Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Η Ε.Ε. «πρεσάρει» τα βαρέα επαγγελματικά για τη μείωση εκπομπών CO2

Η Ε.Ε. «πρεσάρει» τα βαρέα επαγγελματικά για τη μείωση εκπομπών CO2

1.699 Επισκέψεις στο άρθρο (15/4/2024)

- Τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα στο μάτι του κυκλώνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Προτεραιότητα του Ευρωκοινοβουλίου είναι οι εκπομπές CO2 να μειωθούν περισσότερο από 65 % μέχρι το 2040
- Το 1/4 από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στις οδικές μεταφορές οφείλεται στα βαρέα επαγγελματικά

Τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα στο μάτι του κυκλώνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Με 341 ψήφους υπέρ, 268 κατά και 14 αποχές εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο κανονισμός που αφορά στη μείωση των ρύπων για τα νέα επαγγελματικά βαρέα οχήματα μέσα στα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα μέτρο που βάζει στο στόχαστρο τα νέα λεωφορεία, τα φορτηγά και τα ρυμουλκούμενα, με τα απορριμματοφόρα, τις μπετονιέρες και τα ανατρεπόμενα οχήματα να υπάγονται επίσης στις νέες ρυθμίσεις.

Προτεραιότητα του Ευρωκοινοβουλίου είναι οι εκπομπές CO2 να μειωθούν περισσότερο από 65 % μέχρι το 2040

Με απλά νούμερα, τα μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία θα χρειαστεί να μειώσουν τις εκπομπές CO2:

  • κατά 45 % στο διάστημα 2030-2034, 
  • κατά 65 % για το 2025-2039 & 
  • κατά 90 % από το 2040 και μετά.

Μάλιστα τα νέα αστικά λεωφορεία θα χρειαστεί από την πλευρά τους:
  • να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων κατά 90 % μέχρι το 2030, ενώ στην πενταετία που θα ακολουθήσει μέχρι το 2035 οφείλουν να αγγίξουν τον στόχο των μηδενικών εκπομπών.

Επιπλέον, τα ρυμουλκούμενα και τα ημιρυμουλκούμενα:
  • υποχρεούνται επίσης από το 2030 και μετά να πιάσουν στόχους μείωσης της τάξεως του 7,5 % και του 10 % αντίστοιχα.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω δεδομένα, η Επιτροπή δεσμεύεται για εξονυχιστικό έλεγχο και αξιολόγηση των νέων μέτρων μέχρι το 2027, ενώ στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να εξεταστεί το σενάριο εφαρμογής των νέων κανόνων στα μικρά φορτηγά, καθώς και η μέθοδος καταχώρισης των βαρέων επαγγελματικών που χρησιμοποιούν καύσιμα ουδέτερα από CO2.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το 1/4 από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στις οδικές μεταφορές οφείλεται στα βαρέα επαγγελματικά

Παρόλο που τυπικά απομένει η έγκριση του Συμβουλίου ώστε να τεθεί σε ισχύ το νέο μέτρο, εντούτοις ο Ολλανδός Bas Eickhout – εισηγητής των Πρασίνων – σε σχετικές του δηλώσεις ανέφερε πως: «Προάγουμε τη διαύγεια σε μια εκ των σημαντικότερων μεταποιητικών βιομηχανιών στην Ευρώπη, παρέχοντας ένα ισχυρό κίνητρο για να γίνουν επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό και στο υδρογόνο».
Να τονιστεί δε εδώ, πως έχει υπολογιστεί ότι το 25 % από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση που αποδίδεται στις οδικές μεταφορές, οφείλεται στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, ενώ στόχος της Επιτροπής είναι μέχρι το 2050 να έχει επιτευχθεί η κλιματική ουδετερότητα.