Το περιοδικό TIME συμπεριέλαβε το καινοτόμο φορτηγό της Hyundai στις 300 πρωτοποριακές λύσεις της χρονιάς.
Πρόκειται για μια λύση που περιορίζει τις εκπομπές των καυσαερίων, βελτιώνοντας παράλληλα την αποδοτικότητα.
Μεγαλύτερη αυτονομία & πιο γρήγορο ανεφοδιασμό, φέρνει η… μίξη τεχνολογιών FCEV & αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4.
Το υδρογονοκίνητο όχημα των Κορεατών έχει διανύσει πάνω από 16 εκ. χλμ. διεθνώς, ενώ αξιοποιείται σε 10 χώρες.
Για περισσότερο από δύο δεκαετίες τώρα, το περιοδικό TIME δημοσιεύει κάθε χρόνο την ετήσια λίστα του με τις «Καλύτερες Εφευρέσεις», ξεχωρίζοντας & αναδεικνύοντας κατά αυτόν τον τρόπο τις καινοτομίες εκείνες που – σύμφωνα με το έντυπο - μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, εργαζόμαστε και μετακινούμαστε.
Έτσι, στον φετινό κατάλογο με τις 300 πρωτοποριακές λύσεις του περιοδικού, λοιπόν, συμπεριλήφθηκε το XCIENT Fuel Cell, ήτοι ένα φορτηγό Κατηγορίας 8 (σ.σ. με μικτό βάρος άνω των 15 τόνων δηλαδή) που συνδυάζει την πλατφόρμα μετάδοσης κίνησης με fuel cells υδρογόνου (FCEV) της Hyundai Motor (σ.σ. ως το πρώτο μάλιστα μαζικά παραγόμενο βαρύ φορτηγό τέτοιου τύπου με υδρογόνο παγκοσμίως!) με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 - δίχως οδηγό δηλαδή - που βασίζεται στον αυτόνομο εικονικό οδηγό SuperDrive επιπέδου 4 της PlusAI.
Πρόκειται για μια λύση που περιορίζει τις εκπομπές των καυσαερίων, βελτιώνοντας παράλληλα την αποδοτικότητα
Από εκεί και πέρα, μόνο τυχαίο δεν είναι βέβαια που το βαρύ επαγγελματικό όχημα των Κορεατών ανακηρύχθηκε ως μία από τις «Καλύτερες Εφευρέσεις του 2025» από το TIME, μιας και πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν πως έφερε μια πραγματική επανάσταση στις μεταφορές των μεγάλων αποστάσεων.
Αυτό, διότι η συνεργασία τεχνολογικά της Hyundai με την PlusAI σύστησε μια πρωτοποριακή λύση για τις μακρινές αποστάσεις, που εγγυάται λειτουργίες δίχως εκπομπές καυσαερίων, αλλά και με βελτιωμένη αποδοτικότητα για λογαριασμό της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Όπως δήλωσε άλλωστε χαρακτηριστικά ο Ανώτερος Αντιπρόεδρος & Επικεφαλής του Τμήματος Επαγγελματικών Οχημάτων και Ελαφρών Επαγγελματικών Οχημάτων της Hyundai Motor Company, Chul Youn Park:
«Είναι πραγματική τιμή να αναγνωριστούμε από το "TIME's Best Inventions", το οποίο τιμά τις καινοτομίες που διαμορφώνουν ένα καλύτερο μέλλον. Στη Hyundai, στόχος μας είναι να συμβάλουμε στη δημιουργία ενός βιώσιμου και ασφαλούς οικοσυστήματος μεταφορών μέσω επαγγελματικών οχημάτων με υδρογόνο. Εκτιμούμε βαθιά τη συνεργασία μας με την PlusAI, η οποία έχει συμβάλει καθοριστικά στην υλοποίηση αυτού του κοινού οράματος».
Μεγαλύτερη αυτονομία & πιο γρήγορο ανεφοδιασμό, φέρνει η… μίξη τεχνολογιών FCEV & αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4
Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να υπενθυμίσουμε εδώ πως τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομία – ασχέτως αν την ίδια ώρα ευθύνονται για ένα πολύ υψηλό ποσοστό των εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές.
Τοιουτοτρόπως, συνδυάζοντας το σύστημα κίνησης
με fuel cells υδρογόνου που προσφέρει μεγάλη αυτονομία και γρήγορο ανεφοδιασμό, με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που επιτρέπει τη συνεχή λειτουργία από κόμβο σε κόμβο, το φορτηγό Hyundai Motor-PlusAI προσφέρει τα εξής αξιομνημόνευτα πλεονεκτήματα:
- Δημιουργεί προκαθορισμένες διαδρομές μεταφοράς εμπορευμάτων, προς όφελος όλων των εν δυνάμει υδρογονοκίνητων οχημάτων.
- Με τη βελτίωση του χρόνου λειτουργίας των οχημάτων και της οδικής ασφάλειας, τα αυτόνομα ηλεκτρικά φορτηγά με fuel cells έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν το λειτουργικό κόστος ανά μονάδα για τους διαχειριστές στόλων.
- Προάγει την ενεργειακή μετάβαση σταδιακά, χωρίς εκπομπές ρύπων.
Το υδρογονοκίνητο όχημα των Κορεατών έχει διανύσει πάνω από 16 εκ. χλμ. διεθνώς, ενώ αξιοποιείται σε 10 χώρες
Καταλήγοντας,
το XCIENT Fuel Cell της Hyundai Motor, από την παγκόσμια κυκλοφορία του το 2020 έχει χρησιμοποιηθεί σε δέκα χώρες - συμπεριλαμβανομένων της Κορέας, των ΗΠΑ, της Ελβετίας, της Γερμανίας, της Νέας Ζηλανδίας και του Ισραήλ.
Με συνολικά
πάνω από 16 εκατομμύρια χλμ. διαδρομών διεθνώς εξάλλου, το υδρογονοκίνητο όχημα συνεχίζει να αποδεικνύει την τεχνολογική υπεροχή της κορεάτικης εταιρείας πάνω στην κινητικότητα με υδρογόνο σε διάφορες αγορές – επαληθεύοντας παράλληλα την εμπορική βιωσιμότητα του φορτηγού σε απαιτητικά περιβάλλοντα logistics.