Ηλεκτρικά εταιρικά οχήματα ή πρόστιμο 10 χιλιάρικα!
3.639 Επισκέψεις στο άρθρο (2/6/2022)
Στην πρίζα θα πρέπει να μπαίνει υποχρεωτικά το 1 στα 4 εταιρικά οχήματα (αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in hybrid), διαφορετικά προβλέπεται πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ! Δείτε τι ορίζει για τα «καθαρά» οχήματα ο Κλιματικός Νόμος που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Βαρύς ο πέλεκυς για τις εταιρείες που δεν μπαίνουν στην πρίζα!
- Από το 2024, το ¼ των εταιρικών οχημάτων ηλεκτρικά ή plug-in hybrid
- Διαφορετικά πρόστιμο 10.000 ευρώ
- Ηλεκτρικά Taxi και LCV: οι προθεσμίες
- Τι προβλέπει για τα οχήματα ο Κλιματικός Νόμος
Στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύθηκε ο Κλιματικός Νόμος, ο οποίος βρίσκεται προς ψήφιση στη Βουλή και έχει ως στόχο την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος.
Όπως σας έχουμε ενημερώσει ήδη, τα μέτρα προώθησης των οχημάτων μηδενικών εκπομπών αποτελούν βασικό συστατικό για την «πράσινη» μετάβαση της Ελλάδας, με τα εταιρικά αυτοκίνητα και τα ταξί να έχουν τον πρώτο λόγο.Σύμφωνα με τον Κλιματικό Νόμο που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, από το 2030 όλα τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα πρέπει να είναι μόνο μοντέλα μηδενικών εκπομπών.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Εξοντωτικό το πρόστιμο για τις εταιρείες
Ωστόσο, ένα ακόμα σημαντικό μέρος της νομοθεσίας είναι και το πρόστιμο που έχει οριστεί, το οποίο είναι ιδιαίτερα βαρύ για τις εταιρείες που δε θα συμμορφωθούν με τις νέες διατάξεις.
Όπως, λοιπόν, αναφέρεται στη 2η παράγραφο στο Άρθρο 12 του νόμου 4936/2022, από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ρύπων έως και 50 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο (CO2/χλμ).
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως το πρόστιμο δεν επιβάλλεται αν η εταιρεία έχει προβεί σε παραγγελία του οχήματος πριν την 1η Ιανουαρίου 2024 και αυτό δεν έχει παραληφθεί για λόγους που δεν οφείλονται στον αγοραστή και σε κάθε περίπτωση για λόγους ανωτέρας βίας.
Ηλεκτρικά Taxi το 2026 – το 2030 όλα τα LCV
Υπενθυμίζεται, πως στην Περιφέρεια Αττικής και στη Θεσσαλονίκη (με εξαίρεση τα νησιά), προβλέπεται ότι από το 2026 υποχρεωτικά όλα τα νέα Taxi, καθώς και το ένα τρίτο των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών.
Στο μεταξύ, από την 1η Ιανουαρίου 2030 -ή εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία από την ημερομηνία αναφοράς που προβλέπεται στο δίκαιο της ΕΕ- τα νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που θα ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η σχετική διάταξη (Άρθρο 12)
Μέτρα προώθησης των οχημάτων μηδενικών εκπομπών
- Από την 1η Ιανουαρίου 2026, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα νέα Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (ΤΑΞΙ) με άδεια κυκλοφορίας, καθώς και το ένα τρίτο (1/3) των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών.
- Εξαιρούνται οι νησιωτικοί Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α' βαθμού των ως άνω περιοχών. Έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επαναξιολογεί την προβλεπόμενη στο πρώτο εδάφιο ημερομηνία εφαρμογής των ως άνω μέτρων και τη σκοπιμότητα επέκτασής τους και σε άλλες περιφέρειες ή περιφερειακές ενότητες της Επικράτειας και εισηγείται την έκδοση της κοινής απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 33, κατόπιν εκτίμησης των σχετικών επιπτώσεων.
- Από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο (1/4) τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων, έως πενήντα (50) γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο (CO2/χλμ). Για τον υπολογισμό του ποσοστού του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα νέα αυτοκίνητα που αποκτώνται με πώληση και χρηματοδοτική μίσθωση. Το ποσοστό υπολογίζεται σε ετήσια βάση. Η υποχρέωση υφίσταται για κάθε εταιρεία που έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους. Αν η εταιρεία δεν έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους, στον υπολογισμό του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν σωρευτικά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και για όλα τα επόμενα έτη. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας με την υποχρέωση της παρούσας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Το πρόστιμο δεν επιβάλλεται αν η εταιρεία έχει προβεί σε παραγγελία του οχήματος πριν την 1η Ιανουαρίου 2024 και αυτό δεν έχει παραληφθεί για λόγους που δεν οφείλονται στον αγοραστή και σε κάθε περίπτωση για λόγους ανωτέρας βίας.
- Στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση του άρθρου 43 του ν. 4710/2020 (Α' 142) τίθενται στόχοι με σκοπό τη διασφάλιση της επάρκειας των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον παρόντα και τους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Από την 1η Ιανουαρίου 2030 ή, εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία, από την ημερομηνία αναφοράς που προβλέπεται στο ενωσιακό δίκαιο, νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που ταξινομούνται είναι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών.