Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
elastika
Leasing

Ελαστικά: Γιατί επιβάλλεται να αλλάξεις τα χειμερινά με καλοκαιρινά;

2.762 Επισκέψεις στο άρθρο (7/6/2024)
Ελαστικά: Γιατί επιβάλλεται να αλλάξεις τα χειμερινά με καλοκαιρινά;

Ελαστικά: Γιατί επιβάλλεται να αλλάξεις τα χειμερινά με καλοκαιρινά;

Ελαστικά: Γιατί επιβάλλεται να αλλάξεις τα χειμερινά με καλοκαιρινά;

  • Ελαστικά: Γιατί επιβάλλεται να αλλάξεις τα χειμερινά με καλοκαιρινά;
  • Ελαστικά: Γιατί επιβάλλεται να αλλάξεις τα χειμερινά με καλοκαιρινά;

Πολλοί είναι οι οδηγοί που δε γνωρίζουν – ή αμελούν – πως πρέπει να αντικαταστήσουν τα χειμερινά ελαστικά τους με καλοκαιρινά, όταν φτάσει η θερινή περίοδος. Κάτι τέτοιο, όμως, εκτός από επικίνδυνο για την ασφάλεια, κοστίζει και στην τσέπη!

Πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να τα αλλάξουμε;

Σε δεδομένα Ελλάδας και με βάση το κλίμα της φετινής χρονιάς, θα έπρεπε να τα έχουμε… ήδη αλλάξει από τον Φλεβάρη. Κι εξηγούμαστε…
Παρόλο που δεν υπάρχει συγκεκριμένη φόρμουλα που να καθορίζει με εγχειρίδιο το κάθε πότε πρέπει να γίνεται η αλλαγή, ο γενικός κανόνας είναι πως τα θερινά ελαστικά πρέπει να χρησιμοποιούνται όταν η θερμοκρασία βρίσκεται για παρατεταμένο χρονικό διάστημα πάνω από τους 10 βαθμούς. Στη χώρα μας προφανώς κάτι τέτοιο συμβαίνει πολύ σπάνια…   
 

Αυξημένος ο κίνδυνος φθοράς για τα χειμερινά λάστιχα

Καθώς τα χειμερινά ελαστικά είναι κατασκευασμένα για να έχουν πρόσφυση στο χιόνι και στο κρύο οδόστρωμα, το ζητούμενο είναι να μπορούν να παραμείνουν μαλακά στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο αυτό δεν το αντικρίζουμε ούτε στα θερινά ούτε στα 4 εποχών, πράγμα που σημαίνει πως η καυτή άσφαλτος και οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού τα φθείρουν, μειώνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής τους.
 


Ελαστικά: Γιατί επιβάλλεται να αλλάξεις τα χειμερινά με καλοκαιρινά;

Ελαστικά: Γιατί επιβάλλεται να αλλάξεις τα χειμερινά με καλοκαιρινά;

Μεγαλύτερο κόστος στην κατανάλωση

Λογικό, από τη στιγμή που καις παραπάνω για τον ίδιο λόγο που αναφέρθηκε παραπάνω: την πρόσφυση. Από τη στιγμή που τα χειμερινά ελαστικά είναι σχεδιασμένα για μεγαλύτερη πρόσφυση – και συνεπώς τριβή με το δρόμο – λογικό κι επόμενο είναι να καις παραπάνω και συνεπώς να καταναλώνεις παραπάνω καύσιμο, καθώς η (έτσι κι αλλιώς μαλακή) γόμα μαλακώνει ακόμα περισσότερο.
 

Μεγαλύτερος ο κίνδυνος στο φρενάρισμα και στο κράτημα

Πέρα από τη φθορά την οποία υφίστανται το καλοκαίρι, τα χειμερινά ελαστικά χάνουν ΚΑΙ σε πρόσφυση. Αυτό, γιατί η μαλακή γόμα τους πάνω στην καυτή άσφαλτο  ζορίζεται και ιδίως στις μεγάλες ταχύτητες κάτι τέτοιο μπορεί να αποβεί μοιραίο στο κράτημα σε μια στροφή ή σε ένα πολύ απότομο φρενάρισμα. Με λίγα λόγια, το χειμερινό ελαστικό το καλοκαίρι «κρατάει» πολύ χειρότερα.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>