεσιμότητας.