Mercedes-Benz Vito 4x4: Γιατί να επιλέξεις 4κίνητο Van;
Μια από τις σημαντικότερες τεχνολογικές καινοτομίες για τα συστήματα κινητήρων που προσφέρει η Mercedes-Benz Trucks, το Predictive Powertrain Control, μπορεί πλέον να τοποθετηθεί εκ των υστέρων από τους κατόχους των οχημάτων Antos, Arocs καθώς και της νέας γενιάς του Actros, προσφέροντας σημαντική μείωσης της μέσης κατανάλωσης καυσίμου και σημαντικά οφέλη για το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας του οχήματος αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση
της εταιρείας, από την 1η Απριλίου του 2015, οι κάτοχοι οχημάτων των
σειρών Antos, Arocs
καθώς και της νέας γενιάς του Actros μπορούν
να τοποθετήσουν εκ των υστέρων το σύστημα PPC στα οχήματα
τους. Η μετατροπή διαρκεί περίπου 2,5 ώρες ενώ το κόστος της ανέρχεται στα
1.500 ευρώ (σύμφωνα με τις πληροφορίες για την αγορά της Γερμανίας), ένα ποσό
που ουσιαστικά μπορεί να αποσβεστεί σε έως και 8 μήνες, για ένα όχημα διεθνών
μεταφορών που διανύει περίπου 130.000 χλμ. (κατά μέσο όρο) σε ετήσια βάση.
Το σύστημα Predictive Powertrain Control
έχει αποδειχθεί πως είναι σε θέση να
προσφέρει μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και 5%, συμβάλλοντας
παράλληλα και στη μείωση των εκπομπών ρύπων του οχήματος.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες
πληροφορίες, τα οχήματα μπορούν να εφοδιαστούν με το PPC εκ των υστέρων,
επιβάλλεται να έχουν ταξινομηθεί ως καινούργια από τον Αύγουστο του 2012 και
μετά ενώ απαραίτητη είναι και η ύπαρξη του αυτοματοποιημένου κιβωτίου Powershift 3 της Mercedes-Benz.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια
της μετατροπής, επιβάλλεται το όχημα να αναβαθμιστεί με το πιο πρόσφατο
λογισμικό.
Η λειτουργία και τα οφέλη του
Predictive Powertrain Control
Το PPC βασίζεται στη
χρήση του συστήματος GPS για τον εντοπισμό της θέσεως του οχήματος κατά τη
διάρκεια του δρομολογίου σε εικονικούς χάρτες που διαθέτει η ηλεκτρονική μονάδα
ελέγχου του. Δεδομένου ότι στους εν λόγω χάρτες καταγράφονται μεταξύ άλλων και
οι υψομετρικές διαφορές του ανάγλυφου της διαδρομής που ακολουθείται, το PPC είναι
σε θέση όχι μόνο να ελέγχει την ταχύτητα του οχήματος με βάση τα όρια
ταχύτητας, αλλά και να διαμορφώνει τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων,
προκειμένου να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα, ανάλογα
με το φορτίο του αλλά και την κλίση του οδοστρώματος. Συγκεκριμένα, το PPC είναι
σε θέση να αδρανοποιήσει την γραμμή μετάδοσης μέσω της λειτουργίας «EcoRoll» κατά την κίνηση του οχήματος σε κατωφέρειες ενώ, την
ίδια στιγμή κατά την κίνηση του οχήματος σε ένα ανηφορικό τμήμα που
ολοκληρώνεται, μπορεί να διακόψει την χρήση του πεντάλ του γκαζιού λίγο πριν την…
κορυφή, εκμεταλλευόμενο την ορμή και την κινητική ενέργεια του οχήματος για τις
τελευταίες εκατοντάδες μέτρων, προκειμένου να γλιτώσει άσκοπη κατανάλωση
καυσίμου.
Φυσικά, σε όλα τα παραπάνω
αξίζει να προσθέσουμε τη σημαντική βελτίωση της άνεσης του οδηγού κατά τον
χειρισμό του οχήματος σε κάθε περίπτωση καθώς ουσιαστικά, το όχημα είναι σε
θέση από μόνο του να «προβλέπει» τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί
προκειμένου να διατηρήσει τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα με την ελάχιστη δυνατή
κατανάλωση καυσίμου.
Σε ότι αφορά στους ψηφιακούς
χάρτες πάνω στους οποίους βασίζεται το PPC για τη
λειτουργία του, αξίζει να αναφέρουμε πως στην παρούσα φάση, η Mercedes-Benz προσφέρει τρισδιάστατη απεικόνιση συνολικά 300.000
χλμ. (95%) του κεντρικού –και όχι μόνο- δικτύου της Ευρώπης, από την Πορτογαλία
έως τη Φιλανδία και από την Ιρλανδία έως την Ελλάδα.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr