Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Με την ολοκλήρωση όλων των σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, το κόστος διέλευσης ανά χιλιόμετρο θα αυξηθεί από τα 0,03 ευρώ στα 0,067 ευρώ.

Νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό

4.249 Επισκέψεις στο άρθρο (20/11/2019)

Με νέα υπουργική απόφαση η Πολιτεία θέτει σε λειτουργία τρεις νέους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία Οδό ενώ καθορίζεται και το κόστος διέλευσης των οχημάτων στους υπάρχοντες.

Με βάση λοιπόν την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Οικονομικών (κ. Σταϊκούρας) και Μεταφορών (κ. Καραμανλής) «… καθορίζεται το ύψος των τελών διοδίων που θα εισπράττονται στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων του άρθρου 2 κατά το μεταβατικό διάστημα μέχρι την πλήρη θέση σε λειτουργία του συνόλου των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων που χωροθετήθηκαν επί της Εγνατίας Οδού και των κάθετων σε αυτήν οδικών αξόνων με την 6686/14.11.2014 απόφαση των υπουργών Οικονομικών – Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ Β 3086/2014), ως έχει τροποποιηθεί μεταγενέστερα».
 
Ποιοι οι νέοι σταθμοί στην Εγνατία και τι μέλλει γενέσθαι με το κόστος διοδίων
Στην παρούσα φάση στην Εγνατία Οδό λειτουργούν 10 μετωπικοί σταθμοί διοδίων (συμπεριλαμβανομένου και του Ωραιόκαστρου) καθώς και τρεις ακόμη σε κάθετους άξονες της.
Ωστόσο, με βάση το πλάνο που έχει συμφωνηθεί, σε βάθος χρόνου αναμένεται να υπάρξουν συνολικά 18 μετωπικοί καθώς και 43 πλευρικοί σταθμοί σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού.
Με βάση την προαναφερθείσα ΚΥΑ, καθορίζεται το κόστος των διοδίων σε επτά συνολικά σταθμούς, κατά το μεταβατικό διάστημα μέχρι την κατασκευή και των υπολοίπων, ενώ ορίζεται και ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας των σταθμών Θεσσαλονίκης (Ωραιοκάστρου), Ασπροβάλτας & Στρυμονικού.
Ο πρώτος εξ αυτών είναι πλέον ήδη σε λειτουργία (από 18.11.2019), ο σταθμός της Ασπροβάλτας θα τεθεί σε λειτουργία από την 4η Δεκεμβρίου 2019 ενώ, ο αντίστοιχος στο Στρυμονικό από την 15η Ιανουαρίου 2020.
Με βάση τα προβλέπονται αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, η νέα τιμολογιακή πολιτική προβλέπει την ανατίμηση των τιμών διοδίων από τα 0,03 ευρώ/χλμ. στα 0,05 ευρώ/χλμ.
Σε βάθος χρόνου, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή όλων των σταθμών, τα έργα αναβάθμισης των υποδομών και ο διαγωνισμός παραχώρησης του οδικού άξονα, το ύψος των διοδίων προβλέπεται να αυξηθεί στα 0,067 ευρώ/χλμ. προκειμένου να εξισωθεί με τις τιμές στους υπόλοιπους οδικούς άξονες που λειτουργούν με καθεστώς παραχώρησης.
Σε κάθε περίπτωση, στην παρούσα φάση και με βάση τα όσα προβλέπονται από την πρόσφατη ΚΥΑ των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών, το κόστος διέλευσης στους διάφορους σταθμούς της Εγνατίας Οδού διαμορφώνεται ως εξής:
 
Για τον μετωπικό σταθμό Θεσσαλονίκης (Ωραιοκάστρου)
  • Κατηγορία 1: 0,30 ευρώ
  • Κατηγορία 2: 0,50 ευρώ
  • Κατηγορία 3: 1,00 ευρώ
  • Κατηγορία 4: 1,50 ευρώ
Για τον μετωπικό σταθμό Πολυμήλου
  • Κατηγορία 1: 1,50 ευρώ
  • Κατηγορία 2: 2,20 ευρώ
  • Κατηγορία 3: 5,50 ευρώ
  • Κατηγορία 4: 7,70 ευρώ
Για τον μετωπικό σταθμό Μαλγάρων
  • Κατηγορία 1: 0,80 ευρώ
  • Κατηγορία 2: 1,20 ευρώ
  • Κατηγορία 3: 3,00 ευρώ
  • Κατηγορία 4: 4,20 ευρώ
Για τον μετωπικό σταθμό Ασπροβάλτας
  • Κατηγορία 1: 0,60 ευρώ
  • Κατηγορία 2: 0,90 ευρώ
  • Κατηγορία 3: 2,30 ευρώ
  • Κατηγορία 4: 3,20 ευρώ
Για τον μετωπικό σταθμό Ανάληψης
  • Κατηγορία 1: 1,30 ευρώ
  • Κατηγορία 2: 1,80 ευρώ
  • Κατηγορία 3: 4,50 ευρώ
  • Κατηγορία 4: 6,30 ευρώ
Για τον μετωπικό σταθμό Στρυμονικού
  • Κατηγορία 1: 0,70 ευρώ
  • Κατηγορία 2: 1,00 ευρώ
  • Κατηγορία 3: 2,50 ευρώ
  • Κατηγορία 4: 3,50 ευρώ
Για τον μετωπικό σταθμό Προμαχώνα
  • Κατηγορία 1: 1,40 ευρώ
  • Κατηγορία 2: 2,00 ευρώ
  • Κατηγορία 3: 5,00 ευρώ
  • Κατηγορία 4: 7,00 ευρώ
 
Υπενθυμίζουμε πως οι διάφορες κατηγορίες οχημάτων διαμορφώνονται ως εξής:
  • Κατηγορία 1: Δίκυκλα, τρίκυκλα
  • Κατηγορία 2: Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο ύψους έως 2,70μ.
  • Κατηγορία 3: Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, με δύο ή τρείς άξονες και ύψος άνω των 2,70μ.
  • Κατηγορία 4: Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, με τέσσερις ή περισσότερους άξονες και ύψος άνω των 2,70μ.
 
Η αντίδραση του ΒΕΘ
Με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζει ως… αντιαναπτυξιακά τα διόδια Ωραιοκάστρου και ζητά να υπάρξει άμεσα «… θεσμοθέτηση απαλλαγής από την υποχρέωση καταβολής του σχετικού αντιτίμου για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες του Δήμου Ωραιοκάστρου και των όμορων περιοχών που διέρχονται καθημερινά από το συγκεκριμένο σημείο». Παράλληλα, το ΒΕΘ αναφέρεται και στις «… κυκλοφοριακές παρενέργειες…» που θα έχει ο εν λόγω σταθμός διοδίων στο «… ήδη βεβαρημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα που μαστίζει το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης».