Το νέο ηλεκτρικό φορτηγό βαρέως τύπου της MAN έχει ήδη υψηλή ζήτηση ένα χρόνο πριν από την έναρξη της παραγωγής, με τη διεθνής εταιρεία logistics DB Schenker και την MAN Truck & Bus να υπογράφουν συμφωνία για την ενσωμάτωση του νέου MAN eTruck.
Η DB Schenker προωθεί την ηλεκτροδότηση του στόλου της και τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές ενώνοντας τις δυνάμεις της με την MAN. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει 100 νέα MAN eTrucks στον στόλο της έως το 2026, με τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά να παραδίδονται το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Η DB Schenker και η MAN βαδίζουν μαζί το μονοπάτι για ένα ηλεκτρικό μέλλον
Το πρώτο εξάμηνο του 2024, τα πρώτα MAN eTrucks θα παραχθούν σε μια μικρή σειρά στη γραμμή παραγωγής στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μόναχο. Με την υπογραφή της συμφωνίας, η DB Schenker είναι ο πρώτος πελάτης που θα δοκιμάσει τα eTrucks, σκοπεύοντας να αποκτήσει πρακτική εμπειρία με το προϊόν όσο το δυνατόν νωρίτερα. Τα ηλεκτρικά φορτηγά θα συνοδεύονται από τη δημιουργία της δικής τους υποδομής φόρτισης, του έξυπνου σχεδιασμού διαδρομής και άλλων ψηφιακών υπηρεσιών από τη MAN Digital Solutions όπως το eManager, το ServiceCare και το MAN Driver App. Ως εκ τούτου, η DB Schenker υποστηρίζεται από συμβουλευτικές υπηρεσίες 360° από τη MAN Transport Solutions, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης διαδρομής, της στρατηγικής χρέωσης, του σχεδιασμού της υποδομής φόρτισης και της βελτιστοποίησης της ζήτησης ενέργειας.
Η αρχή θα γίνει με ηλεκτρικούς τράκτορες ημιρυμουλκούμενου όγκου
Τα πρώτα MAN eTrucks για την DB Schenker θα είναι τράκτορες ημιρυμουλκούμενου όγκου, αλλιώς ultra semitrailer. Το χαμηλό ύψος ημιρυμουλκούμενου περίπου 950 mm καθιστά δυνατή τη μεταφορά ηλεκτρικών ρυμουλκούμενων με εσωτερικό ύψος 3 μέτρων. Τα δέκα πρώτα MAN eTrucks που θα λάβει η DB Schenker το 2024 θα είναι τέτοιες μονάδες, ενώ στα υπόλοιπα ηλεκτρικά φορτηγά που θα παραδοθούν από το 2025 και το 2026, προστίθενται και φορτηγά swap αμαξώματος.
Με την υποστήριξη της βαυαρικής κυβέρνησης
Τα βασικά εξαρτήματα των eTrucks θα παράγονται στη Νυρεμβέργη στο μέλλον, με την MAN να κατασκευάζει εκεί και τις μπαταρίες υψηλής τάσης. Προς το παρόν εξακολουθεί να βρίσκεται σε παραγωγή μικρής τάξης, αλλά από τις αρχές του 2025 οι μπαταρίες θα παράγονται σε μεγάλες ποσότητες. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία επενδύει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια στο παραδοσιακό εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο κατασκευαστής έχει λάβει ήδη υποστήριξη από την κυβέρνηση της Βαυαρίας, η οποία έχει δεσμευτεί να συνεισφέρει περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ στη χρηματοδότηση ενεργειακής έρευνας και τεχνολογίας για την περίοδο 2023 έως 2027.