Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το σημαντικότερο πρόβλημα που πρέπει να ξεπεραστεί είναι φυσικά η κατασκευή σημείων φόρτισης.

Ηλεκτρικά ταξί από το 2019;

3.216 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2018)

Στη Θεσσαλονίκη το 2019 αναμένεται να κυκλοφορήσουν τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά ταξί. Δείτε τι μαθαίνουμε.

Την πρόθεση τους να ενσωματώσουν την ηλεκτροκίνηση στον στόλο ταξί της Θεσσαλονίκης ανακοίνωσαν το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών και η TAXIWAY, η μεγαλύτερη επιχείρηση ραδιοταξί της συμπρωτεύουσας, με περισσότερα από 1000 οχήματα. Στόχος της συνεργασίας ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ είναι μέσα στο 2019 να κυκλοφορήσουν στους δρόμους τα πρώτα ηλεκτροκίνητα ταξί ενώ πρόθεση των επαγγελματιών, σύμφωνα με τον κ. Μαυρίδη, πρόεδρο της Πανελλαδικής Ένωσης Ταξί είναι να ξεκινήσει το πρόγραμμα με περίπου 100 ταξί αρχικά, στην Κεντρική Μακεδονία.

Το σημαντικότερο πρόβλημα που πρέπει να ξεπεραστεί είναι φυσικά η κατασκευή σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων ταξί. Από την μια πλευρά, ο Αθανάσιος Μαυρίδης δήλωσε: « ένα ηλεκτροκίνητο ταξί χρειάζεται φόρτιση τουλάχιστον μία φορά – ίσως και δύο φορές – την ημέρα. Αυτό απαιτεί την ύπαρξη σταθμών φόρτισης, ώστε η φόρτιση να γίνεται εύκολα και γρήγορα» ενώ ο Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, επισήμανε ότι «o ΔΕΔΔΗΕ έχει αναθέσει στο ΙΜΕΤ την υπηρεσία τεχνικού συμβούλου για την ποσοτικοποίηση των απαιτουμένων ταχυφορτιστών κατά μήκος των εθνικών αξόνων και απλών φορτιστών στις αστικές περιοχές της Ελλάδας». Ήδη πάντως  γίνονται κινήσεις για να εγκατασταθούν οι πρώτοι ταχυφορτιστές με κρατικά κονδύλια σε νευραλγικά σημεία των πόλεων ενώ το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ έχει ξεκινήσει την εγκατάσταση του πρώτου ταχυφορτιστή και άλλους απλούς φορτιστές σε σταθμό φόρτισης των ΕΛΠΕ, σε σημείο μεταξύ Χαριλάου και Θέρμης, για χρήση από το ευρύτερο κοινό.

Αλλο ένα πρόβλημα που μένει να ξεπεραστεί είναι η νομοθεσία που αυτή τη στιγμή δεν προβλέπει την χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων ως ταξί ενώ ακόμα πρέπει τα ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν range extender να κατηγοριοποιηθούν στην Ελλάδα, όπως γίνεται ήδη στην υπόλοιπη Ευρώπη, ως αμιγώς ηλεκτρικά και όχι σαν υβριδικά, ώστε να σταματήσουν να φορολογούνται.

Πάντως, κατά την επίσκεψη του στο περίπτερο της Taxisway στη ΔΕΘ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ήταν θετικός στις νομοθετικές αλλαγές για να επιτραπεί η κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων ως ταξί στην Ελλάδα.