Οι δεξαμενές φυσικού αερίου έχουν κατασκευαστεί για να αντέχουν πολλαπλάσιες πιέσεις από αυτές στις οποίες το CNG αποθηκεύεται στο εσωτερικό τους.

Όταν το φυσικό αέριο καταναλωθεί, το σύστημα τροφοδοσίας του οχήματος στρέφεται αυτόματα στην χρήση του δεύτερου τύπου καυσίμου (πετρέλαιο ή βενζίνη).

Μύθοι και αλήθειες για το φυσικό αέριο

Παρά το γεγονός ότι το φυσικό αέριο εξελίσσεται σε ένα από τα πιο δημοφιλή εναλλακτικά καύσιμα για την αυτοκίνηση, αρκετοί είναι αυτοί που έχουν ενδοιασμούς ως προς την χρήση του. Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα…

 
Το φυσικό αέριο έχει αποδειχθεί πως αποτελεί μια από τις πιο βιώσιμες, φιλικές προς το περιβάλλον και αποδοτικές επιλογές καυσίμου για όλους τους τύπους επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων.
Πέραν από τα σαφή πλεονεκτήματα που προσφέρει στον ιδιοκτήτη του οχήματος χάρη στη σημαντικά περιορισμένη τιμή λιανικής του σε σχέση με τους συμβατικούς τύπους καυσίμου (πετρέλαιο κίνησης, αμόλυβδη βενζίνη), το φυσικό αέριο έχει αρκετά ακόμη πλεονεκτήματα όπως π.χ. οι ελάχιστες εκπομπές ρύπων που εκλύονται στην ατμόσφαιρα.
Την ίδια στιγμή, η λειτουργία ενός κινητήρα φυσικού αερίου είναι σημαντικά πιο αθόρυβη σε σχέση π.χ. με τους πετρελαιοκινητήρες.
Στην παρούσα φάση, πέραν του ευρύτατου δικτύου εξουσιοδοτημένων επαγγελματικών που ασχολούνται με τις διασκευές κινητήρων προκειμένου αυτοί να είναι σε θέση να κάνουν χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο, σημαντικό ποσοστό των διεθνών αυτοκινητοβιομηχανιών, προσφέρουν πολλαπλούς από τους εκπροσώπους τους σε εκδόσεις με καύσιμο το φυσικό αέριο, απευθείας από τη γραμμή παραγωγής.
Παρακάτω σας παραθέτουμε ορισμένα χαρακτηριστικά ερωτήματα που ενδεχομένως έχουν απασχολήσει όλους όσους έχουν αναρωτηθεί αν πρέπει ή όχι να καταφύγουν στην επιλογή του φυσικού αερίου ως καύσιμο για το υπάρχον ή το επόμενο αυτοκίνητο τους.
 
Ποια είναι η αίσθηση του να οδηγείς ένα αυτοκίνητο με κινητήρα φυσικού αερίου;
Στην πραγματικότητα, ο οδηγός να είναι σε θέση να αναγνωρίσει την παραμικρή διαφορά ως προς την αίσθηση ή την απόδοση ενός κινητήρα που κινείται με καύσιμο το φυσικό αέριο σε σχέση με αντίστοιχου κυβισμού / ιπποδύναμης μηχανικά σύνολα με καύσιμο το πετρέλαιο κίνησης ή τη βενζίνη. Ενδεχομένως, η μόνη διαφορά να είναι στα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου, με τους κινητήρες CNG να είναι αρκετά πιο αθόρυβοί.
 
Πόσο ασφαλείς είναι οι δεξαμενές του φυσικού αερίου;
Οι δεξαμενές φυσικού αερίου είναι απόλυτα ασφαλείς ως προς την συμπεριφορά τους ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες τροχαίων ατυχημάτων. Κατασκευασμένες με βάση τις πιο αυστηρές προδιαγραφές της ΕΕ, οι εν λόγω δεξαμενές υποδέχονται το φυσικό αέριο στο εσωτερικό τους, υπό πίεση 200 bar ωστόσο, έχουν κατασκευαστεί για να αντέχουν –τουλάχιστον- διπλάσιες πιέσεις!
Πέραν αυτού, ακόμη και στην περίπτωση πυρκαγιάς, οι ειδικές βαλβίδες με τις οποίες εφοδιάζονται, φροντίζουν να απελευθερώνουν το φυσικό αέριο στην ατμόσφαιρα (είναι ελαφρύτερο από τον αέρα) με ελεγχόμενες ριπές προκειμένου να εκτονωθεί η πίεση στο εσωτερικό της δεξαμενής.
 
