Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Στις 2 Οκτωβρίου, το πρώτο αυτόνομο Mercedes-Benz Actros με σύστημα Highway Pilot κινήθηκε στον αυτοκινητόδρομο Α8 της Γερμανίας σε πραγματικές συνθήκες χρήσης.

Χάρη στο Highway Pilot, το συμβατικό Actros είναι σε θέση να αναγνωρίζει τις κυκλοφοριακές συνθήκες και να διαμορφώνει αντίστοιχα την πορεία του.

Παράλληλα όμως, είναι σε θέση να ανταποκριθεί ακόμη και σε απρόβλεπτες εξελίξεις όπως π.χ. τυχόν οδικά έργα κατά μήκος του δρομολογίου…

… βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο σημαντικά την οδική ασφάλεια του φορτηγού σε όλες τις περιστάσεις.

Όλα τα παραπάνω, μειώνουν σημαντικά το έργο του οδηγού και τον διατηρούν πιο ξεκούραστο κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.

Η νέα εποχή των αυτόνομων φορτηγών ξεκινά

1.946 Επισκέψεις στο άρθρο (9/10/2015)

Η Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015 αναμένεται να είναι μια σημαδιακή ημερομηνία καθώς τότε πραγματοποιήθηκε η πρώτη –πιλοτική- δοκιμή ενός αυτόνομου φορτηγού σε πραγματικές συνθήκες στην Ευρώπη.

Ένα… συνηθισμένο Mercedes-Benz Actros που εφοδιάζονταν ωστόσο με το νέο σύστημα «Highway Pilot» και με οδηγό και συνοδηγό αντίστοιχα, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, κ. Wolfgang Bernhard και τον πρωθυπουργό του κρατιδίου Baden Wurttenberg, κ. Winfried Kretschmann, ήταν το πρώτο αυτόνομο φορτηγό που πραγματοποίησε πιλοτική δοκιμή χρήσης σε πραγματικές συνθήκες, στον αυτοκινητόδρομο A8, μεταξύ των πόλεων Denkendorf και Στουτγκάρδης.

Στις σχετικές δηλώσεις τους, ο κ. Kretschmann τόνισε πως «… μια νέα εποχή για τις μετακινήσεις ξημερώνει» ενώ την ίδια στιγμή, ο δρ. Benrhard ανέφερε σχετικά πως: «Η σημερινή πρεμιέρα είναι ένα ακόμη βήμα προς την ωρίμανση της αγοράς των αυτόνομων φορτηγών καθώς και προς τις ασφαλείς και αποδοτικές εμπορευματικές οδικές μεταφορές του μέλλοντος».

Ο ρόλος του ηλεκτρονικού συστήματος «Highway Pilot»

Το εν λόγω σύστημα που έχει εξελίξει η Mercedes-Benz επιτρέπει ουσιαστικά την ημι-αυτόματη κίνηση του οχήματος καθώς, το Highway Pilot είναι σε θέση να ελέγχει το σύστημα διεύθυνσης του φορτηγού κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο ωστόσο ο οδηγός, επιβάλλεται να ελέγχει όλα τα δεδομένα και να είναι σε θέση να επέμβει ανά πάσα στιγμή.

Ουσιαστικά, θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το Highway Pilot έναν αντίστοιχο «αυτόματο πιλότο» για φορτηγά, όπως τα αντίστοιχα συστήματα που χρησιμοποιούνται στα αεροσκάφη.

Χάρη στην ύπαρξη ενός ειδικού ραντάρ και μιας κάμερας στο εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος και σε συνεργασία με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control, το Highway Pilot μπορεί να αναγνωρίσει τα δεδομένα που αφορούν στις κυκλοφοριακές συνθήκες στη διαδρομή που κινείται το όχημα και αναλόγως να διαμορφώνει την κίνηση του. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε πως μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 20.000 δοκιμών εξέλιξης του σε ειδικές διαδρομές τόσο στην Γερμανία όσο και στις ΗΠΑ.

Η Daimler Trucks οδηγεί τις εξελίξεις

Τον Ιούλιο του 2014 η Daimler Trucks παρουσίασε για πρώτη φορά το πρωτότυπο –αυτόνομο- φορτηγό «Mercededes-Benz Future Truck 2025» στο Μαγδεμβούργο (Γερμανία), ένα όχημα που ενσωμάτωνε όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες που επιτρέπουν την αυτόνομη κίνηση του.

Μόλις ένα έτος αργότερα, τον Μάϊο του 2015, ένα ακόμη αυτόνομο φορτηγό από μια θυγατρική εταιρεία του Ομίλου, το πρωτότυπο «Freightliner Inspiration Truck» πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη διαδρομή του στους δρόμους της πολιτείας της Νεβάδα στις ΗΠΑ.

Ωστόσο, οι διαφορά των δύο μοντέλων που προαναφέραμε με το Mercedes-Benz Actros που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα εστιάζεται στο γεγονός ότι ήταν… πρωτότυπα οχήματα, σε αντίθεση με το συμβατικό Actros που κινήθηκε στον Α8 της Γερμανίας στις 2.10.2015.

Τα βασικά πλεονεκτήματα των αυτόνομων φορτηγών

Σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες, η χρήση αυτόνομων οχημάτων εμφανίζει σημαντικά πλεονεκτήματα, ιδιαίτερα στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Το πρώτο εξ αυτών είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας καθώς π.χ. το Highway Pilot δεν… αποσπάται ποτέ και δεν… κουράζεται. Επιπρόσθετα παραμένει πάντοτε 100% ενεργό.

Σύμφωνα με σχετικές μελέτες της Daimler Trucks, έχει αποδειχθεί πως η κούραση ενός οδηγού φορτηγού μειώνεται κατά 25% όταν αυτός απαλλαχθεί από την μονότονη προσπάθεια διατήρησης του οχήματος εντός των διαγραμμίσεων της λωρίδας κυκλοφορίας που ακολουθεί εντός του αυτοκινητοδρόμου.

Παράλληλα, τα αυτόνομα φορτηγά βελτιώνουν σημαντικά την αποδοτικότητα καθώς η αυτοματοποιημένη λειτουργία τους, επιτρέπει την βέλτιστη δυνατή χρήση των δυνατοτήτων του κιβωτίου ταχυτήτων, του κινητήρα, του συστήματος πέδησης κ.ο.κ., μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη φθορά των μηχανικών μερών του οχήματος, τη κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων (σε ποσοστό έως και 5% - 7%).

Τέλος, τα αυτόνομα φορτηγά είναι σαφέστατα πιο… ελκυστικά περιβάλλοντα εργασίας για έναν οδηγό καθώς η εμπλοκή του οδηγού στον χειρισμό του οχήματος είναι σημαντικά μειωμένη, γεγονός που τον διατηρεί πιο ξεκούραστο και αποδοτικό σε άλλους τομείς, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.