Η Scania συστήνει ρομπότ για last mile διανομές!
Βραβείο βιώσιμης λύσης για το Touring LBG/LNG της Scania!
Scania ProDriver: Ψηφιακό «φροντιστήριο» για την εξέλιξη των οδηγών!
Πιο συγκεκριμένα, η Scania αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο νέο ερευνητικό πρόγραμμα «ADAS&ME», συνολικού κόστους 8 εκ. ευρώ, στο οποίο συμμετέχουν συνολικά 30 εταιρείες και φορείς από 11 διαφορετικές χώρες.
Στόχος του εν λόγω προγράμματος
είναι η ολιστική προσέγγιση της μελλοντικής χρήσης αυτόνομων οχημάτων,
αναζητώντας λύσεις σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς (ασφάλεια, αποδοτικότητα
κ.ο.κ.).
Στο εν λόγω πρόγραμμα… ηγείται
το ινστιτούτο «VTI» (National Road and Transport Research Institute) της Σουηδίας
και μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών που συμμετέχουν από τον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών
συγκαταλέγονται η Scania και η Ford.
Συστήματα που θα ανιχνεύουν και αναλύουν τη συμπεριφορά του οδηγού
Η Scania έχει να επιδείξει
σημαντική έρευνα στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων ωστόσο, στο πλαίσιο του προγράμματος
«ADAS&ME», οι έρευνες της
θα επικεντρωθούν στον έλεγχο του οδηγού και πως αυτός αλληλεπιδρά με το
αυτόνομο όχημα του.
Οι ερευνητές αναμένεται να αναζητήσουν
λύσεις και προγράμματα που θα είναι σε θέση να ανιχνεύσουν αν ο οδηγός είναι κουρασμένος,
άρρωστος ή κάτω από την επίδραση ισχυρών συναισθημάτων, όπως π.χ. ο θυμός, καθώς
και πως η… διάθεση του επηρεάζει την ικανότητα χειρισμού του οχήματος του.
Μεταξύ των τεχνολογιών που
αναμένεται να χρησιμοποιηθούν περιλαμβάνονται συστήματα που είναι σε θέση να
ανιχνεύσουν τη διαστολή της κόρας των ματιών του οδηγού, αλλαγές στη θερμοκρασία
του σώματος του, αλλαγές στην κατεύθυνση που εστιάζεται το βλέμμα του κ.ο.κ.
Βοηθώντας τον οδηγό να εμπιστευθεί την τεχνολογία
Ο ρόλος της Scania είναι να αναλύσει τα αποτελέσματα των συγκεκριμένων δοκιμών σε ότι αφορά στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις
στελεχών της Scania που αναφέρουν πως «… Στην παρούσα φάση έχουμε εξελίξει
συστήματα που μας επιτρέπουν να εξοικονομούμε καύσιμο, να προστατεύουμε το
περιβάλλον και να αποφεύγουμε τυχόν εμπόδια στη διαδρομή που ακολουθεί ένα
φορτηγό.
Ωστόσο, έως τώρα ο ανθρώπινος
παράγοντας δεν έχει αναλυθεί διεξοδικά σε ότι αφορά στη χρήση των μελλοντικών
αυτόνομων οχημάτων. Τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας θα μας επιτρέψουν να ανακαλύψουμε
τις δυνατότητες και τους περιορισμούς που οι άνθρωποι έχουν κατά την προσπάθεια
συνεργασίας τους με ένα τεχνολογικό σύστημα όπως ο αυτόματος πιλότος ενός αυτόνομου
οχήματος».
Σε αυτό το σημείο, πολλοί θα
μπορούσαν να ισχυριστούν πως η κεντρική ιδέα πίσω από τη χρήση αυτόνομων
οχημάτων στο μέλλον, εστιάζεται στην σταδιακή απομάκρυνση του ανθρώπου πίσω από
το… τιμόνι τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους υπεύθυνους
της Scania, ο ανθρώπινος παράγοντας θα συνεχίσει να αποτελεί ένα
ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι των μελλοντικών αυτόνομων μεταφορών, όλων των
τύπων.
Το άτομο που θα επιβαίνει στα
μελλοντικά αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να είναι σε θέση να επεμβαίνει όταν αυτό
απαιτείται και να αξιολογεί τις καταστάσεις.
Ωστόσο, θα πρέπει να είναι σε
θέση να εμπιστεύεται την τεχνολογία στην οποία θέτει προτεραιότητες κατά την
κίνηση του οχήματος. Στην περίπτωση που ο ηλεκτρονικός «εγκέφαλος» του οχήματος
δεν επικοινωνεί σωστά με τον οδηγό, τότε ο οδηγός ενδεχομένως να μην εμπιστευθεί
διάφορες επιλογές του συστήματος και να αποφασίσει να επέμβει σε μια λάθος ή –μη
ασφαλή- στιγμή.
Από το 2020 τα αποτελέσματα
Σύμφωνα με την επικεφαλής
έρευνας του Ινστιτούτου «VTI», βασικός
στόχος του συγκεκριμένου ερευνητικού προγράμματος είναι να κατανοήσουμε πως η
τεχνολογία επηρεάζει τους ανθρώπους.
Τα τελικά αποτελέσματα της εν
λόγω έρευνας αναμένεται να παρουσιαστούν το 2020, στην πίστα δοκιμών «Idiada» της Βαρκελώνης, όταν και αναμένεται να ολοκληρωθεί
και το σχετικό πρόγραμμα «Horizon 2020».
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr