Η MAN θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων MAN eTruck το 2024 και ήδη οι προπαραγγελίες έχουν ξεπεράσεις τις 500.
Η MAN ζητάει περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης για φορτηγά
«Η τεχνολογική αναταραχή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Ήδη από το
2030, τα μισά φορτηγά μας που ταξινομούνται ετησίως στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά με μπαταρία. Για να πετύχουμε αυτό, χρειαζόμαστε την υποστήριξη των πολιτικών: στην κατασκευή σε όλη την Ευρώπη περίπου
50.000 δημοσίων σημεία φόρτισης φορτηγών και τιμή CO2 που κάνει τα ηλεκτρονικά φορτηγά πιο οικονομικά από το ντίζελ», δήλωσε ο Alexander Vlaskamp, Διευθύνων Σύμβουλος της
MAN Truck & Bus, κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής με τον Πρόεδρο Stephan Weil στο
νέο MAN eTruck, κατευθυνόμενοι για τον εορτασμό των 180ων γενεθλίων του πρωτοπόρου στα επαγγελματικά οχήματα
Heinrich Büssing στο εργοστάσιο της
MAN στο Salzgitter. Η τοποθεσία, η οποία ιδρύθηκε ως εργοστάσιο
Büssing και αργότερα ανέλαβε η
MAN μαζί με την παραδοσιακή μάρκα, θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο για τα
ηλεκτρικά φορτηγά στο μέλλον ως μέρος του δικτύου εργοστασίων
MAN και της μητρικής εταιρείας
TRATON με επικεντρώνεται στην παραγωγή εξαρτημάτων και στην εφοδιαστική ανταλλακτικών.
Κυβερνητική υποστήριξη για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων
«Η τεχνολογική αλλαγή επηρεάζει όλους. Γι' αυτό οι καταρτισμένοι υπάλληλοι είναι το κλειδί για την επιτυχία του μετασχηματισμού. Και εδώ, θα χρειαστεί ενεργή υποστήριξη από τους πολιτικούς τα επόμενα χρόνια για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων και να διατηρηθούν οι μελλοντικές τεχνολογίες στη Γερμανία », δήλωσε ο Chief Human Resources Officer της
MAN Truck & Bus, Arne Puls, αναφέροντας μια άλλη σημαντική πτυχή για τη μεταμόρφωση κατά τη διάρκεια της διαδρομής με
eTruck στο Salzgitter. Διότι στην παραγωγή, για την οποία η
MAN έχει ήδη εκπαιδεύσει συνολικά 2.600 υπαλλήλους στην τεχνολογία υψηλής τάσης, αλλά κυρίως στην ανάπτυξη της ηλεκτρικής τεχνολογίας, απαιτείται πολλή νέα τεχνογνωσία ώστε τα ηλεκτρονικά φορτηγά να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια μεγάλη ποικιλία πρακτικών εφαρμογών στο μέλλον.
Το φορτηγό θα μπορεί να φορτίζει σε 45 λεπτά
Για παράδειγμα, για να μπορούν να καλύπτουν ηλεκτρικά μεγάλες αποστάσεις μεταφοράς, τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων θα πρέπει να μπορούν να φορτίζονται πλήρως κατά τη διάρκεια του 45λεπτου διαλείμματος οδήγησης των οδηγών. Η
MAN συμμετέχει με πολλούς εταίρους στην ανάπτυξη του συστήματος φόρτισης μεγαβάτ (MCS) που απαιτείται για αυτό μέσω του έργου NEFTON. Το
νέο MAN eTruck είναι ήδη τεχνικά προετοιμασμένο για αυτό το πρότυπο MCS, το οποίο αναμένεται να είναι διαθέσιμο από το 2025. Οι ημερήσιες αποστάσεις μεγάλων αποστάσεων έως και 1.000 χιλιομέτρων θα είναι επομένως δυνατές στο μέλλον. Και με τις μεταβλητές
διαμορφώσεις μπαταριών του μεταξύ 300 και 500 kWh χρησιμοποιήσιμης χωρητικότητας, θα καλύψει εύκολα και άλλες τυπικές εργασίες μεταφοράς των σημερινών φορτηγών, όπως η απόρριψη απορριμμάτων χαμηλού θορύβου και χωρίς εκπομπές ρύπων στην πόλη ή η πιο φιλική προς το κλίμα συλλογή γάλα από βιοκαλλιεργητές.
Η MAN αναπτύσσει το δικό της πανευρωπαϊκό δίκτυο φορτιστών
Η
MAN κάνει επίσης εντατικές προετοιμασίες για την
ηλεκτροκίνηση στον τομέα της υποδομής φόρτισης και δημιουργεί
1.700 σημεία φόρτισης φορτηγών υψηλών επιδόσεων κατά μήκος των μεγάλων ευρωπαϊκών οδικών αρτηριών τα επόμενα πέντε χρόνια σε κοινοπραξία με την TRATON και άλλους συνεργάτες. Επιπλέον, η
MAN παρέχει ήδη στους πελάτες ολοκληρωμένες συμβουλές για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και προσφέρει επίσης την απαραίτητη υποδομή φόρτισης μέσω συνεργατών.
Ξεκινάει την παραγωγή το 2024 στο εντρικό εργοστάσιο του Μονάχου
Η παραγωγή του
νέου MAN eTruck θα ξεκινήσει το 2024 στο κεντρικό εργοστάσιο του Μονάχου. Στο μέλλον, αρχικά θα βγει από τη γραμμή παραγωγής εκεί σε μικτή παραγωγή με συμβατικά φορτηγά ντίζελ. Η ιδέα, με την οποία περίπου τα μισά από όλα τα φορτηγά που παράγονται ετησίως από τη
MAN πρόκειται να είναι ηλεκτρικά έως το 2030, ενσωματώνει επίσης τις άλλες εγκαταστάσεις της
MAN. Η Κρακοβία, για παράδειγμα, θα παράγει μεγαλύτερους αριθμούς φορτηγών ντίζελ καθώς αυξάνεται η ηλεκτροκίνηση προκειμένου να δημιουργηθεί μεγαλύτερη χωρητικότητα για ηλεκτρικά φορτηγά στο Μόναχο.