Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Περίπου 500 εκ. ευρώ θα επενδύσει μέσα στην επόμενη 10ετία η Daimler Trucks στην εξέλιξη αυτόνομων φορτηγών οχημάτων «Επιπέδου 4».

H Daimler Trucks πρωτοπορεί στα αυτόνομα φορτηγά

2.494 Επισκέψεις στο άρθρο (8/1/2019)

Η Daimler Trucks συνεχίζει να πρωτοπορεί στην εξέλιξη αυτόνομα κινούμενων φορτηγών θέτοντας τις βάσεις για την εξέλιξη οχημάτων επιπέδου «Level 4» σε ότι αφορά τη δυνατότητα αυτόνομης κίνησης τους.

Στην Διεθνή Έκθεση «Consumer Electronics Show 2019» (CES) που διοργανώνεται από 8 – 11 Ιανουαρίου στο Λας Βέγκας, η Daimler Trucks ανακοίνωσε επίσημα πως θα επενδύσει περίπου 500 εκ. ευρώ μέσα στα επόμενα έτη και θα δημιουργήσει περισσότερες από 200 νέες θέσεις εργασίας στο πλαίσιο του –παγκόσμιου- προγράμματος της για την εξέλιξη των φορτηγών οχημάτων της ως το «Επίπεδο 4» (Level 4) αναφορικά με τη δυνατότητα αυτόνομης κίνησης τους.
Στην παρούσα δάση η αυτοκίνηση καθώς και ο κλάδος των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, εισέρχεται στο «Level 2 – Partial Automation». Στο εν λόγω πρωτόκολλο, τα εφοδιάζονται με τεχνολογίες που τους επιτρέπουν να ελέγξουν μερικώς το σύστημα διεύθυνσης ή την επιτάχυνση τους. Ο οδηγός ωστόσο πρέπει να είναι σε θέση να επέμβει ανά πάσα στιγμή καθώς και να ελέγχει το περιβάλλον στο οποίο κινείται.
Σε ότι αφορά στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, η Daimler Trucks ευελπιστεί μέσα στην επόμενη 10ετία να λανσάρει τις πρώτες λύσεις που θα καλύπτουν τις προδιαγραφές του «Level 4 – High Automation», ουσιαστικά… προσπερνώντας το «Level 3 – Conditional Automation».
Επιγραμματικά αξίζει να σημειώσουμε πως στο επίπεδο 3, το όχημα μπορεί πλέον να αντιλαμβάνεται αρκετά από τα στοιχεία του περιβάλλοντος στο οποίο κινείται και υπό προϋποθέσεις ενεργεί μόνο του όπως π.χ. η δυνατότητα επιβράδυνσης ή και ακινητοποίησης του σε ενδεχόμενο πρόσκρουσης. Στο Level 4, το όχημα θα μπορεί να ενημερώσει τον οδηγό πως οι συνθήκες είναι… ιδανικές για να την «αποδέσμευση» του από την ανάγκη ελέγχου διαδικασιών όπως ο έλεγχος της πορείας, η πέδηση, η επιτάχυνση ή ακόμη και ο έλεγχος των τεκταινόμενων γύρω από το όχημα.
Υπό αυτό το πρίσμα, το γεγονός ότι το μοντέλο Cascadia της Freightliner, θυγατρικής της Daimler Trucks, πραγματοποιεί αυτές τις ημέρες το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην έκθεση CES 2019, καθιστά την εταιρεία ως την πρώτη που προσφέρει μια έκδοση παραγωγής ενός φορτηγού «Level 2» στην αγορά της Βορείου Αμερικής.
 
Προηγμένες τεχνολογικές λύσεις στον δρόμο για το Level 4 της αυτόνομης κίνησης οχημάτων.
 
Χάρη σε τεχνολογίες όπως το Active Drive Assist που ενσωματώνεται σε οχήματα όπως τα Mercedes-Benz Actros και Fuso Super Great αλλά και το Detroit Assurance 5.0 με το Active Lane Assist (στο μοντέλο Freightliner Cascadia), η Daimler Trucks έχει ήδη να επιδείξει τεχνολογικές καινοτομίες που ουσιαστικά φέρνουν τα πρώτα στάδια της αυτόνομης κίνησης φορτηγών στην στους δρόμους.
Συστήματα όπως το Active Drive Assist είναι σε θέση να επιταχύνουν, επιβραδύνουν αλλά και διευθύνουν ένα φορτηγό όχημα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, για πρώτη φορά.
Χάρη σε ειδικούς αισθητήρες εγγύτητας, τα εν λόγω συστήματα συμβάλλουν και στην βελτίωση των διαδικασιών αυτόνομης κίνησης των φορτηγών οχημάτων σε συρμούς (platooning), μια πρακτική που έχει αποδειχθεί πως μπορεί να προσφέρει σημαντικά στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ενός φορτηγού, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του.
Με την έλευση των οχημάτων «Level 4», η αποδοτικότητα των μεταφορών καθώς και η ασφάλεια του οδικού δικτύου αναμένεται να αναβαθμιστούν σημαντικά δεδομένου ότι τα εν λόγω οχήματα θα είναι σε θέση να «απορροφήσουν» και να επεξεργαστούν σημαντικά περισσότερα δεδομένα και πληροφορίες, σε σημαντικά μικρότερο χρόνο, από τον οδηγό ενός οχήματος.
Παράλληλα, θα είναι δυνατή η πιο εύκολη πραγματοποίηση δρομολογίων π.χ. κατά τη διάρκεια της νύχτας, γεγονός που θα συμβάλλει στην βέλτιστη εκμετάλλευση του χρόνου και τη μείωση της διάρκειας των δρομολογίων, λόγω της μειωμένης κυκλοφοριακής κίνησης, με σαφή οφέλη στην οικονομία γενικότερα.
Φυσικά, η εν λόγω παράμετρος αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα δεδομένου ότι σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, το μεταφορικό έργο αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί στο διάστημα 2015 – 2050.