Πόσο «οικολογικό» είναι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα φυσικού αερίου;
Οι υπάρχουσες επιλογές στην αγορά υπερκαλύπτουν κατά πολύ τις προδιαγραφές της Euro6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων τους ενώ, ως καύσιμο το φυσικό αέριο είναι σημαντικά «καθαρότερο» σε σχέση τόσο με την βενζίνη και το πετρέλαιο, όσο και το υγραέριο.
 
Τι θα συμβεί αν δεν μπορώ να ανεφοδιαστώ εγκαίρως με CNG;
Ακόμη και στην περίπτωση που το φυσικό αέριο τελειώσει στην ή τις δεξαμενές του οχήματος, ο κινητήρας είναι σε θέση να συνεχίσει να λειτουργεί με καύσιμο π.χ. την αμόλυβδη βενζίνη. Για τον λόγο αυτόν, τα περισσότερα εκ των μοντέλων που είναι διαθέσιμα από τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες με κινητήρες φυσικού αερίου, εφοδιάζονται με διπλές δεξαμενές προκειμένου, όταν το φυσικό αέριο εξαντληθεί, το σύστημα τροφοδοσίας του οχήματος στρέφεται αυτόματα στην δεξαμενή του δεύτερου τύπου καυσίμου (π.χ. βενζίνη) για τη λειτουργία του κινητήρα. Μάλιστα, στις περισσότερες των περιπτώσεων, η αυτονομία του οχήματος με τον δεύτερο τύπο καυσίμου υπερβαίνει κατά πολύ τα 100 χλμ.
 
Μπορώ να κάνω αποκλειστική χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο;
Στις «εργοστασιακές» προτάσεις οχημάτων με κινητήρα φυσικού αερίου, η βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο για την εκκίνηση του κινητήρα και για τον λόγο αυτόν πρέπει να φροντίζουμε να ανεφοδιάζουμε και την σχετική δεξαμενή κάθε… 2 -3 μήνες.
 
Ποια είναι τα οικονομικά οφέλη σε ότι αφορά τη χρήση του φυσικού αερίου;
Αν και στις περισσότερες περιπτώσεις, οι εκδόσεις με κινητήρες φυσικού αερίου είναι πιο ακριβές ως προς την τιμή λιανικής τους σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του οχήματος, το κόστος χρήσης τους υπερκαλύπτει πολύ σύντομα αυτό το μειονέκτημα. Χονδρικά, θα μπορούσαμε να πούμε πως η μείωση στο κόστος καυσίμου ενός οχήματος από την χρήση του φυσικού αερίου ανέρχεται στο 30% σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης και στο 55% σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Μάλιστα, όσο περισσότερα είναι τα διανυθέντα χιλιόμετρα του οχήματος σε ετήσια βάση, τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος για τον ιδιοκτήτη και για τον λόγο αυτό, η χρήση του φυσικού αερίου σε επαγγελματικά οχήματα είναι μια –μάλλον- επιβεβλημένη επιχειρηματική κίνηση.
 
Τι ισχύει σχετικά με τη συντήρηση των αεριοκίνητων οχημάτων;
Η συντήρηση των οχημάτων με κινητήρες φυσικού αερίου δεν διαφέρει στο παραμικρό σε σχέση με τις αντίστοιχες –συμβατικού καυσίμου- εκδόσεις τους.
Η μόνη διαφορά εστιάζεται στην ανάγκη περιοδικού ελέγχου των σωληνώσεων του συστήματος φυσικού αερίου και φυσικά ο έλεγχος των δεξαμενών, προκειμένου να διασφαλιστεί πως παραμένουν σε βέλτιστη κατάσταση.
 

 

ΑΓΟΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