Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Στο πλαίσιο ερευνών της Scania αναφορικά με την οδική ασφάλεια, οδηγοί κλήθηκαν να οδηγήσουν ενώ παράλληλα καταγράφονταν οι εγκεφαλικές λειτουργίες τους.

Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα οδηγών

2.220 Επισκέψεις στο άρθρο (4/10/2016)

Με την αυτοματοποίηση των σύγχρονων οχημάτων να αυξάνεται διαρκώς, οι επιστήμονες αναζητούν νέους τρόπους καθορισμού της βέλτιστης «επικοινωνίας» οδηγού – οχήματος, κάτω από όλες τις συνθήκες.

Με τα αυτόνομα οχήματα να βρίσκονται ουσιαστικά προ των πυλών αλλά και τα οχήματα που κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο της ΕΕ να επιδεικνύουν ήδη πολλαπλές αυτοματοποιήσεις χάρη στη χρήση πολλαπλών ηλεκτρονικών συστημάτων που μειώνουν –και διευκολύνουν- το έργο του οδηγού, οι επιστήμονες προσπαθούν να καθορίσουν τις βέλτιστες πρακτικές μέσω των οποίων, το όχημα θα συνεργάζεται – επικοινωνεί- προειδοποιεί τον οδηγό του για τις διάφορες καταστάσεις που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.
Αυτός ακριβώς είναι και ο τομέας ερευνών του τμήματος «Driver Vehicle Interaction» της Scania που επιχειρεί να κωδικοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί των οχημάτων της εταιρείας αντιλαμβάνονται μια πληθώρα από ήχους, μεταξύ των οποίων και συγκεκριμένες προειδοποιήσεις για διάφορες επικίνδυνες καταστάσεις όπως τυχόν εμπόδια στο δρόμο του φορτηγού, μετατοπίσεις του φορτίου ή ακραία καιρικά φαινόμενα.
Προκειμένου να εξελίξει και να συγκεκριμενοποιήσει τις έρευνες του, το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης της Scania συνεργάζεται με το Ινστιτούτο «Max Planck Institute for Biological Cybernetic» της Γερμανίας σε μια ειδική σειρά πειραμάτων με τη βοήθεια 16 επαγγελματιών οδηγών.
Κατά τη διάρκεια των μελετών, κάθε ένας από τους οδηγούς έπρεπε να οδηγήσει σε έναν προσομοιωτή μια διαδρομή 25 λεπτών κατά τη διάρκεια της οποίας, δέχονταν 12 διαφορετικά ηχητικά σήματα για 20 φορές. Οι ήχοι προέρχονταν από διάφορες γωνίες, με διαφορετικές εντάσεις ενώ παράλληλα, επιπλέον άσχετοι ήχοι παρεμβάλλονταν.
Οι οδηγοί έπρεπε να πιέζουν ένα κουμπί κάθε φορά, προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως είχαν αντιληφθεί κάθε προειδοποιητικό ήχο.
Παράλληλα όμως, κάθε οδηγός έφερε ένα ειδικό κάλυμμα ηλεκτροεγκεγαλογράφου (EEG) με 64 ηλεκτρόδια να εφάπτονται στο κρανίο του προκειμένου να καταγράφεται η εγκεφαλική τους δραστηριότητα.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται για την διάγνωση διαφόρων εγκεφαλικών παθήσεων όπως η επιληψία, ορισμένες μορφές άνοιας κ.ο.κ.
Με την χρήση των εν λόγω εγκεφαλογραφημάτων, οι ειδικοί της Scania ευελπιστούν να καθορίσουν ποιοι τύποι ηχητικών σημάτων καταφέρνουν να ερεθίσουν περισσότερο ή και κατάλληλα, τις εγκεφαλικές δραστηριότητες του οδηγού ή, για να το πούμε πιο απλά, ποιοι ήχοι γίνονται πιο εύκολα και άμεσα αντιληπτοί από τον οδηγό υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Με αυτόν τον τρόπο, ευελπιστούν πως θα είναι σε θέση να καθορίσουν τις παραμέτρους που επιβάλλεται να πληρούνται προκειμένου το όχημα να είναι σε θέση να προειδοποιήσει τον οδηγό του για τυχόν προβλήματα όπως για παράδειγμα, η χρήση της σειρήνας ενός ασθενοφόρου, είναι άμεσα αντιληπτή και ωθεί τους οδηγούς των προπορευμόμενων οχημάτων να αλλάξουν λωρίδα κυκλοφορίας προκειμένου να διευκολύνουν τη διάβαση του ασθενοφόρου που ακολουθεί.