Στο πλαίσιο της Busworld Europe αποκαλύφθηκε η νέα πρόταση για οχήματα με υψηλό δάπεδο των Σουηδών.
Αυτονομία 600 χλμ. & χώρος επισκευών αντίστοιχος με εκείνον των συμβατικών οχημάτων.
Πολυποίκιλη η εφαρμογή της νέας πλατφόρμας: προορίζεται τόσο για αστικές, όσο και για αγροτικές διαδρομές.
Απόδοση ισχύος 449 ίππων, συνδυαστικά με δυνατότητα φόρτισης μέχρι 325kW.
Η υπηρεσία Scania Charging System εξασφαλίζει πρόσβαση στους μεταφορείς σε ένα αναπτυσσόμενο δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης για βαρέα επαγγελματικά.
Αυτονομία 600 χλμ. & χώρος επισκευών αντίστοιχος με εκείνον των συμβατικών οχημάτων
Όσον αφορά στο πιο αξιοσημείωτο στοιχείο της συγκεκριμένης εξέλιξης, τώρα, αυτό είναι ότι η πλατφόρμα απευθύνεται στα ηλεκτρικά πούλμαν της εταιρείας, προσφέροντας αυτονομία έως 600 χλμ., με τον χώρο αποσκευών να θεωρείται ανάλογων προδιαγραφών με εκείνον των συμβατικών πούλμαν.
Γεγονός κοινώς που παρέχει κίνητρο στους διαχειριστές στόλων να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση
σε ηλεκτρικά οχήματα, δίχως να έχουν την έννοια πως θα πρέπει να θυσιάσουν κάτι από την επιχειρησιακή ευελιξία, την αυτονομία ή τη χωρητικότητα των αποσκευών στα βαρέα επαγγελματικά τους.
Πολυποίκιλη η εφαρμογή της νέας πλατφόρμας: προορίζεται τόσο για αστικές, όσο και για αγροτικές διαδρομές
Από εκεί και πέρα, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, αντιλαμβάνεται κανείς πως η νέα πρόταση
της Scania είναι κατάλληλη για πολυποίκιλες εφαρμογές (σ.σ. τόσο για αστικές όσο και για ταξιδιωτικές εφαρμογές), που περιλαμβάνουν από την κάλυψη μεσαίων αποστάσεων μεταξύ των πόλεων, μέχρι τις μεταφορές από και προς τα αεροδρόμια ή τις διαδρομές πούλμαν των αθλητικών ομάδων.
Ακόμη καλύτερα, η νέα πλατφόρμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή σχολικών λεωφορείων ή λεωφορείων για περιηγήσεις (sightseeing) που δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις χώρου αποσκευών, την ίδια ώρα που στο σκέλος των αστικών εφαρμογών προσφέρει μια επεκτάσιμη λύση για τα «οικολογικά» οχήματα ταχείας μεταφοράς που χρησιμοποιούνται σε πόλεις και σε κωμοπόλεις της Αφρικής, της Ασίας και της Νοτίου Αμερικής.
Απόδοση ισχύος 449 ίππων, συνδυαστικά με δυνατότητα φόρτισης μέχρι 325kW
Σε ό,τι έχει να κάνει με το τεχνικό κομμάτι, αντίστοιχα, επισημαίνεται πως η τεχνολογία του νέου συστήματος των Σουηδών έχει δοκιμαστεί στα πάντα: από τον ηλεκτροκινητήρα & τις μπαταρίες μέχρι τη διεπαφή φόρτισης - ενώ είναι και συμβατή με μια ποικιλία αμαξωμάτων, σύμφωνα με τη Scania.
Σε επίπεδο επιδόσεων δε, τα λεωφορεία με τη νέα πλατφόρμα προβλέπεται να έχουν απόδοση ισχύος μέχρι 330 kW (449 ίπποι), με την εγκατεστημένη ενέργεια να φτάνει τις 534kWh (480 kWh διαθέσιμης ενέργειας) και την ικανότητα φόρτισης να αγγίζει τα 325kW (500A).
Σε κάθε περίπτωση άλλωστε, η κυκλοφορία της πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και ψηλό δάπεδο της Scania έρχεται σε μια εποχή που η ηλεκτροκίνηση των μεταφορών συνοδεύεται από μια αυξανόμενη ζήτηση των fleet managers για διάφορες λύσεις φόρτισης, ανάλογα με τις όποιες λειτουργικές ανάγκες.
Η υπηρεσία Scania Charging System εξασφαλίζει πρόσβαση στους μεταφορείς σε ένα αναπτυσσόμενο δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης για βαρέα επαγγελματικά
Στο πλαίσιο των συγκεκριμένων απαιτήσεων, συνεπώς, η Scania προσθέτει στην «εικόνα» ένα πλήρες οικοσύστημα υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένης της έξυπνης φόρτισης, η οποία βοηθά τους χειριστές να διαχειρίζονται τα κόστη ενέργειας κατά τις ώρες αιχμής και να διατηρούν σε υψηλά επίπεδα την απόδοση της μπαταρίας τους.
Ομοίως, η υπηρεσία Scania Charging Access παρέχει πρόσβαση σε ένα αναπτυσσόμενο δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης για βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
Τέλος, ο επικεφαλής διαχείρισης προϊόντων για λύσεις μεταφοράς επιβατών στη Scania, Carl-Johan Loof, τόνισε σχετικά πως:
«Με την κυκλοφορία της νέας πλατφόρμας BEV υψηλού δαπέδου, η Scania δεν παρουσιάζει μόνο τα πρώτα μας ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία, αλλά ενισχύει και τη θέση μας ως αξιόπιστου συνεργάτη στη μετάβαση προς τις βιώσιμες μεταφορές. Πιστεύουμε ότι τα διάφορα χαρακτηριστικά που προσφέρει αυτή η νέα πλατφόρμα θα ανταποκριθούν στις ανησυχίες των εταιρειών λεωφορείων & πούλμαν, αναφορικά με τις λειτουργίες μηδενικών εκπομπών ρύπων και τις ανάγκες των αστικών & ταξιδιωτικών μεταφορών».