Είσαι επαγγελματίας και ακούς συνεχώς για τα ηλεκτροκίνητα vans και τα οφέλη τους, σκέφτεσαι τελευταία να «επενδύσεις» στον εξηλεκτρισμό του στόλου σου, αλλά συνάμα δε θέλεις να πληρώσεις και μια περιουσία; Τότε η απάντηση έρχεται από τα βάθη της Ανατολής. Άλλο όμως το «κινέζικο» κι άλλο το «κινεζικής κατασκευής» (Made in China).
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τα προϊόντα που προέρχονται και κατασκευάζονται στην Κίνα είχαν την… «ρετσινιά» του μη αξιόπιστου, της κακής ποιότητας και της κακής συνολικής εικόνας. Όχι αδικαιολόγητα (παλιότερα) καθώς σε κλάδους μικρών καταναλωτικών προιόντων (όπου η αντιγραφή των κινέζων «πήγαινε σύννεφο») υπήρχαν αρκετά φαινόμενα χαμηλής ποιότητας (φυσικά σε τιμή… χώμα)! Έτσι τους “βγήκε το όνομα” ενώ στη συνέχεια (παρότι τα πράγματα άλλαξαν) οι «Δυτικοί» ανταγωνιστές τους για προφανείς λόγους συνέχισαν να τα αποδομούν «λεκτικά».
Γιατί ο χαρακτηρισμός «Κινέζικα» είναι ξεπερασμένoς και τις περισσότερες φορές λανθασμένος
Στις μέρες μας, ο εν λόγω χαρακτηρισμός "
Kινέζικα" είναι ξεπερασμένoς και τις περισσότερες φορές λανθασμένος ή κακόβουλος,
φυσικά αν μιλάμε για εταιρείες & μάρκες οι οποίες παράγουν προιόντα ενώ :
1-Διαθέτουν πολυετή
τεχνογνωσία
2
-Ερευνούν, εξελίσσουν και καινοτομούν
3
-Αναγνωρίζονται – Εξαπλώνονται - Πουλάνε διεθνώς
4-Προσφέρουν
Value for money λύσεις (σε κάθε κλάδο προιόντων)
Πραγματικότητα στις μέρες μας και το ότι
οι περισσότερες εταιρείες – κολοσσοί (από όλους τους κλάδους προιόντων) έχουν όχι μόνο
μεταφέρει την παραγωγή τους στην αχανή ασιατική χώρα, αλλά δημιουργούν και μοντέλα ειδικά για την κινεζική αγορά. Από την μία φθηνότερο εργατικό κόστος (κάτι που κάνει πιο ανταγωνιστικά τα προιόντα τους και στην διεθνή αγορά), από την άλλη αξιοποίηση μιάς τεράστιας δυνητικά αγοράς (πολλών εκατονάδων εκατομμυρίων… Κινέζων).
Το τίμημα που «πληρώνουν» γι αυτή την επιλογή τους είναι το κόστος μεταφορών (για τις πωλήσεις τους π.χ. στην Ευρώπη).
Γίνεται «κέντρο» και για την ΝΕΑ εποχή αυτοκίνησης - ηλεκτροκίνησης
Δεν είναι λοιπόν πρωτάκουστο πως η Κίνα, πέρα από καταφύγιο πολλών τεχνολογικών εταιρειών, αποτελεί και το
νέο «ορμητήριο» των αυτοκινητοβιομηχανιών, αφού είναι η νέα ανερχόμενη και μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, με τεράστια μερίδια αγοράς και πολλά πεδία ευκαιριών.
Ταυτόχρονα είναι χώρα επενδύσεων, καινοτομίας και κατασκευής για τον
νέο δυναμικό τομέα της Ηλεκτροκίνησης (επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων). Δράση η οποία εντείνει τον διεθνή ανταγωνισμό, με όλο και περισσότερους νέους Κινέζους κατασκευαστές να κάνουν τη δυναμική τους παρουσία, κάνοντας τους παλιούς «παίκτες» της πιάτσας να.. ιδρώνουν (ή να εργάζονται non stop βελτιώνοντας)!
Η μεγάλη διαφορά του « Made in China» με το… απλά «Κινέζικο»
Αυτός ο ανταγωνισμός έχει δημιουργήσει και τη μεγάλη «ειδοποιό» διαφορά, που χωρίζει τα «κινέζικα» προϊόντα από τα προϊόντα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Τα μεν κατασκευάζονται σωρηδόν από κάποια από τις εκατοντάδες ανώνυμες εταιρείες κινεζικής προέλευσης, χωρίς κανένα ποιοτικό έλεγχο και με αρκετά χαμηλά στάνταρντς στην παραγωγή (εξ ού και η "τιμή χώμα").
Στην άλλη όψη του νομίσματος, βρίσκονται εκείνες οι
εταιρείες με έδρα την Κίνα, που έχουν επενδύσει εκατομμύρια γουάν και δεκάδες χρόνια σε
έρευνα και ανάπτυξη, έχοντας αποκτήσει τεράστιο know-how και διεθνές εκτόπισμα, το οποίο έχουν κερδίσει επάξια με την εξαγωγή των προϊόντων τους σε παγκόσμιες αγορές.
Πάνω από 10 εκατ. ηλεκτρικά κατασκευάστηκαν συνολικά το 2022
Τα
ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, κάτι που αποδεικνύεται και από τα νούμερα των πωλήσεων τους, τα οποία αυξάνονται συνεχώς έτος με το έτος. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι,
το 2022 η παραγωγή των ηλεκτρικών μοντέλων ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 10,3 εκατ. οχήματα συνολικά, μία
αύξηση 54% από τα 6,7 εκατ. ηλεκτρικά που παρήχθησαν το 2021. Τα περισσότερα από αυτά έχουν κατακλύσει την κινεζική αγορά -την πλέον μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου- ενώ σε ότι αφορά τους κατασκευαστές, οι μεγάλοι παίκτες έχουν καταγωγή από τα βάθη της Ασίας. Στην κορυφή όμως -ως
μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων- βρίσκεται η
BYD.
Τα 1.858.364 ηλ. οχήματα έφτασε η παραγωγή της BYD
Βάζοντας τα παραπάνω νούμερα κάτω από το «μικροσκόπιο», θα παρατηρούσε κανείς πως πλέον η πάλαι ποτέ κραταιά δύναμη
Tesla παραδίδει τα σκήπτρα της στην ανερχόμενη δύναμη εξ ανατολής, τον
τεχνολογικό κολοσσό BYD. Πιο συγκεκριμένα, την χρονιά που μας πέρασε η
BYD ενίσχυσε την παραγωγή της κατά
+211%, παράγοντας
1.858.364 αυτοκίνητα σε σχέση με τα 598.019 του 2021. Η αλματώδης επίδοσή της αποτελεί μία προεπισκόπηση για το τι έπεται να ακολουθήσει και τη χρονιά του 2023, όπου αναμένεται να γίνει η πρώτη εταιρεία που
θα «σπάσει» το φράγμα των 2 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων.