Έχεις μόλις δυο μέρες που έπλυνες μέσα – έξω το όχημά σου και ξαφνικά το βλέπεις καλυμμένο με κίτρινη σκόνη παντού. Μην τρελαίνεσαι, τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο νομίζεις…
Αρκετοί μπερδεύονται και νομίζουν πως πρόκειται για την περίφημη «σκόνη από τη Σαχάρα» ή ότι αποτελεί προϊόν της αφρικανικής ζέστης, αλλά κάτι τέτοιο δε θα μπορούσε να ισχύει για τον εξής απλό λόγο: η συγκεκριμένη σκόνη έχει κόκκινη απόχρωση και όχι κίτρινη.
Αντιθέτως, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Διότι η κίτρινη σκόνη που σου ανεβάζει το αίμα στο… κεφάλι, κάθε φορά που τη βλέπεις απλωμένη πάνω στο φρεσκοπλυμένο σου Pick-Up, Van κ.ο.κ. επί της ουσίας δεν είναι τίποτε άλλο από την περίφημη γύρη των κωνοφόρων δέντρων (π.χ. έλατο ή πεύκο), η οποία παράγεται συνήθως προς την άνοιξη.
Οι χειρότεροι δυνατοί συνδυασμοί
Βεβαίως, η γύρη των δέντρων από μόνη της δε συνιστά σοβαρό πρόβλημα για την καθαριότητα του οχήματός μας. Εκτός και αν συνδυαστεί με αέρα ή βροχή. Αυτό γιατί, στην πρώτη περίπτωση η σκόνη προφανώς θα απλωθεί περισσότερο, ενώ στη δεύτερη η γύρη θα μετατραπεί σε λάσπη.
Όπως και να ΅χει, η γύρη συναντάται σε σημεία και σε περιοχές με μεγάλη βλάστηση, πράγμα που σημαίνει ότι στο κέντρο π.χ. της Αθήνας δύσκολα θα την αντικρίσεις. Από την άλλη, στα βόρεια και στα νότια προάστια τη βλέπουμε πιο συχνά.
Ακόμα περισσότερο, είναι αρκετά πιθανό να τη βρούμε μπροστά μας στο σενάριο που παρκάρουμε το όχημά μας κάτω από ένα πεύκο ή ένα έλατο, ενώ αν τυχόν συνδυαστεί με κουτσουλιές ή με άλλες βρωμιές (ή με τη βροχή, όπως προαναφέρθηκε), τότε το αποτέλεσμα ενδέχεται να είναι πολύ αποθαρρυντικό για τον κάτοχο.
Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για το χρώμα! – Εκτός από…
Πάντως, αν εξαιρέσουμε το αισθητικό και το οπτικό κομμάτι της υπόθεσης, σε πρακτικό επίπεδο δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, κατά συνέπεια οι αντιδράσεις σε επίπεδο υστερίας αν μη τι άλλο κρίνονται τουλάχιστον υπερβολικές. Διότι, με ένα απλό πλύσιμο γίνεται σίγουρα η δουλειά μας και μάλιστα δίχως καμία ανησυχία για πιθανή αλλοίωση του χρώματος.
Εξαίρεση, αποτελεί το ενδεχόμενο η γύρη να συνδυαστεί με ρετσίνι ή με κουτσουλιές – διότι θα χρειαστεί οινόπνευμα – ωστόσο αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι πως δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε στεγνό πανί, διότι αν υπάρχουν και άλλες βρωμιές (π.χ. άμμος, στάχτη κλπ.), τότε δίχως τη χρήση νερού είναι πολύ πιθανό να προκληθεί ζημιά στο βερνίκι.
Επιπλέον προσοχή στην καμπίνα
Εκεί βεβαίως που τα πράγματα μπορεί να γίνουν ιδιαίτερα σοβαρά, είναι με όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα με αλλεργίες – και ακόμα χειρότερα, αν αγνοούν την ύπαρξή τους.
Λαμβάνοντας υπόψη, άλλωστε, πως η γύρη προκαλεί συμπτώματα όπως φτέρνισμα, συνάχι και δάκρυα στα μάτια, η νούμερο ένα προτεραιότητα του οδηγού πρέπει να είναι η καμπίνα και πιο συγκεκριμένα το φίλτρο της. Με βάση τις συμβουλές του γιατρού, λοιπόν, ενημερωνόμαστε για τη συχνότητα με την οποία πρέπει να αλλάζουμε το φίλτρο, ούτως ώστε να μη βρεθούμε σε άβολες καταστάσεις που θα μας κάνουν τις συνθήκες οδήγησης ακόμα πιο απαιτητικές από ό,τι ήδη είναι.