ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Τις θέσεις και αντιρρήσεις του με διάφορες διατάξεις του νέου νομοσχεδίου για τις Μεταφορές, εξέφρασε στη Βουλή ο πρόεδρος του ΣΤΕΕΑ.

Νέες αντιδράσεις στο νομοσχέδιο Μεταφορών

2.847 Επισκέψεις στο άρθρο (21/3/2018)

Την αντίθεση του σε διάφορες διατάξεις του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών που εξετάζεται στη Βουλή, εξέφρασε ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικίασης Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ).

PRO.autotriti Team

Ως γνωστόν, το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων στις 8/3, βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης – συζήτησης στις αρμόδιες επιτροπές, προκειμένου να προωθηθεί προς ψήφιση.
Σε μια εξ αυτών και πιο συγκεκριμένα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ), κ. Δημ. Μαγγιώρος, τόνισε μεταξύ άλλων πως «… ο σκοπός του νομοσχεδίου, σε μεγάλο βαθμό, όσον αφορά στην ενοικίαση με οδηγό είναι προφανώς η ρύθμιση και όχι ο περιορισμός του έργου μεταφορών. Ωστόσο, η ύπαρξη της ρύθμισης για ελάχιστη τρίωρη διάρκεια, δεν αποτελεί θετική εξέλιξη. Αντιθέτως, αποτελεί θέμα που θα προκαλέσει τριβές, προστριβές και ένα κυνηγητό κλεφτών και αστυνόμων στους δρόμους της Αθήνας».
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ΣΤΕΕΑ, στο άρθρο 20, παράγραφος 2, η πρόβλεψη για ελάχιστη 3ωρη διάρκεια είναι περιοριστική καθώς, η υποχρέωση προκράτησης και η έναρξη μίσθωσης από τις εγκαταστάσεις της Επιχείρησης Ενοικίασης Αυτοκινήτου με την έκδοση του σχετικού Μισθωτηρίου Συμβολαίου, είναι αναγκαίες και ικανές συνθήκες προκειμένου να μην δημιουργείται σύγκρουση με άλλους φορείς που εκτελούν μεταφορικό έργο (όπως π.χ. τα Ταξί) που λειτουργούν με κόμιστρο, χωρίς προκράτηση και έναρξη της μίσθωσης από το σημείο επιβίβασης του πελάτη.
Για τον λόγο αυτό, ο ΣΤΕΕΑ προτείνει την κατάργηση της ελάχιστης 3ώρης διάρκειας της Σύμβασης Ενοικίασης ΙΧΕ αυτοκινήτων με Οδηγό.
Αντίστοιχα, στο άρθρο 21 όπου αναφέρεται ως σημείο έναρξης το υποκατάστημα, ή έδρα της επιχείρησης που μισθώνει το αυτοκίνητο, ο κ. Μαγγιώρος ανέφερε πως δεδομένου ότι πολλά οχήματα παραδίδονται σε μέρη όπως π.χ. τα λιμάνια ή τα ξενοδοχεία που διαμένουν οι πελάτες, «… δεν είναι δυνατόν να έχουν 20.000 υποκαταστατήματα, από την στιγμή που υπάρχουν αντίστοιχα 20.000 ξενοδοχεία».
Παράλληλα, σε ότι αφορά στο ζήτημα της υπηρεσίας μεταφοράς επιβατών τουριστικών καταλυμάτων (shuttle service), ο ΣΤΕΕΑ ζητά να προστεθεί στο νομοσχέδιο τροπολογία στην περίπτωση 5, της παραγράφου Η2 του νόμου 4093/2012 ως εξής: «Επιτρέπεται η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών τουριστικών καταλυμάτων με επιβατηγά ιδιωτικής χρήσεων οχήματα, είτε ιδιοκτησίας των καταλυμάτων, είτε μισθωμένων κατά τις κείμενες διατάξεις, από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεων μέχρι τις εγκαταστάσεις αυτών και αντίστροφα.
Η υπηρεσία αυτή μπορεί να παρέχεται και για λογαριασμό των τουριστικών καταλυμάτων από Γραφεία Ενοικίασης Αυτοκινήτων με την προϋπόθεση ότι έχουν συνάψει σχετική σύμβαση με τα σχετικά τουριστικά καταλύματα, διάρκειας τουλάχιστον 3 μηνών
».