Οι κορυφαίες εταιρείες κατασκευής φορτηγών της ΕΕ, συμμετέχουν στο κοινό ερευνητικό πρόγραμμα «Ensemble» για τα μεικτά «κονβόι» φορτηγών στην ΕΕ.
Κοινό πρόγραμμα εξέλιξης του «platooning»
2.569 Επισκέψεις στο άρθρο (5/2/2018)
Μέσω του ερευνητικού προγράμματος «Ensemble», οι διεθνείς εταιρείες κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων αναμένεται να συνεργαστούν για την εξέλιξη των «μεικτών» συρμών φορτηγών (platooning).
Πιο συγκεκριμένα, η πρωτοβουλία «Ensemble» του ολλανδικού ερευνητικού οργανισμού TNO, αναμένεται να προσφέρει το κατάλληλο… βήμα για τη συνεργασία μεταξύ διαφόρων κορυφαίων εταιρειών κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (όπως οι DAF, Daimler Trucks, Iveco, MAN, Scania και Volvo Trucks) προκειμένου να εξελίξουν από κοινού τη διαδικασία «platooning» που επιτρέπει στα φορτηγά οχήματα να κινούνται αυτόνομα σε… συρμούς όπου, το κάθε όχημα απέχει ελάχιστα από αυτό που προπορεύεται.
Κάθε μία εκ των εταιρειών που προαναφέραμε, εξελίσσει ήδη τις βέλτιστες τεχνολογικές λύσεις που επιτρέπουν στην συνεχή επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων που κινούνται σε ένα κονβόι, προκειμένου όλα τα οχήματα που ουσιαστικά εμπλέκονται σε αυτό, να μπορούν να… αντιδράσουν άμεσα, στις αλλαγές που πραγματοποιηθεί το όχημα που ουσιαστικά προπορεύεται όλων.
Ωστόσο, αν και όλες σχεδόν οι εταιρείες έχουν εξελίξει λύσεις που αφορούν ειδικά τα οχήματα που προσφέρουν στους πελάτες τους, στόχος της πρωτοβουλίας «Ensemble» του ερευνητικού κέντρου TNO είναι η εξέλιξη –κοινών- τεχνολογιών που θα είναι συμβατές με τα οχήματα όλων των κατασκευαστών. Με αυτόν τον τρόπο, στο προσεχές μέλλον, τα εν λόγω κονβόι φορτηγών που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ, θα αποτελούνται από οχήματα διαφορετικών κατασκευαστών που ωστόσο, θα πληρούν τις προδιαγραφές συγκεκριμένων πρωτόκολλων, που θα τους επιτρέπουν να «επικοινωνούν» απρόσκοπτα μεταξύ τους.
Καταλήγοντας, αξίζει να σημειώσουμε πως το πρόγραμμα «Ensemble» φιλοδοξεί να εξελίξει τις απαιτούμενες τεχνολογικές λύσεις και να δοκιμάσει «μεικτά» κονβόι φορτηγών οχημάτων τόσο σε ειδικές πίστες όσο και σε δημόσιους δρόμους της ΕΕ, έως το 2021.