Ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους κατασκευαστές δημοσίων μεταφορών, η Iveco Bus, έκανε μία ισχυρή δήλωση στην έκθεση UITP Global Public Transport Summit για δέσμευση στις βιώσιμες μεταφορές, παρουσιάζοντας την εξηλεκτρισμένη γκάμα της.
Crossway Low Entry: Προαστιακή κινητικότητα χωρίς άνθρακα
Με το
νέο Crossway LE ELEC σε έκδοση μήκους 13 μέτρων, η
Iveco Bus κάνει ένα ακόμη βήμα μπροστά στην υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης σε προαστιακές και υπεραστικές αποστολές. Διατίθεται σε εκδόσεις μήκους 12 m και 13 m στην παραλλαγή της πόλης (Class I) καθώς και σε μια έκδοση intercity (Class II). Είναι εξοπλισμένο με κεντρικό ηλεκτροκινητήρα (330 kW kW απόδοσης για μέγιστη ροπή 2.200 Nm) και τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου NMC που συναρμολογείται από την FPT. Αυτή η έννοια της αρθρωτής μπαταρίας τελευταίας γενιάς προσφέρει ένα εξαιρετικό πρότυπο όσον αφορά την ενεργειακή πυκνότητα και την ικανότητα φόρτισης. Τα πακέτα 5, 6 ή 7 μπαταριών που κατανέμονται μεταξύ της οροφής και του πίσω χώρου προσφέρουν 346, 416 και 485 kWh αντίστοιχα για την έκδοση Class I και 416 και 485 kWh για την έκδοση Class II.
Επιπλέον, αξίζει να αναφέρουμε πως μπορεί να επαναφορτιστεί σε 5 ώρες στο αμαξοστάσιο χρησιμοποιώντας μια μεμονωμένη υποδοχή COMBO CCS2, διαθέτοντας προαιρετική φόρτιση με παντογράφο ανόδου ή καθόδου. Προσφέρει υψηλές επιδόσεις με εμβέλεια περίπου 400 km – αρκετή αυτονομία για να διασφαλίσει πλήρως αποστολές πέρα από τα όρια της πόλης χωρίς τοπικές εκπομπές, με τις παραδόσεις να ξεκινούν στα μέσα του 2023.
Πρεμιέρα και για τη νέα γενιά E-WAY
Η
Iveco Bus δεν σταματά ποτέ να αναπτύσσει τη γκάμα
E-WAY για να προσφέρει στους πελάτες της πάντα το καλύτερο στην ηλεκτροκίνηση και η νέα γενιά είναι το τελευταίο βήμα προς τα εμπρός στην πορεία της προς την κινητικότητα χωρίς άνθρακα, με το
E-WAY 9,5m, ένα δίθυρο midibus νυχτερινής φόρτισης με σύστημα καθρέφτη κάμερας.
Μία από τις σημαντικές νέες εξελίξεις που εισήχθησαν στα
μοντέλα E-WAY είναι η εξέλιξη της αποθήκευσης ενέργειας και η σπονδυλωτή ιδέα της. Με 5 έως 9 πακέτα ανάλογα με το μοντέλο του οχήματος, θα καλύψει τις πιο απαιτητικές απαιτήσεις των χειριστών όσον αφορά την ημερήσια αυτονομία και τη χωρητικότητα επιβατών. Είναι η τελευταία τεχνολογία μπαταριών NMC που έχει βιομηχανοποιηθεί ειδικά από την FPT για το
IVECO BUS, του οποίου η χωρητικότητα μιας μονάδας φτάνει τις 69,3 kWh. Είναι πλέον εξοπλισμένο με τον νέο
ηλεκτροκινητήρα SIEMENS Elfa III που αποδίδει μέγιστη ισχύ 185 kW (3000 Nm) για τις εκδόσεις μήκους 9,5, 10,7 και 12 μέτρων και ηλεκτροκινητήρας 330 kW (5000 Nm) για την αρθρωτή έκδοση των 18 μέτρων, καθώς και νέος μπροστινός άξονας 8,2 τόνων.
Τα νέας γενιάς οχήματα
E-WAY διαθέτουν επίσης νέα προστασία μπαταρίας στην οροφή με σχέδιο πλακιδίων που παρέχει εύκολη πρόσβαση στις μπαταρίες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το πλεονέκτημα του ύψους μικρότερου από 3.300 χλστ. Για θερμική άνεση, η
νέα γενιά E-WAY θα προσφέρει επίσης αντλία θερμότητας CO2 με βελτιωμένο σύστημα διανομής αέρα.
Σε σύγκριση με την προηγούμενη
γενιά μοντέλων E-WAY, αυτά τα νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και οι νέες μπαταρίες που παρέχουν την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα (180 Wh/kg) της αγοράς και μεγαλύτερη εγκατεστημένη χωρητικότητα μπαταρίας, επιτρέποντας τη βελτιστοποίηση της ισορροπίας μεταξύ της χωρητικότητας των επιβατών ή της προσφερόμενη ενέργεια επί του σκάφους. Οι παραδόσεις της
νέας γενιάς E-WAY θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 με τα μοντέλα μήκους 12 μέτρων.