ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ξεκινούν εκ νέου οι κινητοποιήσεις του κλάδου των Φ.Δ.Χ., αρχής γενόμενης από τα διόδια των Αφιδνών το πρωί της 3ης Μαρτίου.

Έναρξη κινητοποιήσεων από τα ΦΔΧ

2.655 Επισκέψεις στο άρθρο (1/3/2018)

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Π.Σ.Χ.Ε.Μ., τα σωματεία των ΦΔΧ της Εύβοιας, της Βοιωτίας και του Πειραιά, θα πραγματοποιήσουν πορείες διαμαρτυρίας με προορισμό τα διόδια των Αφιδνών στις 3.3.3018 (ώρα 09:00).

Σε ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (Π.Σ.Χ.Ε.Μ.) που υπογράφει ο πρόεδρος του, κ. Π. Σκουληκίδης, αναφέρεται ως τα Σωματεία της Εύβοιας, της Βοιωτίας και του Πειραιά θα πραγματοποιήσουν πορείες με τα φορτηγά τους την 3η Μαρτίου 2018 στις 09:00 με αφετηρίες τη Θήβα, τη Χαλκίδα και τον Πειραιά και προορισμό τα διόδια των Αφιδνών, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα «… δυσβάστακτα μέτρα που ψηφίστηκαν τα τελευταία χρόνια και οδήγησαν τους ιδιοκτήτες των Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών σε οικονομικό αδιέξοδο».
Με βάση τα όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση του ΠΣΧΕΜ, η πλήρης απαξίωση και η οικονομική καταστροφή του κλάδου ξεκίνησε με την άναρχη απελευθέρωση των αδειών και του κομίστρου (το 2010) και ολοκληρώθηκε με την πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών άνω των 3,5t. σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας.
Στην ανακοίνωση μάλιστα αναφέρονται τα εξής:
«… Η καταστροφική πορεία του κλάδου ξεκίνησε με τη ψήφιση του νόμου 3887/2010 και την άναρχη απελευθέρωση που μηδένισε την αξία των αδειών, οι οποίες δεν μας χαρίστηκαν, αλλά το Κράτος μας επέβαλλε να τις αγοράσουμε, καθώς και την κατάργηση του κόστους μεταφοράς.
Η κατάργηση του κόστους μεταφοράς μείωσε το μεταφορικό έργο σε ποσοστό άνω του 50% λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργήθηκε κυρίως από την ανυπαρξία ελέγχων των ξένων φορτηγών ελληνικών συμφερόντων που κάνουν παράνομα ενδομεταφορές (cabotage) με μειωμένο κόστος, αφού τα ξένα φορτηγά έχουν φορολογικό συντελεστή 10% (29% για τα ελληνικά), ασφαλιστικές εισφορές 5% (26,95% για τα ελληνικά) ενώ οι οδηγοί τους εργάζονται με βάση την Οδηγία 561/2006, ενώ οι Έλληνες οδηγοί προσλαμβάνονται με συγκεκριμένο ωράριο χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένο έργο.
Η αύξηση των διοδίων σε ποσοστό άνω του 500% επιδείνωσε περαιτέρω την οικονομική κατάσταση του κλάδου.
Την ίδια στιγμή, η ψήφιση του άρθρου 104 του νόμου ΦΕΚ 74Α – 19/05/2017, που καταργεί κάθε διάκριση παλαιών και νέων μεταφορέων, απελευθερώνει πλήρως τις μισθώσεις Ι.Χ. Φορτηγών και τα εξισώνει με τα Δ.Χ., επιτρέποντας την κυκλοφορία απεριόριστων ρυμουλκούμενων, εξυπηρετώντας τα μεγάλα TRAST ενώ, η εφαρμογή του νόμου 4318/2016 που απαγορεύει την κυκλοφορία όλων των φορτηγών άνω των 3,5t. στο παράπλευρο παραλλαγμένο οδικό δίκτυο της χώρας, βάζει οριστικά ταφόπλακα στις προσπάθειες για επιβίωση και ανάπτυξη του κλάδου, που συμμετείχε με ποσοστό 7% στο ΑΕΠ της χώρας έως το 2010
».
Παράλληλα, το ΠΣΧΕΜ στην ανακοίνωση που δημοσίευση αναφέρει και μια σειρά μέτρων στήριξης του κλάδου προκειμένου να επανέλθει σε ρυθμούς ανάπτυξης, μεταξύ των οποίων αναφέρουμε συνοπτικά τα εξής:
  • Εντατικοποίηση των ελέγχων και μείωση του συντελεστή φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών.
  • Πλήρης εφαρμογή της οδηγίας 561/2006 στα εργασιακά όπως εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
  • Μείωση των τελών διοδίων σε ποσοστό 50% με κατάργηση των μετωπικών διοδίων και εφαρμογή αναλογικών, όπως δεσμεύθηκε ο πρωθυπουργός και ο αρμόδιος υπουργός.
  • Υποχρεωτική εφαρμογή του κόστους μεταφοράς.
  • Βελτίωση του άρθρου 104 του νόμου 4472, ΦΕΚ 74Α – 19/05/2017
  • Μητρώο Ι.Χ. Φορτηγών γιατί κυκλοφορούν χιλιάδες παράνομα φορτηγά
  • Δανειοδότηση με χαμηλό επιτόκιο μέσω ΕΤΕΑΝ.
  • Ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων (υπάρχει σχετικό σχέδιο νόμου).
  • Ακύρωση της απόφασης ΦΕΚ Β 3679/26/10/2017 που επιβάλλει απαγόρευση της κυκλοφορίας για όλα τα φορτηγά άνω των 3,5t. σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, γιατί είναι αντισυνταγματική και δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα, αφού απαγορεύει στους μεταφορείς να πραγματοποιούν ελεύθερα και με ασφάλεια το μεταφορικό τους έργο και τους οδηγεί υποχρεωτικά στους αυτοκινητόδρομους για να εισπράξουν τα τέλη διοδίων οι παραχωρησιούχοι.