ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
Το κόστος του diesel έχει ανέλθει από το 45% στο 70% του συνολικού λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού πλέον!

Το κόστος του diesel έχει ανέλθει από το 45% στο 70% του συνολικού λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού πλέον!

ΟΦΑΕ: μέτρα «οξυγόνο» κατά των τιμών του diesel

32.201 Επισκέψεις στο άρθρο (12/10/2022)

Την ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων οικονομικής φύσεως που θα στηρίξουν τους Έλληνες μεταφορείς από το δυσβάστακτο πλέον κόστος των καυσίμων ζητά με ανοικτή της επιστολή προς όλους τους κρατικούς φορείς η ΟΦΑΕ, προειδοποιώντας για… τσουνάμι χρεωκοπιών και προβλήματα στην Εφοδιαστική Αλυσίδα γενικότερα.

Πώς η αύξηση του κόστους των καυσίμων διέλυσε τις μεταφορές!

 

  • Το κόστος καυσίμου είναι το 70% του συνολικού λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού!
  • Η τιμή του diesel έχει ανέβει κατά 80% από το 2021 έως σήμερα
  • Οικονομικός «στραγγαλισμός» του κλάδου, προβλήματα στην Εφοδιαστική Αλυσίδα
  • Τι ισχύει στις άλλες χώρες και ποιες οι προτάσεις της ΟΦΑΕ
 
 
Με σχετική ανοικτή επιστολή της την 10η Οκτωβρίου 2022 προς τον πρωθυπουργό της Ελλάδας και τους αρμόδιους υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομικών και Ανάπτυξης & Επενδύσεων και υπογράφουν ο Πρόεδρος, κ. Απόστολος Κενανίδης και ο Γενικός Γραμματέας, κ. Χαράλαμπος Τσοχαταρίδης, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), ζητά την ενίσχυση του κλάδου των οδικών μεταφορών για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της αύξησης των τιμών των καυσίμων.
 
Στη σχετική επιστολή αναφέρονται τα πολλά και σημαντικά προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί για τον κλάδο από το 2008 και μετά, απόρροια της οικονομικής ύφεσης, της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Θεαματική αύξηση του κόστους καυσίμων

 
Με βάση τα διεθνή δεδομένα, το κόστος καυσίμου αφορά στο 45% του συνολικού λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού οχήματος ωστόσο, με τα σημερινά δεδομένα στις τιμές καυσίμου, το εν λόγω κόστος ανάγεται στο 70%!
 
Η ΟΦΑΕ αναφέρει μεταξύ άλλων πως από τις αρχές του 2021 έως σήμερα, η τιμή των καυσίμων στην ΕΕ έχει αυξηθεί κατά 80% ενώ, από το Φεβρουάριο του 2022, μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες, αυξήθηκε έως και 25% - 30%.
 
Η μετακύλιση των αυξήσεων αυτών στους πελάτες των μεταφορικών επιχειρήσεων είναι πρακτικά αδύνατη καθώς η αγορά αδυνατεί να αντεπεξέλθει ενώ παράλληλα, οι μεταφορείς έχουν επηρεαστεί από τις αυξήσεις σε καύσιμα για τα είδη και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν (π.χ. επίναυλος στα ακτοπλοϊκά ναύλα).

Οικονομικός «στραγγαλισμός» και προβλήματα στην Εφοδιαστική Αλυσίδα

 
Όλα τα παραπάνω ωστόσο αναμένεται να πλήξουν άμεσα (μέσα στους αμέσως επόμενους μήνες) την εύρυθμη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας δεδομένου ότι, η συντριπτική πλειοψηφία των μεταφορικών επιχειρήσεων σήμερα (που κατά κύριο λόγο αφορά σε 1 – 2 οχήματα ανά ιδιοκτήτη), λειτουργεί με αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα και τα χρηματοοικονομικά αποθεματικά έχουν μηδενιστεί.
 
Τέτοιου είδους επιχειρήσεις δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικά εργαλεία και δεν μπορούν να καλύψουν τις αυξανόμενες ελλειμματικές ταμειακές ροές με απότέλεσμα, αν οι έλληνες μεταφορείς δεν λάβουν οικονομική στήριξη από την Πολιτεία, θα αναγκαστούν σύντομα να ακινητοποιήσουν τα οχήματα τους και θα χρεοκοπήσουν εντός των επόμενων μηνών!

Συνέχεια του άρθρου >>>

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »