Αποτίνοντας φόρο τιμής αφενός στα πρώτα 4Runners που αντικρίζαμε στις παραλίες της Νότιας Καλιφόρνια στα 80s, αφετέρου στους surfers που τα οδηγούσαν τότε, το 4Runner TRD Surf concept αποτελεί μια από τις ατραξιόν της Toyota στην έκθεση αυτοκινήτου SEMA 2024 που λαμβάνει χώρα στο Λας Βέγκας.
Επί της ουσίας βέβαια, πρόκειται για ένα 4Runner TRD Limited μοντέλο, που υπέστη πολλές μηχανικές αλλαγές, μεταξύ των οποίων και η τροποποίηση από ένα τετράθυρο αμάξωμα σε ένα με δυο πόρτες μόνο.
Προτού, άλλωστε, ξεκινήσουν οι μετατροπές, η Toyota φρόντισε να εξασκηθεί πάνω σε ένα 4Runner προηγούμενης γενιάς, ενώ από τη στιγμή που αποφασίστηκε ο τελικός σχεδιασμός, πολλά από τα προσαρμοσμένα εξαρτήματα κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας ένα μείγμα παραδοσιακής κατασκευής και σύγχρονης τεχνολογίας τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Σημείο αναφοράς ο αφαιρούμενος πίσω θόλος
Σε κάθε περίπτωση, ένα από τα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία του
Pick-Up είναι ο αφαιρούμενος πίσω θόλος του, που αποτέλεσε εξάλλου ένα από τα πιο απαιτητικά κομμάτια στο σχεδιασμό και στην κατασκευή του.
Αυτό, διότι οι γραμμές κοπής έπρεπε να αντικατοπτρίζουν τέλεια και τις δυο πλευρές του αμαξώματος, προκειμένου να δημιουργηθεί μια ιδανική εφαρμογή, την ίδια ώρα που η Toyota – κατά δήλωσή της – ήθελε να το σχεδιάσει με τέτοιον τρόπο, που να μπορεί να αφαιρεθεί ή να τοποθετηθεί εύκολα από ένα και μόνο άτομο.
Αποδίδει 278 ίππους, με 430Nm μέγιστης ροπής
Όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά και στις επιδόσεις του 4Runner 2025, αυτά λίγο – πολύ έχουν γίνει ήδη γνωστά και τα εντοπίζουμε και στην έκδοση του «αγροτικού».
Για αρχή, ο παλιός V-6 κινητήρας δίνει τη θέση του σε έναν turbo-4 των 2,4 λίτρων που αξιοποιεί το υβριδικό σύστημα κίνησης, συνδυαστικά με έναν μονό ηλεκτροκινητήρα, παρέχοντας 278 άλογα & 430Nm ροπή, μέσα από το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.
Από εκεί και πέρα, η ισχύς διανέμεται μέσω ενός συστήματος τετρακίνησης, με την σπορ εξάτμιση TRD να προστίθεται για να δώσει μια πιο «λαρυγγώδη» νότα.
Προσαρμοσμένες ζάντες 17 ιντσών συνδυάζονται με ελαστικά 37 ιντσών
Διάφορες αναβαθμίσεις έχουν πραγματοποιηθεί επίσης στο σασί, ώστε να διασφαλιστεί ότι ακόμη και οι μεγαλύτεροι αμμόλοφοι της παραλίας δεν πρόκειται να αποτελέσουν πρόβλημα.
Έτσι, στα νέα χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν η ανάρτηση μακράς διαδρομής με μπροστινούς άνω και κάτω βραχίονες από αλουμίνιο billet, ένας προσαρμοσμένος μπροστινός άξονας, καθώς και οι προσαρμοσμένες ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 37 ιντσών. Τέλος, το εσωτερικό τροποποιήθηκε κι αυτό από την πλευρά του, με σημείο αναφοράς το απαραίτητο αδιάβροχο δάπεδο.