ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Σε αντίθεση με πολλούς άλλους, η Scania εξακολουθεί να υπερασπίζεται την παραγωγή βιοκαυσίμων από καλλιέργειες φυτών όπως η ελαιοκράμβη.

Η Scania υποστηρίζει τα biofuels

2.624 Επισκέψεις στο άρθρο (7/12/2016)

Μια εκ των κορυφαίων εταιρειών στην εξέλιξη κινητήρων για χρήση εναλλακτικών τύπων καυσίμων, η Scania, αντιτίθεται στην πρόθεση της ΕΕ να διακόψει σταδιακά διάφορες μορφές «βιοκαυσίμων».

Σύμφωνα με την σχετική ντιρεκτίβα της ΕΕ με την ονομασία «Revised Renewable Energy Directive» (RED2), που εκδόθηκε μέσα στον Νοέμβριο, η αρμόδια Επιτροπή καθιστά σαφές πως επιθυμεί ο κλάδος των μεταφορών να στραφεί σε πιο… εξελιγμένες μορφές βιοκαυσίμων με παράλληλη σταδιακή διακοπή της παραγωγής βιοκαυσίμων από καλλιέργειες φυτών όπως, π.χ. η ελαιοκράμβη.
Ωστόσο, μια από τις κορυφαίες εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο στην κατασκευή κινητήρων για επαγγελματικά οχήματα που είναι σε θέση να κάνουν χρήση βιοκαυσίμων, η Scana, αντιτίθεται σε αυτό το σκεπτικό καθώς θεωρεί πως οι… παραδοσιακές πηγές βιοκαυσίμων είναι σε θέση να συμβάλλουν στην βελτίωση της αποδοτικότητας των μεταφορών, με παράλληλη απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα όπως το πετρέλαιο κίνησης.
Χαρακτηριστικές είναι οι σχετικές δηλώσεις ενός εκ των υπευθύνων της Scania σε αυτόν τον τομέα, του κ. Urban Wastljung (Scania Public & Sustainability Affairs), που αναφέρει: «… Από την πλευρά μας, τα βιοκαύσιμα που προέρχονται από καλλιέργειες, δεν πρέπει να απορριφθούν καθώς υπάρχουν πολλά παραδείγματα τέτοιου είδους προϊόντων που παράγονται με αποδοτικό τρόπο. Για παράδειγμα, η αιθανόλη που παράγεται στην Σουηδία από σιτηρά, επιδεικνύει μείωση κατά 90% του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της, σε σχέση με το ορυκτό πετρέλαιο κίνησης».
Το σκεπτικό της Scania είναι πως ουσιαστικά, τα βιοκαύσιμα από καλλιέργειες είναι σε θέση να εξακολουθήσουν να προσφέρουν σημαντικές λύσεις στην προσπάθεια «απεξάρτησης» από τα ορυκτά καύσιμα, όπως και τα –νέου τύπου- βιοκαύσιμα από ανανεώσιμες πηγές βιομάζας με πηγές όπως το χαρτί ή οι διάφοροι τύποι πολτών, χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.
Σε συνέχεια των δηλώσεων του επί του ζητήματος, ο κ. Wastljung  αναφέρει πως: «… Αντί να απορρίψουμε πλήρως τα εν λόγω βιοκαύσιμα, θα μπορούσαμε να ορίσουμε υψηλότερες απαιτήσεις και προδιαγραφές αναφορικά με τις διαδικασίες παραγωγής των βιοκαυσίμων από ανανεώσιμες πηγές, ανεξάρτητα από το είδος της βιομάζας από την οποία προέρχονται. Εξάλλου, οποιοδήποτε βιοκαύσιμο είναι σε θέση να μειώσει τις εκπομπές CO2 περισσότερο από 70% σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης και τα υπόλοιπα ορυκτά καύσιμα, θα πρέπει να θεωρείται… εξελιγμένο.
Εξάλλου, αν τελικά η ντιρεκτίβα RED2 ισχύσει στην υπάρχουσα μορφή της, θα είναι πολύ δύσκολο για τον κλάδο των μεταφορών της ΕΕ να ανταποκριθεί στις απαιτούμενες μειώσεις των εκπομπών ρύπων που προβλέπονται για τα επόμενα χρόνια».