Οι 4+4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας
2.080 Επισκέψεις στο άρθρο (25/5/2022)
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, επεσήμανε τις 4 κινήσεις που έχουν γίνει ήδη και τις 4 λύσεις που αναμένεται να δρομολογηθούν, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό στην Αττική, δίνοντας παράλληλα τη δική του εκτίμηση για το χρόνιο πρόβλημα.
Έτσι θα ανακουφιστεί η Αττική από την κίνηση στους δρόμους!
- Τα 4 βήματα που έχουν γίνει ήδη
- Οι 4 κινήσεις που δρομολογούνται
- Ποια μεγάλα οδικά έργα αναμένονται
- Πώς θα ενισχυθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής παρουσίασε o Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία του στο 5ο Autoforum.
Όπως εξήγησε, το σχέδιο αυτό αναπτύσσεται σε 4+4 κινήσεις: 4 κινήσεις που έχουν ήδη γίνει, για άμεσα αποτελέσματα, και 4 κινήσεις για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του αύριο, ώστε να μη γίνει η Αθήνα πόλη απροσπέλαστη.Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
4 κινήσεις με άμεσα αποτελέσματα
1 «Καθαρός Δακτύλιος»: Ένα μέτρο δραστικό, που αποφασίστηκε όταν αυξήθηκε ξανά η κίνηση μετά την καραντίνα και το οποίο απέδωσε κάποια άμεσα αποτελέσματα.
2 Περισσότερα λεωφορεία στον δρόμο: Η Αθήνα -όπως και η Θεσσαλονίκη- είναι από τις ελάχιστες πόλεις στον κόσμο, που ενίσχυσε τους στόλους των αστικών συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας. «Παραλάβαμε περίπου 850 λεωφορεία στο δρόμο και σήμερα έχουμε 1.350», επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
3 Ενίσχυση και των μέσων σταθερής τροχιάς: Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι παραδόθηκαν 3 νέοι σταθμοί μετρό στην επέκταση προς Πειραιά, ενώ στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, υπάρχουν 39 συρμοί από 32 το 2019. Επιπλέον, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση 70 οχημάτων της Γραμμής 1 και παράλληλα ενισχύθηκε το Τραμ, το οποίο επανήλθε στο Σύνταγμα, παραδόθηκαν 12 νέες στάσεις στο κέντρο του Πειραιά και έχουν δρομολογηθεί 25 επιπλέον, νέοι συρμοί στο δίκτυο.
4 Σύγχρονο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα και την αστική κινητικότητα: Με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, άνοιξε ο δρόμος ώστε η Τοπική Αυτοδιοίκηση να προχωρήσει χωρίς εμπόδια και γραφειοκρατία στη διαμόρφωση ενός πιο βιώσιμου και πιο πράσινου αστικού περιβάλλοντος.
Επιπλέον 4 κινήσεις για το αύριο της Αττικής
1 Έρχονται και νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία: «Είμαστε σε τελικό στάδιο για την προμήθεια των πρώτων 650 νέων, σύγχρονων οχημάτων, έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Θα ξεκινήσουν να ενισχύουν τον στόλο από τις αρχές του 2023», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
2 Μεγάλα έργα μετρό γίνονται ξανά στην Αττική:
- Γραμμή 4 του Μετρό: Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Η πρώτη νέα γραμμή υπό κατασκευή στην πρωτεύουσα έπειτα από είκοσι ολόκληρα χρόνια, με το πρώτο τμήμα, από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή, να διαθέτει 15 νέους σταθμούς.
- Προχωρά η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και Βόρεια Προάστια.
- Σε λίγους μήνες παραδίδονται και οι τρεις τελευταίοι νέοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά.
- Επέκταση Γραμμής 2 προς Δυτικά Προάστια: Ως το τέλος της χρονιάς αναμένεται να δημοπρατηθούν τρεις νέοι σταθμοί (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος).
- Ξεκινάει και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα συμβασιοποιηθεί το επόμενο εξάμηνο και θα εξυπηρετεί τις περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα.
- Προχωράει ικανοποιητικά και η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την Επέκταση του Προαστιακού προς τα Ανατολικά, δηλαδή προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.
3 Μεγάλα οδικά έργα:
- Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται να αρχίσει η υλοποίησή της ως τις αρχές του2023.
- Προχωρούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.
- Αντίστοιχα, προχωρούν και οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως.
- Στα Δυτικά Προάστια, είναι σε προχωρημένο στάδιο διαδικασιών το έργο της ολοκλήρωσης της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά.
4 Σύσταση Μητροπολιτικού Φορέα: Για να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων, αναμένεται να συσταθεί ο Μητροπολιτικός Φορέας, ώστε όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν όλα τα ζητήματα που αφορούν το κυκλοφοριακό.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Πού οφείλεται το κυκλοφοριακό
Ο κ. Καραμανλής στάθηκε εξάλλου στα αίτια του κυκλοφοριακού και επιγραμματικά ανέφερε:
Πρώτον ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα παρατηρείται σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου.
Δεύτερον, αναφέρθηκε στην παντελή απουσία κατά τα προηγούμενα χρόνια, κεντρικού σχεδιασμού που να βασίζεται στις σύγχρονες ανάγκες της πρωτεύουσας. Και
τρίτον, υπογράμμισε την απόλυτη πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων για όλα τα κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν το κυκλοφοριακό.
Ανέφερε ενδεικτικά ότι:
- Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.
- Οι Κεντρικές Οδικές Αρτηρίες, όπως για παράδειγμα ο Κηφισός, ανήκει επίσης στην Περιφέρεια Αττικής. Τα τοπικά οδικά δίκτυα, ανήκουν στην αρμοδιότητα των Δήμων.
- Το πολεοδομικό και χωροταξικό ζήτημα της Αθήνας, ένα τεράστιο ζήτημα, ανήκει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
- Η διαχείριση και ο προγραμματισμός των φαναριών, στην Περιφέρεια.
- Ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης, στους Δήμους και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
- Οι κανόνες για την φορτοεκφόρτωση και την τροφοδοσία των καταστημάτων, λίγο γκρίζα ζώνη, ανήκουν στην Περιφέρεια και τους Δήμους.
- Ο έλεγχος για την παράνομη κυκλοφορία οχημάτων στους λεωφορειόδρομος, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
- Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μεγάλων έργων, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι ο καθένας από αυτούς τους φορείς κάνει τη δουλειά του, αλλά αποσπασματικά και χωρίς πολλές φορές να διαθέτουν τα αναγκαία εργαλεία. Και υπογράμμισε πως το πρόβλημα είναι ότι μέσα στα χρόνια έχει δημιουργηθεί ένα δαιδαλώδες, βαρύ και πολύπλοκο σύστημα, που δεν μπορεί να ακολουθήσει τις κοινωνικές και δομικές αλλαγές που δημιουργούνται σε έναν νομό «σε μόνιμη κίνηση» όπως είναι η Αττική.