Σύμφωνα με την Opel, τα Van υδρογόνου θα διαδραματίσουν μεγάλο ρόλο στην «πράσινη» μετάβαση των στόλων, ειδικά σε περιπτώσεις χρήσης όπου τα ηλεκτρικά οχήματα δε μπορούν να ανταπεξέλθουν τα μέγιστα.
Το υδρογόνο έχει σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα ηλεκτρικά
Συζητώντας τις προοπτικές της τεχνολογίας σε μια εκδήλωση
Stellantis LCV που πραγματοποιήθηκε για πελάτες στόλου, ο επικεφαλής προϊόντων και τιμολόγησης της
Stellantis LCV Brad Miller είπε: «Στα
LCV, γνωρίζουμε μια σειρά από περιπτώσεις χρήσης όπου τα ηλεκτρικά απλά δεν λειτουργούν και το υδρογόνο θα βοηθήσει σε ορισμένες από αυτές τις περιπτώσεις». Πρόσθεσε επίσης πως τα πιθανά
πλεονεκτήματα των van υδρογόνου έναντι των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι: «Συνέπεια εμβέλειας - δεν αντιμετωπίζετε την επιδείνωση του κρύου καιρού που αντιμετωπίζετε με ένα
EV και το χρόνο πλήρωσης. Για ορισμένους στόλους είναι τεράστιο ζήτημα αυτή τη στιγμή, ο χρόνος εκτός δρόμου που έχουν τα οχήματα για να τα επαναφορτίσουν. Όσον αφορά τα οφέλη σε σύγκριση με το
ντίζελ – στην πραγματικότητα, πιθανότατα θα επιλέγατε ένα πετρελαιοκίνητο όχημα, αλλά δυστυχώς το τοπίο στο οποίο βρισκόμαστε σημαίνει ότι δεν έχετε άλλη επιλογή από το να πάτε σε ένα όχημα μηδενικών εκπομπών για να εκπληρώσετε την εντολή.»
Το μόνο πρόβλημα (όπως και στα ηλεκτρικά) οι ελλιπείς υποδομές
Το προφανές σημερινό ελάττωμα με την υιοθέτηση
van υδρογόνου είναι η
έλλειψη υποδομής, με το Ηνωμένο Βασίλειο να διαθέτει επί του παρόντος μόλις επτά δημόσιους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου. Ο Μίλερ προέβλεψε, με βάση τις ανακοινώσεις προμηθευτών, ότι αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί μεταξύ 200 και 250 μέχρι το τέλος της δεκαετίας, αλλά εξήγησε ότι οι στόλοι θα μπορούσαν επίσης να αναπτύξουν
υποδομές ανεφοδιασμού με υδρογόνο με βάση τις αποθήκες. Αν και το ήδη διαθέσιμο
Vivaro είναι ένα μεσαίο φορτηγό, ο Miller τόνισε πως τα μεγάλα φορτηγά θα μπορούσαν να προσφέρουν καλύτερες προοπτικές για το υδρογόνο, με ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας να βγαίνει στην παραγωγή στα τέλη του 2024.
Τα νέα Van θα διαθέτουν πληθώρα ενημερώσεων
Η εκδήλωση παρουσίασε επίσης ενημερώσεις για το μέλλον της ευρύτερης
γκάμας van της
Stellantis, συμπεριλαμβανομένων και των ενημερώσεων μοντέλων 2024 για τα συμπαγή, μεσαία και μεγάλα φορτηγά της. Αυτά θα περιλαμβάνουν αισθητικές αλλαγές στο μπροστινό μέρος, ενημερωμένα ταμπλό και χειριστήρια στο τιμόνι, βελτιωμένη ψυχαγωγία και αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας, περισσότερα από τα οποία θα είναι διαθέσιμα στο στάνταρ εξοπλισμό.
Το Opel Movano θα μοιάζει περισσότερο στο «αδερφό» Ducato
Όσον αφορά τα μεγάλα Van, επίσημα χείλη της εταιρείας λένε ότι το
Citroen Relay, το
Peugeot Boxer και το
Opel Movano θα ταιριάζουν περισσότερο με το
Ducato της
Fiat, με βελτιωμένα ηλεκτρικά και πετρελαιοκίνητα συστήματα κίνησης, καθώς και με την υιοθέτηση των συστημάτων ενημέρωσης και ασφάλειας του
Ducato, συμπεριλαμβανομένης της υποβοήθησης επιπέδου 2 οδήγηση.