Αλεξανδρούπολη-Πειραιάς: Πλάνο για δωρεάν ακτοπλοϊκή μεταφορά φορτηγών
«Φορτίζω Παντού»: Παράταση στις αιτήσεις μέχρι το τέλος του έτους!
Μέχρι το 2028 ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου!
- Τα ηλεκτρικά χρειάζονται ώρα για να φορτίσουν (στην καλύτερη 30` σε ταχυφορτιστή)
- Τα οχήματα υδρογόνου γεμίζουν σε σταθμούς ανεφοδιασμού, σε λιγότερο από 5`
- Το Opel Movano Hydrogen θα βγάζει 400 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα
- Το Renault Master θα γίνει και αυτό υδρογονοκίνητο, σε μελλοντική αναβάθμιση
Τα ηλεκτρικά οχήματα έρχονται με ταχύτατους ρυθμούς στην αγορά, αντικαθιστώντας σταδιακά τους παραδοσιακούς κινητήρες βενζίνης και diesel. Υπόσχονται καθαρές μετακινήσεις, με χαμηλότερο κόστος χρήσης σε σχέση με τα παλαιότερα οχήματα.
Υπάρχουν όμως πολλοί οι οποίοι βλέπουν με «μισό μάτι» την ηλεκτροκίνηση και εκφράζουν τις ανησυχίες τους, οι οποίες επικεντρώνονται ως επί το πλείστον, στην αυτονομία. Τα ηλεκτρικά οχήματα έρχονται με διάφορες μπαταρίες και αυτονομίες, οι οποίες θεωρητικά μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις μιας ημέρας, όμως η φόρτισή τους χρειάζεται ακόμα αρκετή ώρα. Σε ταχυφορτιστή ένα μέσο όχημα μπορεί να «γεμίσει» από το 20 στο 80% σε περίπου μισή ώρα, ενώ η μπαταρία καταπονείται περισσότερο με τις γρήγορες φορτίσεις, μειώνοντας την διάρκεια ζωής της.
Για τους παραπάνω λόγους, οι εταιρείες αυτοκινήτων και παραγωγής ενέργειας στρέφουν το «βλέμμα» τους και στην υδρογονοκίνηση. Τα οχήματα υδρογόνου είναι εξίσου φιλικά προς το περιβάλλον με τα ηλεκτρικά μπαταρίας, καθώς το μόνο «απόβλητο» από τη διαδικασία είναι παραγωγής ενέργειας είναι νερό σε μορφή υδρατμών. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους είναι ότι μπορούν να γεμίσουν εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, σε σταθμούς ανεφοδιασμού, ακριβώς όπως τα παραδοσιακά οχήματα, σε λιγότερο από 5 λεπτά. Το μειονέκτημα; Οι υποδομές είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, με αποτέλεσμα ο ανεφοδιασμός να μην είναι πρακτικά τόσο εύκολος. Αυτή τη στιγμή η Γερμανία ηγείται στην υδρογονοκίνηση, με 92 σταθμούς ανεφοδιασμού στη χώρα, ενώ στην Ελλάδα προγραμματίζεται η κατασκευή 26 σταθμών ως το 2030.
Υπάρχουν όμως εταιρείες οι οποίες βλέπουν προοπτική στο υδρογόνο και αναπτύσσουν τις δικές τους προτάσεις. Οι πιο χαρακτηριστικές είναι αυτές της Opel και της Renault, οι οποίες ανακοίνωσαν υδρογονοκίνητες εκδόσεις των μεγάλων Van Movano και Master αντίστοιχα.
Tο Opel Movano Hydrogen θα μπορεί να βγάλει ως και 400 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr