Υπό μια ενιαία αρχιτεκτονική έρχονται τόσο τα ηλεκτρικά, όσο & τα βενζινοκίνητα LCVs της φίρμας.
Από την ίδια γραμμή συναρμολόγησης, θα παράγονται αμφότερες οι παραλλαγές.
Με αυτονομία άνω των 500 χλμ. τα επιβατικά Vans, με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 έπονται τα επαγγελματικά.
Υπό την αιγίδα μιας ενιαίας αρχιτεκτονικής, της Mercedes-Benz Van Architecture, θα παράγονται προσεχώς τόσο τα ηλεκτροκίνητα όσο και τα συμβατικά Vans που θα χρησιμοποιούν υπερσύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης, με την ίδια την εταιρεία πάντως να μην παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη νέα αρχιτεκτονική VAN.CA που θα αφορά στα δεύτερα.
Η μόνη σχετική ενημέρωση που έχει διαρρεύσει μέχρι στιγμής, εξάλλου, αφορά στην οικονομία κλίμακας που αναπτύσσεται από την Mercedes-Benz, δεδομένου πως η σχεδίαση των Vans με θερμικούς κινητήρες αποτελεί παραλλαγή της ίδιας πλατφόρμας που χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά μοντέλα.
Συνεπώς, όλα τα καινούργια οχήματα θα βασίζονται στην αρθρωτή, ευέλικτη και κλιμακούμενη αρχιτεκτονική Mercedes-Benz Van Architecture, έχοντας ως σημείο αναφοράς το έτος 2026, όταν και θα παρουσιαστούν δηλαδή τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της αρχιτεκτονικής Van Electric Architecture (VAN.EA), για να ακολουθήσουν στην πορεία τα Vans με αρχιτεκτονική Van Combustion Architecture (VAN.CA) για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Από την ίδια γραμμή συναρμολόγησης, θα παράγονται αμφότερες οι παραλλαγές
Σε κάθε περίπτωση, αμφότερες οι παραλλαγές, αναμένεται πως θα μοιράζονται περίπου το 70% των κοινών εξαρτημάτων, ενώ θα παράγονται και από την ίδια γραμμή συναρμολόγησης. Πράγμα που σημαίνει πως η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική για Vans θα εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή τομή, καλλιεργώντας οικονομίες κλίμακας και εξασφαλίζοντας έτσι στα LCVs της Mercedes-Benz μια ανταγωνιστική θέση στην αγορά για το μέλλον.
Η ίδια η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, άλλωστε, ξεκαθάρισε πρόσφατα πως η VAN.EA είναι μια κλιμακούμενη και αρθρωτή πλατφόρμα που προορίζεται αυστηρά για τα EVs, υποστηρίζοντας τα πάντα: «από οικογενειακά οχήματα υψηλών προδιαγραφών και αποκλειστικά αυτοκίνητα VIP μέχρι ευρύχωρες λιμουζίνες».
Συνακόλουθα, τα
ηλεκτρικά οχήματα θα διατίθενται σε διαμορφώσεις με έναν ή δύο κινητήρες και θα είναι προσθιοκίνητα ή τετρακίνητα αντίστοιχα, με την ηλεκτρική έκδοση της πλατφόρμας να χρησιμοποιείται σε μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους Vans για προσωπικούς και εμπορικούς σκοπούς.
Ανεξάρτητα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης, πάντως, η νέα αρχιτεκτονική οχήματος επιτρέπει μια σαφή διαφοροποίηση μεταξύ των επιβατικών Vans στην πολυτελή κατηγορία και των εμπορικών μεταφορέων στην premium κατηγορία.
Με αυτονομία άνω των 500 χλμ. τα επιβατικά Vans, με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 έπονται τα επαγγελματικά
Πιο αναλυτικά, η έκδοση VAN.EA-P θα αποτελέσει τη βάση για τα επιβατικά Vans, την ίδια ώρα που η έκδοση VAN.EA-C θα εφαρμοστεί στα επαγγελματικά.
Έτσι, στην πρώτη περίπτωση θα έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα φόρτισης 800V, με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 22kW, αλλά και την τελευταία έκδοση του συστήματος infotainment (MB.OS), με τις επιδόσεις του στον τομέα της αυτονομίας να ξεπερνούν ακόμα και τα 500 χλμ. Το όχημα δε, θα είναι διαθέσιμο με ένα σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 κατά την κυκλοφορία του, που εικάζεται πως θα αναβαθμιστεί σε επιπέδου 3 μέχρι το τέλος της δεκαετίας
Αντίστοιχα, η έκδοση για τα επαγγελματικά οχήματα εκτιμάται πως μελλοντικά θα περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 – όχι όμως πριν από το 2030.