Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Προκειμένου να εξελιχθεί η σχεδίαση της καμπίνας του νέου Actros δαπανήθηκαν χιλιάδες εργατοώρες σε δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα.

Η βέλτιστη θέση των νέων βραχιόνων του συστήματος MirrorCam που αντικαθιστά τους συμβατικούς πλευρικούς καθρέπτες…

… αποδείχθηκε πως επιφέρει (από μόνη της) μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 1,5%!

Καλύτερη αεροδυναμική = μειωμένη κατανάλωση

12.603 Επισκέψεις στο άρθρο (26/2/2020)

Η νέα γενιά του Mercedes-Benz Actros έχει να επιδείξει ακόμη χαμηλότερη (-5%) κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τον προκάτοχο της, χάρη και στον σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμικό συντελεστή του.

Η νέα γενιά του Actros απέσπασε πρόσφατα τη διάκριση του «International Truck of the Year» για το 2020. Το κορυφαίο βαρύ φορτηγό στη γκάμα της Mercedes-Benz Trucks δεν θεωρείται τυχαία ως ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς, μεταξύ άλλων η κατανάλωση καυσίμου του έχει βελτιωθεί κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και συνολικά, κατά 15%(!) από το 2011.
Με βάση μάλιστα τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής, η νέα γενιά του Actros έχει να επιδείξει βελτιωμένη οικονομία καυσίμου κατά 3% σε ότι αφορά στις εφαρμογές που προβλέπουν δρομολόγια στον αυτοκινητόδρομο (π.χ. διεθνείς / εθνικές μεταφορές) και ως και κατά 5% σε εφαρμογές όπως οι ενδοαστικές μεταφορές.
Εκτός από προηγμένα τεχνολογικά συστήματα όπως π.χ. το νέο Predictive Powertrain Control (PPC) ή την αναβάθμιση του συστήματος μετάδοσης της κίνησης και των αξόνων, η σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του νέου Actros βασίζεται και στην αντικατάσταση των παραδοσιακών πλευρικών καθρεπτών από το σύστημα MirrorCam.
Προκειμένου να καταλάβει κανείς πόσο σημαντική εξέλιξη για τα σύγχρονα βαρέα φορτηγά είναι η αντικατάσταση των πλευρικών καθρεπτών από σύστημα καμερών, όπως π.χ. το MirrorCam της Mercedes-Benz, αξίζει να αναφέρουμε πως στην εν λόγω κατηγορία οχημάτων, λόγω του σχήματος της καμπίνας, το ένα τρίτο (1/3) της ενέργειας που παράγεται από τον κινητήρα, προορίζεται να την εξουδετέρωση της αντίστασης που το όχημα δέχεται κατά την κίνηση του από τον αέρα!
Στην περίπτωση του νέου Actros, με βάση τις μελέτες των ειδικών της Mercedes-Benz, μόνο το σύστημα MirrorCam διασφαλίζει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 1,5%, ενώ σημαντική είναι και η μείωση που επιτυγχάνεται λόγω της βελτίωσης του συνολικού αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος χάρη στη νέα σχεδίαση του συνόλου της καμπίνας.
 
Εξέλιξη μέσω υπολογιστών και αεροδυναμικής σήραγγας
Προκειμένου να εξελιχθεί η σχεδίαση της καμπίνας του νέου Actros και τα βέλτιστα οφέλη από τη χρήση του συστήματος MirrorCam, οι ειδικοί της Mercedes-Benz Trucks δαπάνησαν μεγάλα κονδύλια και χιλιάδες εργατοώρες, τόσο σε… ψηφιακό περιβάλλον, μέσω δοκιμών σε μοντέλα στον υπολογιστή, όσο και στην αεροδυναμική σήραγγα της εταιρείας, στη γραμμή παραγωγής στο Unterturkheim.
Η εν λόγω αεροδυναμική σήραγγα είναι σε θέση να προσομοιώσει ταχύτητες αέρα έως και 250 χλμ./ώρα ενώ, βασικό μέλημα των σχεδιαστών, σε συνεργασία με τους μηχανικούς της εταιρείας, ήταν η εξεύρεση της βέλτιστης θέσης επί των πλευρών της καμπίνας, όπου θα τοποθετούνταν τελικά οι βραχίονες των καμερών του MirrorCam.
Οι σχετικές θέσεις που τελικά κρίθηκε πρέπον να δοκιμαστούν στο τελικό στάδιο ήταν στο πάνω ή κάτω μέρος της πρώτης κολώνας της καμπίνας (A pillar) και οι αντίστοιχες θέσεις στη δεύτερη κολώνα (B Pillar). Τελικά, μετά από εκτεταμένες δοκιμές, διαπιστώθηκε πως τα βέλτιστα οφέλη στην αεροδυναμική του οχήματος διασφαλίζοντας με την τοποθέτηση των καμερών στο πάνω μέρος της εμπρός κολών, πρακτικά λίγο ψηλότερα από τη θέση όπου εδράζονταν μέχρι τώρα οι –συμβατικοί- πλευρικοί καθρέπτες.
Καταλήγοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο Mercedes-Benz Actros απέσπασε το βραβείο του «International Truck of the Year 2020» μεταξύ άλλων για την εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο αλλά και το ιδιαίτερα προηγμένο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως εφοδιάζεται με τεχνολογικές καινοτομίες όπως το «Active Drive Assist» που ουσιαστικά επιτρέπει την ημι-αυτόνομη κίνηση του οχήματος σε όλες τις ταχύτητες κίνησης, την 5η γενιά του «Active Brake Assist», το νέο… ψηφιακό περιβάλλον εργασίας για τον οδηγό με την ονομασία «Multimedia Cockpit» αλλά και το προηγμένο σύστημα cruise-control με την ονομασία «Predictive Powertrain Control» που προαναφέραμε.