ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η χρήση μακρύτερων και βαρύτερων φορτηγών θα μπορούσε να επιφέρει σημαντική μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και όχι μόνο στις οδικές μεταφορές.

Η IRU προκρίνει τη λύση των «Eco-trucks»

4.183 Επισκέψεις στο άρθρο (2/2/2021)

Η χρησιμοποίηση φορτηγών αυξημένου μήκους στις διεθνείς μεταφορές είναι κατά την IRU μια από τις πιο συμφέρουσες λύσεις για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στις Μεταφορές τα επόμενα χρόνια.

Σε σχετική του ανακοίνωση ο Διεθνής Οργανισμός Οδικών Μεταφορών (IRU) επαναφέρει το θέμα της χρήσης των λεγόμενων «Eco-Trucks» στις εθνικές και διεθνείς οδικές μεταφορές της ΕΕ, ως μια λύση που θα μπορούσε να συμβάλλει από μόνη της στην εξοικονόμηση 13 δις τόνων CO2, έως το 2050.
Με συνολικό μήκος συρμού της τάξης των 25 μέτρων και μεικτό βάρος έως και 60t., τα εν λόγω φορτηγά είναι μακρύτερα και βαρύτερα από τα συμβατικά που κυκλοφορούν και στους ελληνικούς δρόμους, γεγονός που τους επιτρέπει να καλύψουν με μόλις δύο οχήματα το μεταφορικό έργο τριών συμβατικών οχημάτων, γεγονός που επιφέρει μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και των δρομολογίων που απαιτούνται.
Σύμφωνα με την IRU, η κατανάλωση καυσίμου ανά τονοχιλιόμετρο μειώνεται κατά 35%, γεγονός που συμβάλλει στην ευρύτερη προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο γ.γ. του IRU, κ. Umberto de Pretto, αναφέρει πως: «… Τα Eco-trucks είναι οικολογικά και οικονομικά. Αν χρησιμοποιούνταν για την αντικατάσταση του 30% του υφιστάμενου παγκόσμιου στόλου φορτηγών στις εθνικές και διεθνείς μεταφορές θα συνέβαλλαν στην μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 237 εκ. τόνους CO2 ετησίως. Με το μεταφορικό έργο να αναμένεται να τριπλασιαστεί έως το 2050, αυτό συνεπάγεται μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 700 εκ. τόνους ετησίως έως το 2050».
Με βάση όλα τα παραπάνω, η χρήση των Eco-trucks θα μπορούσε να επιφέρει τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον κλάδο των οδικών μεταφοράς κατά 13,5 δις τόνους μέσα στις επόμενες τρεις δεκαετίες.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως η χρήση τέτοιου τύπου οχημάτων επιτρέπεται στην Αυστραλία, την Αργεντινή, την Κίνα, το Μεξικό, τη Ν. Αφρική, τις ΗΠΑ και σε ορισμένες –σκανδιναβικές- χώρες της ΕΕ.